Pagina 10 van 12
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 04 mei 2015, 20:03
door craen
als je de behuizing van de flaps er terug inzet in een e60/e61 krijg je een lek na een tijd.
ik heb dit zelf gehad dus ik raad aan als je toch daar bent neem direct blanking plates, anders kan je het 2 maal doen
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 05 mei 2015, 05:18
door fuseekogel
Ben ik het niet mee eens dat je beter schroefjes erin kan draaien ipv plates, zie onderstaande foto's, deze lekte olie al binnen 1500 km...
Dit was trouwens niet een stukje huisvlijt, ik heb dit dus niet zelf mijn auto aangedaan.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 05 mei 2015, 06:43
door avdakker
Het is ook gewoon een lapmiddel dat potentieel al voor problemen kan zorgen. Kleine moeite om er even blanking plates in te zetten. Dat voorkomt direct een hoop ellende. Doe je het goed dan vervang je direct ook je afdichtgingen van je inlaatspruitstuk. Mijn gloeistiften waren ook al aan vervanging toe, de aanstuurmodule niet. Die wil ook nog al eens defect gaan door lekkages van het spruitstuk. Als je dan toch alles open moet halen dan het liefst in 1 keer goed toch?
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 05 mei 2015, 08:53
door fuseekogel
Dat dacht ik ook, daarom naar een specialist gebracht toen hiervoor. Echter binnen 1500 Km stond de auto bij een dealer voor een spoed reparatie, waar de dealer het zo aantrof.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 05 mei 2015, 09:28
door avdakker
Het is ook waardeloos als een garage een dergelijk lapmiddel toepast om maar geen blanking plates te gebruiken. Wellicht gemakzucht om die dingen niet op voorraad te hebben.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 05 mei 2015, 18:11
door Lowkey
Maar vanaf +/- 2007 zit er toch een betere soort flap in die veel minder snel afbreekt? Bij M57tu2 in ieder geval.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 05 mei 2015, 18:17
door Degids
Ik dacht juist dat het de bevestigingsschroefjes van de plaatjes waren die lostrilden en in de cilinders terecht kwamen. Een plastic plaatje wat in de cilinder komt is niet ideaal, maar niet fataal voor de motor.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 05 mei 2015, 18:23
door Quadrantz
Beter eruit met die rotzooi, rijdt een stuk relaxter
.
Hebben ze deze bij de F11 ook nog gemonteerd of hebben ze het licht gezien?
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 05 mei 2015, 22:47
door avdakker
Dat was hiervoor al aangegeven door Tom en mij. Tot aan de 2008 modellen uitgezonderd de 525D LCI modellen zitten de flaps er in.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 06 mei 2015, 08:12
door Quadrantz
Kijk hebben ze er toch van geleerd
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 06 mei 2015, 09:48
door Lowkey
De flaps zitten er gewoon tot het einde van E60 in hoor.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 06 mei 2015, 15:11
door tom_il
In hoevere de F10/11 6 cylinder diesel afwijkt van deze in de E60/61 weet ik niet.
Maar het zou mij verbazen als deze geen variabel inlaat kanalen meer heeft, tegenwoordig word er meer en meer variabel gemaakt om de motoren performanter/cleaner te maken waardoor ze ook kleiner kunnen worden. BMW geeft hierin zeer ver, vooral bij de benzine motor, zo een beetje alles word variabel gemaakt tegenwoordig, inlaatkanaal / inlaat en uitlaat kleppen hoogte als timing enz. Mooie technologie allemaal, maar helaas word alles complexer en dan ook storingsgevoeliger.
Wil je dus een motor die lang meegaat, neem dan een oudere. Of ander gezegd ik zou er verbaasd van zijn als de motoren in de F10/11 minder problemen gaan hebben dan deze in de E60/61. Only Time will tell.
Nieuwe 5 serie gaat 3 cylinder motoren hebben
met vermogens waar je vroeger bijna een 6 cylinder voor nodig had. Maar levensduur gaat vrees ik een heel stuk korter zijn.
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 06 mei 2015, 21:29
door Lowkey
De N57 heeft ook gewoon wervelkleppen inderdaad! Alleen zitten de tangentiele en de wervelinlaat naast elkaar i.p.v. boven elkaar. Het blok is lager en stijver en lichter (hogere toerentallen mogelijk). Ook zit de distributie aan de achterkant.
Ben benieuwd wat voor nieuws we binnenkort kunnen verwachten op diesel 6 cilinder gebied. De huidige gaat al weer bijna 7 jaar mee... Ik hoop introductie in G11/G30 (nieuwe 7/5 serie).
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 08 mei 2015, 23:19
door petervhoof
Beste forum leden.
Helaas moet ik mededelen dat gisteravond (tijdens het optrekken om in te voegen op snelweg) bij mijn 530d uit 2003 de vlinderkleppen zijn afgebroken.
Ik dacht eerst dat het de turbo het had begeven maar helaas na een diagnose bij de bmw dealer is er gebleken dat het de swirl flaps zijn afgebroken en in de motorblok terecht is gekomen waardoor er vanalles kapot is gegaan. Waaronder ook de turbo.
Aankomende maandag wordt er na gekeken of er nog iets te repareren valt, maar naar alle waarschijnlijkheid moet er een nieuwe/gebruikte motorblok in. Wat baal ik hier enorm van.
Heeft iemand van jullie ervaring om eventueel een soort van een coulanceregeling te treffen of is het verloren moeite??
Met vriendelijke groet,
Peter van hoof
Re: vlinderkleppen diesel
Geplaatst: 09 mei 2015, 07:01
door Edgar1234
Ik heb het gehad met een 535d E61, nieuw (gebruikt) blok erin, nieuwe Turbos's etc... Reken maar uit wat dat kost.. Vraag me af of het voor je zou lonen. Bij de dealer sowieso onbetaalbaar..
Sterkte man!