uA323i Coupe: Update 02/'13 Race-Kat P8

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
AtlasTelamon

Re: uA323i Coupe: Update 02/'13 Race-Kat P8

Bericht door AtlasTelamon » 07 dec 2013, 13:06

Heb je je papieren gechecked voor APK goedkeuring met een 100cpsi sport/race kat?

Heb je een E1 (of was het E2) aanduiding?

ultrAslan

Bericht door ultrAslan » 10 dec 2013, 23:29

tiemba schreef:dat is toevallig
bij mijn 323 heb ik een tijdje geleden ook stottere geen vermogen gehad
ook katalysator kapot .
wat heb je nu kwa uitlaat van voor naar achter onder zitten .
een ander spruitstuk wil ook wel wat vermogen bij een 323 geven is me ooit gezegt
vind de goude velgen erg goed staan onder je bmw
Alles wat je verbetert aan de uitlaatsysteem heeft een toegevoegde waarde voor de auto, je hebt dat nl een betere en snellere doorstroming van de uitlaatgassen. heeft dus minder weerstand.

Mijn uitlaatsysteem is op de race-kat na helemaal orgineel
Liever een ster in de voorruit dan op de motorkap !!

ultrAslan

Bericht door ultrAslan » 10 dec 2013, 23:31

AtlasTelamon schreef:Heb je je papieren gechecked voor APK goedkeuring met een 100cpsi sport/race kat?

Heb je een E1 (of was het E2) aanduiding?
ja heb er een certificaat bij, is volgens mij wat ik zag een E2.. kheb er ook nog nadrukkelijk naar gevraagd haha
Liever een ster in de voorruit dan op de motorkap !!

AtlasTelamon

Bericht door AtlasTelamon » 15 dec 2013, 16:53

Regels, regels, regels. Dit zijn ze :)

Kun je je situatie zelf toetsen.

Vanaf wanneer móet een auto nu een katalysator hebben, als er U9 op het kenteken staat of gewoon na 1 januari 1993? Het is mij niet geheel duidelijk. Marcel Westerveld

Dat is afhankelijk van de brandstofcode, de codering U9 of E2 – bij LPG de code G3 – en de datum waarop de auto in gebruik is genomen. Je vindt al deze gegevens op het kentekenbewijs. Ter aanvulling op dit antwoord geef ik je even de criteria die aangegeven staan in de regelgeving van de RDW en die tijdens de APK gehanteerd worden. 1. Personenauto’s met brandstofcode B op het kentekenbewijs en voorzien van een verbrandingsmotor met elektrische ontsteking, in gebruik genomen na 31 december 1995 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. Voor personenauto’s op LPG of een ander al dan niet tot vloeistof verdicht gas geldt dit pas na 31 december 1997. 2. Personenauto’s die in gebruik zijn genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1996 moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde, indien deze van fabriekswege is gemonteerd, hetgeen onder andere kan blijken uit de toevoeging U9 of E2 aan de typeaanduiding op het voor het voertuig afgegeven kentekenbewijs. Dit geldt overigens alleen als de brandstofcode B op het kentekenbewijs staat. 3. Personenauto’s op LPG of een ander al dan niet tot vloeistof verdicht gas, in gebruik genomen na 31 december 1992 maar voor 1 januari 1998, met een brandstofcode G3, moeten zijn voorzien van een goedwerkend emissiebestrijdingssysteem dat bestaat uit een katalysator en een lambdasonde. (RT)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”