Oud en nieuw E61/Sold
Re: Oud en nieuw E61/ Taxatie loont
Jouw verzekering accepteert de taxatie waarde? De meeste verzekering doen dit namelijk niet.
Zou voor jezelf wel even uitzoeken hoe het exact zit, kan vervelende frustraties voorkomen
Mvg,
Vincent
Zou voor jezelf wel even uitzoeken hoe het exact zit, kan vervelende frustraties voorkomen
Mvg,
Vincent
Als niemand de taxatie zou accepteren wat is dan het nut ervan, dat zou betekenen dat hij dat dus ook niet waard is want niemand geeft dat bedrag. Naar mijn weten is een een gecetificeerd bedrijf met taxaties gewoon geldig.
Dus bij totallos, brand , diefstal zou het gewoon uitgekeerd moeten worden. Is dacht ik ook maar een jaar geldig dat rapport.
Dus bij totallos, brand , diefstal zou het gewoon uitgekeerd moeten worden. Is dacht ik ook maar een jaar geldig dat rapport.
Vorige e60 530i,530d lci huidige f10 530d
Rapport is drie jaar geldig, niet door elke verzekering wordt de taxatiewaarde uitgekeerd, je moet een zogenaamde youngtimer verzekering afsluiten en idd kijken welke verzekering dit accepteerd, er zijn er verschillende.
Uiteraard heeft het wel gevolgen voor de premie, ik ga er iets van 180,00 euro per jaar meer voor betalen, dat is het mij dubbel en dwars waard.
Een schade van 9.000,00 is niet zo heel erg moeilijk, en bij diefstal krijg je ook de taxatiewaarde. Ik zou hem bij 9.000,00 euro schade wel degelijk laten repareren, immers, het schadebedrag is er op gebaseerd dat de wagen dan weer picobello er bij staat zoals voorheen, dus waarom niet repareren.
Als je dit taxatierapport niet hebt, is de auto bij een schade hoger dan de dagwaarde al totall loss, en geloof me, de dagwaarde is niet hoog, daar wordt je niet vrolijk van, dan krijg je de dagwaarde uitgekeerd en kun je vervolgens een enorm bedrag bij gaan leggen om een andere wagen te kopen. Als de wagen nu totall loss gereden wordt, krijg ik 15.000,00 euro uitgekeerd, daar kan ik in ieder geval een gelijkwaardige of bijna gelijkwaardige wagen voor kopen.
De geldigheidsduur bij de meeste verzekeringen bedraagt 2 jaar, dus elke 2 jaar ben je 100,00 euro kwijt voor een nieuwe taxatie, een schijntje vind ik ten opzichte van het voordeel hiervan.
Je dient de taxatie wel door een gecertificeerd bedrijf uit te laten voeren die bij de daarvoor belangrijke instanties ook is aangemeld als gecertificeerd, niet elke taxateur is dit, daar moet je wel op letten, daarom ook de keuze voor Rietveld Taxaties.
Uiteraard heeft het wel gevolgen voor de premie, ik ga er iets van 180,00 euro per jaar meer voor betalen, dat is het mij dubbel en dwars waard.
Een schade van 9.000,00 is niet zo heel erg moeilijk, en bij diefstal krijg je ook de taxatiewaarde. Ik zou hem bij 9.000,00 euro schade wel degelijk laten repareren, immers, het schadebedrag is er op gebaseerd dat de wagen dan weer picobello er bij staat zoals voorheen, dus waarom niet repareren.
Als je dit taxatierapport niet hebt, is de auto bij een schade hoger dan de dagwaarde al totall loss, en geloof me, de dagwaarde is niet hoog, daar wordt je niet vrolijk van, dan krijg je de dagwaarde uitgekeerd en kun je vervolgens een enorm bedrag bij gaan leggen om een andere wagen te kopen. Als de wagen nu totall loss gereden wordt, krijg ik 15.000,00 euro uitgekeerd, daar kan ik in ieder geval een gelijkwaardige of bijna gelijkwaardige wagen voor kopen.
De geldigheidsduur bij de meeste verzekeringen bedraagt 2 jaar, dus elke 2 jaar ben je 100,00 euro kwijt voor een nieuwe taxatie, een schijntje vind ik ten opzichte van het voordeel hiervan.
Je dient de taxatie wel door een gecertificeerd bedrijf uit te laten voeren die bij de daarvoor belangrijke instanties ook is aangemeld als gecertificeerd, niet elke taxateur is dit, daar moet je wel op letten, daarom ook de keuze voor Rietveld Taxaties.
-
Je moet wel een All risk verzekering afsluiten. Bij schade is de tegenpartij niet gehouden aan jouw taxatierapport, die keert dus waarschijnlijk dagwaarde uit, het verschil moet je bij je eigen verzekeraar verhalen.
Klopt, bij ons gaan ook 2 wagens naar een klassieker verzekering. Ja, dat lees je goed, de e39 en e46 zijn klassiekers..... Taxatie erop, all risk en met de helft aan premie zakken.
E46 330iA touring 05-2003 110.000km
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
E46 330iA touring 05-2005 140.000km Edition 33
Een forum is er om te helpen en geholpen te worden.
Een simpel linkje, foto of doorverwijzing kan veel helpen!
Vanaf wanneer valt de auto dan in de klassieker regeling als t om verzekeren gaat?
dan kom je snel van een koude kermis thuis. De meeste verzekeringsmaatschappijen accepteren een taxatie waarde niet als zijnde de waarde waar zij rekenen als er iets aan de hand is. Ook je eigen verzekering niet. Nogmaals informeer naar de voorwaarden van je eigen maatschappijbmw530i schreef:Als niemand de taxatie zou accepteren wat is dan het nut ervan, dat zou betekenen dat hij dat dus ook niet waard is want niemand geeft dat bedrag. Naar mijn weten is een een gecetificeerd bedrijf met taxaties gewoon geldig.
Ga maar eens voor de aardigheid bij enkele (meestal grote) verzekeringsmaatschappijen informeren. Zal je zien dat ik helaas gelijk heb.
Mvg,
Vincent
Het is tegen woordig ook al zo dat je geen sodemieter terug krijgt voor je auto wat ik hoor.
Voor de mensen hier die nogal het een en ander aan de auto hebben gedaan net als ik.
Heb wel van ieder ding foto s en of bonnen maar weet niet of dat telt, ze kijken op marktplaats naar een gelijk waardige en dat krijg je schijnbaar. En of het verbouwde dan mee telt weet ik niet.
Voor de mensen hier die nogal het een en ander aan de auto hebben gedaan net als ik.
Heb wel van ieder ding foto s en of bonnen maar weet niet of dat telt, ze kijken op marktplaats naar een gelijk waardige en dat krijg je schijnbaar. En of het verbouwde dan mee telt weet ik niet.
Voordat hier twee pagina's volstaan met mening/discussie over taxaties, zal ik het proberen kort samen te vatten
1) Dagwaarde is dagwaarde volgens BOVAG koerslijst, opties toegevoegd geven nauwelijks tot geen meerwaarde en krijg je niet terug bij totall loss !
2) Niet elke verzekering accepteerd/aanvaard je taxatierapport, je moet in mijn geval een youngtimer verzekering nemen en je verzekeraar zal om een taxatierapport vragen als deze die accepteerd, ze geven dit ook aan. Er is echter wel keus in diverse, meestal kleinere, verzekeringsmaatschappijen.
3) Je moet de wagen uiteraard all risk verzekeren als je de taxatiewaarde wilt krijgen bij totall loss door eigen schuld.
4) Bonnetjes en dergelijke zijn naar mijn weten niet noodzakelijk, de taxateur bekijkt wat je hebt, wat er aan gedaan is, hoe de staat van alles is en hoe je lak en dergelijke is, de lak wordt ook gemeten. De taxateur is gerechtmatigd om een taxatierapport op te stellen en deze zal worden geaccepteerd en krijg je digitaal aangeleverd. Voorwaarde hierbij is, en let hier op want dit is zeer belangrijk, de taxateur moet erkend zijn bij de daarvoor betreffende instanties, niet elke gecertificeerde taxateur is bij alle instanties erkend !
5) De meeste verzekeringsmaatschappijen met acceptatie van een taxatierapport, hanteren een geldigheid van twee jaar, het rapport zelf vermeld drie jaar, maar de verzekeringsmaatschappij bepaalt uiteindelijk de geldigheidsduur.
6) Uiteraard ga je in een geval als de mijne, meer premie betalen, immers de waarde van de wagen is hoger als voorheen, de waarde van je wagen is nu eenmaal medebepalend voor de premie, ook het soort gebruik telt mee in de premie, bij dagelijks gebruik betaal je meer dan een wagen die je aangeeft als tweede wagen, niet dagelijks gebruik.
Ik hoop dat ik het zo een beetje heb weten te samenvatten
1) Dagwaarde is dagwaarde volgens BOVAG koerslijst, opties toegevoegd geven nauwelijks tot geen meerwaarde en krijg je niet terug bij totall loss !
2) Niet elke verzekering accepteerd/aanvaard je taxatierapport, je moet in mijn geval een youngtimer verzekering nemen en je verzekeraar zal om een taxatierapport vragen als deze die accepteerd, ze geven dit ook aan. Er is echter wel keus in diverse, meestal kleinere, verzekeringsmaatschappijen.
3) Je moet de wagen uiteraard all risk verzekeren als je de taxatiewaarde wilt krijgen bij totall loss door eigen schuld.
4) Bonnetjes en dergelijke zijn naar mijn weten niet noodzakelijk, de taxateur bekijkt wat je hebt, wat er aan gedaan is, hoe de staat van alles is en hoe je lak en dergelijke is, de lak wordt ook gemeten. De taxateur is gerechtmatigd om een taxatierapport op te stellen en deze zal worden geaccepteerd en krijg je digitaal aangeleverd. Voorwaarde hierbij is, en let hier op want dit is zeer belangrijk, de taxateur moet erkend zijn bij de daarvoor betreffende instanties, niet elke gecertificeerde taxateur is bij alle instanties erkend !
5) De meeste verzekeringsmaatschappijen met acceptatie van een taxatierapport, hanteren een geldigheid van twee jaar, het rapport zelf vermeld drie jaar, maar de verzekeringsmaatschappij bepaalt uiteindelijk de geldigheidsduur.
6) Uiteraard ga je in een geval als de mijne, meer premie betalen, immers de waarde van de wagen is hoger als voorheen, de waarde van je wagen is nu eenmaal medebepalend voor de premie, ook het soort gebruik telt mee in de premie, bij dagelijks gebruik betaal je meer dan een wagen die je aangeeft als tweede wagen, niet dagelijks gebruik.
Ik hoop dat ik het zo een beetje heb weten te samenvatten
Toch wel vreemd dat je meer premi gaat betalen, je betaald al naar nieuw waarde.
Het is dan niet meer te doen, weet niet hoe het bij jullie zit maar ik heb goed moeten zoeken voor een beetje normale premi. Auto zit op 1 ton nieuw heb 15 schadevrije jaren en kwam op bijna 150€ p maand.
Dus met taxatie dalijk na de 200€ p maand ofzo nou dan laat maar.
Het is dan niet meer te doen, weet niet hoe het bij jullie zit maar ik heb goed moeten zoeken voor een beetje normale premi. Auto zit op 1 ton nieuw heb 15 schadevrije jaren en kwam op bijna 150€ p maand.
Dus met taxatie dalijk na de 200€ p maand ofzo nou dan laat maar.
Premie is mede afhankelijk van dagwaarde, in mijn geval nu van taxatiewaarde, immers, meer krijg je niet uitgekeerd.
Pffff punt 1, de bovag/anwb koerslijsten...daar wordt je niet vrolijk van. Mijn ervaring, bij merken als VW, Peugeot en andere Franse rommel klopt het redelijk maar bij BMW slaan ze de plank compleet mis. De bedragen die in de koerslijst genoemd staan komen helemaal niet overeen met de werkelijke markt prijzen. Zo heb ik voor mijn 1 serie bij inruil 2,5k meer gekregen dan de koerslijst aan gaf.....en 3k meer betaald voor de E60 dan de koerslijst aangeeft...
Stukje marktwerking zal het zijn.
Maar als ik morgen mijn E60 de prak in rijd lijdt ik serieus verlies.
Stukje marktwerking zal het zijn.
Maar als ik morgen mijn E60 de prak in rijd lijdt ik serieus verlies.
Groetjes, Bjorn
E60 523i - Showroom vorige E60
E60 523i - Showroom vorige E60
-
Ook als het niet jouw schuld is.Bart70 schreef:
Ook moet je zorgen dat je certificaat van je alarm up to date is en je aan de eisen voldoet qua klasse.