Geheime sportmenu

Alle tips, trucs en ervaringen met betrekking tot de BMW 5 Serie zijn hier te vinden
Lowkey

Re: Geheime sportmenu

Bericht door Lowkey » 26 jan 2015, 22:57

Pagina 53 en 54:
With an automatic transmission:
Activating the Dynamic Driving Control
activates the Sport program of the
automatic transmission. This makes moving
the selector lever form D to M/S unnecessary.
Shifting from D into M/S activates the Sport
program and this is indicated with DS in the
gear display. This position is recommended
if a performance-oriented driving
style is desired.
Is de Sport button dan niet gewoon hetzelfde als DS (S of XS)?
F10 N57N

Erwin 525i E60

Bericht door Erwin 525i E60 » 27 feb 2015, 15:36

Vandaag, na een paar keer zijn instructiefilmpjes op youtube te hebben bekeken, de "sportknop van Roskinc" geïnstalleerd. (Tip:) Vooral het filmpje "LED sport mode button routing shortcut" heeft me veel tijd en moeite bespaard. Zonder de bestelde Chinese dashtrimremovaltools zou het n ramp geweest zijn, maar lukte boven verwachting direct goed om de lijsten te verwijderen.

Mijn eerste bevindingen na een rondje te hebben gereden:
-Sport-stand zichtbaar in instrumentenpaneel
-gasresponse sneller dan in D-stand, maar heb geen verschil gemerkt met DS-stand
-stuur gedrag steviger (heb ik duidelijk gemerkt), ook bij lage snelheid
-of de vooraf ingestelde snelheid in cruise control sneller wordt bereikt heb ik nog niet uitgeprobeerd

Al met al een grappige feature zo'n knoppie, maar niet meer dan dat. Wat mij betreft wegen de kosten en de moeite niet op tegen hetgeen het oplevert. Althans, niet voor mij. Ik had nl. gehoopt op snellere gasresponse.

Mvrgr,

Erwin

BeemerBart

Bericht door BeemerBart » 03 mar 2015, 20:26

Mensen, voor eens en altijd in de handleiding van de wagen staat precies vermeld wat de sport mode doet. Alles wat daar beschreven wordt gebeurt ook echt met je wagen. Bij 3 man onlangs net ingebouwd. Snellere gasrespons, snellere schakelpunten en verzwaring van het stuur. Sterk merkbaar bij alle drie de wagens nog niet een geweten die een van de voorgenoemde zaken niet merkt dus ik snap echt niet hoe het komt dat mensen die het ook doen er dan soms niks van merken. Het is ook geweten dat vanaf 2007 de mogelijkheid bestaat dat het miets doet. Bij werkt het allesinds super

BeemerBart

Bericht door BeemerBart » 03 mar 2015, 20:30

En inm het sneller terug op snelheid geraken met je cruise control.. ik heb gemerkt dat als je vlak voor je de cruisecontrol reset een tik gas geeft, dus zelf beginnen optrekken en dan de cruise control laten overnemen, hij sneller op snelheid komt. Maar dit deed hij bij mij al voor de sport mode

Vintiem

Bericht door Vintiem » 03 mar 2015, 20:37

BeemerBart schreef:Mensen, voor eens en altijd in de handleiding van de wagen staat precies vermeld wat de sport mode doet. Alles wat daar beschreven wordt gebeurt ook echt met je wagen. Bij 3 man onlangs net ingebouwd. Snellere gasrespons, snellere schakelpunten en verzwaring van het stuur. Sterk merkbaar bij alle drie de wagens nog niet een geweten die een van de voorgenoemde zaken niet merkt dus ik snap echt niet hoe het komt dat mensen die het ook doen er dan soms niks van merken. Het is ook geweten dat vanaf 2007 de mogelijkheid bestaat dat het miets doet. Bij werkt het allesinds super
krijgen we hier ook een handleiding bij want ik kan er geen touw aan vast knopen :whistle: :s

Maar zo zeker jij bent van dat het echt werkt, zo sterk trek ik het in twijfel. Ik merk er namelijk, afgezien van het stuur, helemaal niets van.

Dus....blijkbaar toch geen 100% garantie dat het voor een ieder werkt.

Mvg,
Vincent

BeemerBart

Bericht door BeemerBart » 04 mar 2015, 20:23

Snap niet waarom je handleiding nodig hebt voor mijn post? Ow ja... Een moet één zijn... Excuses voor de spellingfout, knap opgemerkt.. Wat ik eigenlijk wil zeggen is dat dit een standaardoptie is geleverd door bmw, in de handleiding van je wagen staat precies wat er gebeurt als de sport knop gebruikt. Bmw zal hier toch niet over liegen? Mss is je wagen al gechipt ofzo en merk je daardoor niets van de schakelpunten en gasrespons. Best mogelijk ... Mijn ervaring is hands on bij 4 bmw's het zaakje ingebouwd en bij allemaal hetzelfde effect. Dus daarom vind ik het een beetje vreemd dat het bij jou niet werkt. En over het feit dat het niet bij iedereen werkt, roskin vermeld duidelijk dat modellen vanaf 2007 of na 2007 deze functie niet hebben.. . Om nog even een voorbeeld te geven van het verschil op de versnellingsbak.. met de sportmodus aan en in ds mode trekt hij bij volgas door tot om en bij de 3800 toeren.. Lekker smooth.. Niets toeren maken zonder koppel te leveren. Zonder sport in ds mode trekt ie door tot 4000 toeren om daar dan ook even te blijven steken en duidelijk voelbaar geen vermogen meer te geven... In drive. Zonder sportmode is het toerental 1500 tpm op kruissnelheid. In sport houd ie em op 2000 klaar om direct op te nemen. Dat zijn enkele van de verschillen die merkbaar zijn. Jammer dat het bij jou niet werkt makker..

tom_il

Bericht door tom_il » 04 mar 2015, 21:08

Waar haal je dat dit een standaardoptie is geweest ? Dit is bij mijn weten niet correct.

Er zijn er meerdere dit zeggen dat het weinig effect heeft, Vintiem is zeker niet de enigste.
525d E61 2007 pre-LCI

Bart70
Contacteer:

Bericht door Bart70 » 04 mar 2015, 21:27

Deze discussie loopt op heel veel fora met allemaal hetzelfde resultaat, de een zegt van wel en de andere zegt van niet.
Helaas nog nooit echte bewijzen gelezen/gezien.

BeemerBart

Bericht door BeemerBart » 06 mar 2015, 08:17

tom_il schreef:Waar haal je dat dit een standaardoptie is geweest ? Dit is bij mijn weten niet correct.

Er zijn er meerdere dit zeggen dat het weinig effect heeft, Vintiem is zeker niet de enigste.

Ik zeg dit omdat het in mijn handleiding van de wagen vermeld staat als optie

Degids

Bericht door Degids » 06 mar 2015, 13:11

@beemerbart. Ik heb gisteren mijn boekje eens nageplozen en ik heb ook die optie gezien.
Echt een aparte Sport knop met een ledje erin.

Misschien hebben ze in België die optie nooit gevoerd, omdat de wegen daar zo erbarmelijk slecht zijn dat je toch nooit in sport mode wil rijden.. :tong:

tom_il

Bericht door tom_il » 06 mar 2015, 13:30

Valt die niet samen met een sport automaat ? Alleen een knopje zal het niet zijn.
Het je de optiecode ?
525d E61 2007 pre-LCI

craen

Bericht door craen » 06 mar 2015, 15:47

Degids schreef:@beemerbart. Ik heb gisteren mijn boekje eens nageplozen en ik heb ook die optie gezien.

Misschien hebben ze in België die optie nooit gevoerd, omdat de wegen daar zo erbarmelijk slecht zijn dat je toch nooit in sport mode wil rijden.. :tong:
die wegen zijn hier zo slecht van alle Nederlanders die hier komen tanken :gay: :rolf:

BeemerBart

Bericht door BeemerBart » 07 mar 2015, 11:57

craen schreef:
Degids schreef:@beemerbart. Ik heb gisteren mijn boekje eens nageplozen en ik heb ook die optie gezien.

die wegen zijn hier zo slecht van alle Nederlanders die hier komen tanken :gay: :rolf:
Hahahaha. Mijn wagen is een duits die in belgie woont.. en jawel deze optie is gewoon een knopje, de afdekplaat om het knopje in te monteren is gewoon verkrijgbaar. En dat de wgen in belgie erbarmelijk zijn kan ik beamen :bah: maar in je beemer voel je dat gelukkig niet zo.. kapot krijg je elke wagen in belgie

patje87

Bericht door patje87 » 31 mar 2015, 21:52

Is er iemand die dit wil inbouwen voor mij? Regio zuid Holland.

rens914

Bericht door rens914 » 31 mar 2015, 21:56

Onder Breda, Belgische grens. Goedkoop tanken, sigaretten en lekker bier.
I don't have a short temper but do have a quick response to bullshit.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 5 Serie (E60 / E61) DIY: Do It Yourself”