Vandaag weer een leuke update!
Toch een andere uitlaat gemonteerd. Het kwam dit keer goed uit. Mephisto had onder zijn M3 een MST Wiesmann(Eisenmann) met 4x76mm eind tips. Hij vond dit wat teveel geluid geven voor hem en wilde graag terug naar origineel.
Ik wilde juist zo'n Eisenmann en zijn gebruikte Wiesmann was daarom een ideale oplossing.
Vanmorgen hebben we daarom de uitlaten gewisseld (heb natuurlijk wel een beetje moeten bijbetalen

). In 2,5 uur tijd heb ik mijn uitlaat onder de m3 vandaan gehaald, daarna de Wiesmann onder de m3 van mephisto vandaan en mijn originele daar weer eronder. Toen mephisto weer onderweg naar huis was ben ik aan de slag gegaan met de Wiesmann.
- Spoiler: Laat zien
- Eerst alles even netjes oppoetsen en de nodige voorbereiding. Er moest behoorlijk wat gewijzigd worden, want de uitlaat zat er niet heel netjes recht onder (op de foto's zit ie nog iets scheef). De grootste aanpassingen heb ik een dag later gedaan. Veel ophangrubbers zaten verkeerdom en een aantal beugels waren gebogen. Na alles weer netjes gemaakt te hebben zit ie zo goed als perfect.
Met een grote krik kun je de uitlaat langzaam onder de auto krikken:

Toen ie er uiteindelijk onder zat zag het er zo uit:

Nu nog (steeds) even wachten tot de diffuser gespoten is en dan is ie weer af!
Het geluid is echt helemaal geweldig. Precies zoals ik het wilde!
Roel Huiting schreef:
wanneer ga je hem te koop aan bieden?
Ehh, voorlopig nog even niet denk. Wil er toch nog wel een paar jaartjes plezier van hebben. En met het aantal km's dat ik per jaar rijd, is ie over een jaartje of 3-4 vast nog wel goed te verkopen (met dan zo'n 80.000km op de teller).