BMW E46 M3 Occasions
Re: E46 M3 Occasions
Een M3 met een kilometerstand van 180.000 hoeft geen probleem te zijn mits al het onderhoud optijd en goed is uitgevoerd (lees: bmw dealer). Zorg er voor dat alle boekjes, stempels, rekeningen aanwezig zijn en ga zeer zeker voor aan aankoopkeuring. Dit kan bij de dealer of eventueel een Dekra keuring.
De eerste komt mij trouwens niet bekend voor. De kentekens van beide komen niet voor op BMWportal.
De eerste komt mij trouwens niet bekend voor. De kentekens van beide komen niet voor op BMWportal.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..
Re: E46 M3 Occasions
hey, leuk dat je droo snel dichterbij komt! zijn echt top auto's. ik zie dat je nog niet over een voldoende budget beschikt. zelf heb ik ook lang gezocht naar de juiste en kan zeggen dat de wat nettere M3's uit 2001/2002 nog voor ruim 22.000Euro gaan. die eerste bij van den Hengel is iemand van het forum eens wezen kijken [stond toen ergens anders te koop], de remmen waren toe aan vernieuwing. of deze ondertussen zijn vervangen weet ik niet, denk het om eerlijk te zijn niet; anders stond het wel in de advertentie vermeld denk ik. de remmen van een M3 vervangen kost €1.500. ook moet je bij deze km-stand eens kijken of de auto voor de tweede keer een Inspection II [grote beurt] heeft gehad [kost rond de €2.000]. die tweede ziet er een stuk netter uit en als alles klopt aan deze auto lijkt me dat zkr een koopje.ambx schreef:Hallo allemaal,
Al meer dan een jaar hou ik vooral dit topic in de gaten op jullie forum. Eerst om een beetje mee te kwijlen, maar nu komt de gedroomde erg dichtbij. Helaas is mijn budget nog niet optimaal, maar ik ga over ruim een maand met de auto naar Italië en het zou natuurlijk mooi zijn als dat een was (op dit moment rij ik trouwens een Alfa 156).
Dus nu zou ik graag jullie mening krijgen over deze occasions. Bij Van den Hengel in Amsterdam (erg goedkoop en mooi in mijn budget en na een google-tocht klinkt Van den Hengel ook wel betrouwbaar (?) )
http://link.marktplaats.nl/440347535
en deze staat al even op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/437364490
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden en of jullie ze wellicht al een keer zijn tegengekomen?
Groet,
Peter
maar om eerlijk te zijn zou ik niet naar M3's als hierboven vermeld gaan kijken. ik bedoel; een nette M van dat bouwjaar is duizenden euro's duurder, dus dan móet er eigenlijk wel iets niet aan kloppen. dan kan je wel een "goedkope" M3 kopen maar het is niet fijn als je er dan nog eens voor duizenden euro's voor achterstallig onderhoud in kan gaan steken [zkr niet met een vakantie die eraan komt]. tevens hoeft het onderhoud niet perce bij de BMW dealer uitgevoerd te worden. tegenwoordig zijn er genoeg BMW [M] specialisten die het onderhoud net zo goed, of zelfs beter uitvoeren. ook zijn er voldoende liefhebbers die het onderhoud zelf doen.
dit ziet er ook niet verkeerd uit voor de prijs:
http://www.autotrack.nl/tweedehands/bmw ... 3066/fotos
kan alleen nix zeggen over de onderhoudshistory/schade etc.
kortom, mijn advies is: spaar nog even door en dan heb je ook een écht nette 3.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E46 M3 Occasions
Die laatste lijkt me op het oog inderdaad veel interessanter en al helemaal gezien de kilometerstand.
Iedereen het zijne, maar ik zou het gewoon niet aandurven met 180.000km op de klok nog eens beginnen te rijden met een M3.
Wil niet zeggen dat een exemplaar met weinig km perse beter is als een met 180.000km, maar een gegeven is gewoon dat de hele techniek al veel meer achter de kiezen heeft gehad en dat de kans op reparaties gewoon veel groter is.
Maar let vooral op het onderhoud wat eraan zit te komen, want dat kan echt in de papieren lopen als er rondom nieuwe schijven, blokken en een inspection 2 aan zit te komen.
En nooit een E46 M3 kopen als je het eigenlijk niet kan betalen, want als je pech hebt loop je er gewoon op leeg.
Iedereen het zijne, maar ik zou het gewoon niet aandurven met 180.000km op de klok nog eens beginnen te rijden met een M3.
Wil niet zeggen dat een exemplaar met weinig km perse beter is als een met 180.000km, maar een gegeven is gewoon dat de hele techniek al veel meer achter de kiezen heeft gehad en dat de kans op reparaties gewoon veel groter is.
Maar let vooral op het onderhoud wat eraan zit te komen, want dat kan echt in de papieren lopen als er rondom nieuwe schijven, blokken en een inspection 2 aan zit te komen.
En nooit een E46 M3 kopen als je het eigenlijk niet kan betalen, want als je pech hebt loop je er gewoon op leeg.
Re: E46 M3 Occasions
Ben het eens met bovenstaande reactie's, 180.000 is wel erg veel, niet voor een 330 of 320D, maar wel voor een M3.
Vergeet niet zoals hierboven al gezegd dat het onderhoud van een M3 ook duurder is dan van een 'normale' 3 serie.
Zou maar even verder kijken en beslist geen haast hebben.
Vergeet niet zoals hierboven al gezegd dat het onderhoud van een M3 ook duurder is dan van een 'normale' 3 serie.
Zou maar even verder kijken en beslist geen haast hebben.
Re: E46 M3 Occasions
Hé! Da's mijn oude M3. Ik weet niet wat er mee gebeurd is sinds ik hem verkocht heb (in ieder geval andere velgen en de originele radio), maar 2 jaar geleden was de auto technisch nog prima in orde.rico#27 schreef:http://link.marktplaats.nl/440630516
Deze staat alweer te koop.
Deze is de laatste tijd zeer vaak van eigenaar gewisseld.
Ik ben bij de vorige eigenaar naar deze auto gaan kijken.
Helaas waren er toen een aantal punten wat naar mijn mening niet goed waren.
Re: E46 M3 Occasions
Ik heb bij VD Hengel altijd het gevoel van een faire behandeling qua onderhoud en reparaties. Hoewel ik er nooit een auto gekocht heb, zou ik ze dat ook toevertrouwen.ambx schreef:Hallo allemaal,
Al meer dan een jaar hou ik vooral dit topic in de gaten op jullie forum. Eerst om een beetje mee te kwijlen, maar nu komt de gedroomde erg dichtbij. Helaas is mijn budget nog niet optimaal, maar ik ga over ruim een maand met de auto naar Italië en het zou natuurlijk mooi zijn als dat een was (op dit moment rij ik trouwens een Alfa 156).
Dus nu zou ik graag jullie mening krijgen over deze occasions. Bij Van den Hengel in Amsterdam (erg goedkoop en mooi in mijn budget en na een google-tocht klinkt Van den Hengel ook wel betrouwbaar (?) )
http://link.marktplaats.nl/440347535
en deze staat al even op marktplaats:
http://link.marktplaats.nl/437364490
Ik ben erg benieuwd naar wat jullie er van vinden en of jullie ze wellicht al een keer zijn tegengekomen?
Groet,
Peter
Re: E46 M3 Occasions
Bedankt voor jullie reacties! Uiteraard hebben jullie gelijk met de kosten, soms wint het gevoel van de ratio...
Ik kreeg een beetje het idee dat de m3's flink in de prijs waren gedaald, afgaande van het flinke aanbod onder de €20.000.
Wellicht is het inderdaad verstandiger om toch op korte termijn bijvoorbeeld een 330ci aan te schaffen en ondertussen rustig verder te sparen voor de m3... Is de stap in pk's ook wat minder: van 144pk FWD naar 343 RWD
Ik kreeg een beetje het idee dat de m3's flink in de prijs waren gedaald, afgaande van het flinke aanbod onder de €20.000.
Wellicht is het inderdaad verstandiger om toch op korte termijn bijvoorbeeld een 330ci aan te schaffen en ondertussen rustig verder te sparen voor de m3... Is de stap in pk's ook wat minder: van 144pk FWD naar 343 RWD
Re: E46 M3 Occasions
kom ook al een aantal jaar bij vd Hengel, hele fijne mensen. vertrouwen is me daar zeer hoog.
ik ga er meestal heen voor kleine dingen, grotere zaken laat ik toch door de dealer doen.
heb inmiddels bijna 190dkm op de teller, gekocht op 164Dkm met volledige historie, geen moment spijt van!
ik ga er meestal heen voor kleine dingen, grotere zaken laat ik toch door de dealer doen.
heb inmiddels bijna 190dkm op de teller, gekocht op 164Dkm met volledige historie, geen moment spijt van!
Re: E46 M3 Occasions
Ik zou zelf wel één bewuste keuze maken voordat je een selectie van M3's gaat maken en dat is wel of geen SMG. Bij je eerste twee opties is eentje een SMG, eentje een handgeschakelde.
Is deze al langsgekomen trouwens?
http://www.carworldautomotive.nl/occasi ... 88058.html
Is deze al langsgekomen trouwens?
http://www.carworldautomotive.nl/occasi ... 88058.html
- niksiPhoenix
- Berichten: 67
- Lid geworden op: 03 apr 2011, 14:30
Re: E46 M3 Occasions
ik vind een m3 met 180 duizend echt niet percee heel "veel"willem-57 schreef:Ben het eens met bovenstaande reactie's, 180.000 is wel erg veel, niet voor een 330 of 320D, maar wel voor een M3.
Vergeet niet zoals hierboven al gezegd dat het onderhoud van een M3 ook duurder is dan van een 'normale' 3 serie.
Zou maar even verder kijken en beslist geen haast hebben.
als hij goed is onderhouden , en op tijd de beurten heeft gehad ( indien het dan natuurlyk aantoonbaar is) is er niks mis mee.
zou toch ook niet best wezen als zo'n superauto niet eens op een normale manier 3 ton op de klok kan zetten met zo'n blok.
ik heb liever een m3 met 2 ton die goed is onderhouden en met liefde is behandeld dan een m3 met nog geen ton en compleet is afgeraced.
///M3POWER
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
09' E93 335i M-package alpinweiß
02' E46 M3 smgll phoenixgelb sold
95' E36 328i M-package cosmosschwarz sold
Re: E46 M3 Occasions
dit lijkt inderdaad het geval, echter het gaat dan wel om de wat mindere M3's. vaak is er wat mis mee, of heeft de auto schade gehad. zoals gezegd zijn de nettere M3's waardevaster. de overstap is indd. wel wat heftig ja, mijn vorige BMW had maar 105pk....echt ff wennen haha.ambx schreef:Ik kreeg een beetje het idee dat de m3's flink in de prijs waren gedaald, afgaande van het flinke aanbod onder de €20.000... Is de stap in pk's ook wat minder: van 144pk FWD naar 343 RWD
die stond nog nietzolang geleden particulier te koop. ziet er op het eerste oog zeer netjes uit vind ik. de vorige eigenaar had de auto 5 jaar in bezit en onlangs zijn oa. remmen en differentieel vervangen. lijkt me een goede voor dat geld.Cougar schreef:Is deze al langsgekomen trouwens?
http://www.carworldautomotive.nl/occasi ... 88058.html
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E46 M3 Occasions
ben ik ook mee eens. een autofabrikant als BMW kan het niet maken [lijkt me] om een auto van rond de €100.000 te verkopen en dat 'ie het bij 180k al gehad zou moeten hebben lijkt me sterk. echter is dit natuurlijk afhankelijk van het aantal eigenaren/onderhoud etc. een M3 met 180k van de eerste of 2e eigenaar zou ik geen probleem mee hebben. bij die eerste M die is gepost is trouwens 2 jaar terug een nieuw blok in gegaan....niksiPhoenix schreef:ik vind een m3 met 180 duizend echt niet percee heel "veel"willem-57 schreef:Ben het eens met bovenstaande reactie's, 180.000 is wel erg veel, niet voor een 330 of 320D, maar wel voor een M3.
Vergeet niet zoals hierboven al gezegd dat het onderhoud van een M3 ook duurder is dan van een 'normale' 3 serie.
Zou maar even verder kijken en beslist geen haast hebben.
als hij goed is onderhouden , en op tijd de beurten heeft gehad ( indien het dan natuurlyk aantoonbaar is) is er niks mis mee.
zou toch ook niet best wezen als zo'n superauto niet eens op een normale manier 3 ton op de klok kan zetten met zo'n blok.
ik heb liever een m3 met 2 ton die goed is onderhouden en met liefde is behandeld dan een m3 met nog geen ton en compleet is afgeraced.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
Re: E46 M3 Occasions
Deze http://link.marktplaats.nl/441949703" onclick="window.open(this.href);return false; is een erg mooie , maar heeft volgens mij al een tig aantal baasjes gehad!
Wat is er met deze auto aan de hand, is al een aantal keer op marktplaats aangeboden en dat met deze km stand.
Wat is er met deze auto aan de hand, is al een aantal keer op marktplaats aangeboden en dat met deze km stand.
Re: E46 M3 Occasions
Ben bij deze gaan kijken en zag er goed uit...wil alleen wat meer weten over het verleden van deze auto.BM-DUB schreef:dit lijkt inderdaad het geval, echter het gaat dan wel om de wat mindere M3's. vaak is er wat mis mee, of heeft de auto schade gehad. zoals gezegd zijn de nettere M3's waardevaster. de overstap is indd. wel wat heftig ja, mijn vorige BMW had maar 105pk....echt ff wennen haha.ambx schreef:Ik kreeg een beetje het idee dat de m3's flink in de prijs waren gedaald, afgaande van het flinke aanbod onder de €20.000... Is de stap in pk's ook wat minder: van 144pk FWD naar 343 RWD
die stond nog nietzolang geleden particulier te koop. ziet er op het eerste oog zeer netjes uit vind ik. de vorige eigenaar had de auto 5 jaar in bezit en onlangs zijn oa. remmen en differentieel vervangen. lijkt me een goede voor dat geld.Cougar schreef:Is deze al langsgekomen trouwens?
http://www.carworldautomotive.nl/occasi ... 88058.html
Re: E46 M3 Occasions
hey, als je meer te weten wilt komen over de geschiedenis van deze kun je met het chassisnr. even bellen met BMW dealers [waar de auto in onderhoud is geweest] en zo kun onderhoudsbeurten, terugroepacties achterhalen.
2010 ///M6 V10 Competition Edition nr.54/63 (current)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)
2006 ///M6 V10 Sapphire Black (ex.)
2005 ///M6 V10 Silverstone II (ex.)
2001 ///M3 Topas Blue (ex.)