RoLoo schreef:Daarom schreef ik al ; ik snap niet hoe de 18 en 19 inch jongens hun automobiel nog lekker vinden rijden.
Ik denk dat als je hetzelfde doet als wat ik gedaan heb toen je je velgen ging plaatsen dat je ook minder last zou hebben
Ik heb:
- weliswaar imitatie velgen, maar wel hele lichte velgen uitgezocht
- mijn draagarmen (incl draagarmrubbers) vervangen
- een goede schroefset (KW) gemonteerd (dus nieuwe veren en dempers)
- toen pas de velgen gemonteerd met de ideale bandenmaat (bepaald na grondig onderzoek)
- vervolgens het hele zaakje goed laten uitlijnen
Ik rijd voornamelijk over slechte wegen, en merk wel een tikje meer spoorvorming als met de 15", echter merk ik daar dat die in elk klein kuiltje past waar mijn 19"ers er gewoon overheen rollen... Kortom die 19" zijn in sommige opzichten gewoon comfortabeler als die 15". Ook vind ik dat die met de 15"ers meer zoekt als met de 19", maar dat zal komen omdat de offset behoorlijk verschillend is en hij uitgelijnd is op de 19"ers.
Overigens voelt mijn 4-cilinder wel iets trager aan met 19" maar eigenlijk geen verschil met de standaard geleverde 18", 't verschil zit vooral in het verbruik tov de 15", snelheidsverschil is er wel maar niet noemenswaardig. Zal er overigens ook mee te maken hebben dat het een diesel is en dat het overvloed aan koppel van een diesel gewoon wat minder moeite heeft met die grote velgen. Heb ook in een standaard 318i gereden en vond die van nature al verschrikkelijk langzaam aanvoelen tov een 320d, dus kan me voorstellen dat die er veel meer last van heeft...