Pagina 10 van 14

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 27 dec 2011, 22:08
door Diezel
Ik heb aan die moer gedraaid een beetje maar ik zie weinig veranderen. Morgen nog maar eens proberen en anders idd naar een garage.

Diezel

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 27 dec 2011, 22:38
door Phantom
Heb je geen lampen die even flikkeren als de motor draait? Wel nette strakke lijn he :)

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 28 dec 2011, 01:34
door Diezel
Wat gebeurt er precies als ik aan die moer draai? want ik zie namelijk helemaal niets gebeuren met mijn lichtbeeld..

Diezel

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 28 dec 2011, 09:05
door DJLeonardo
Phantom schreef:Nu heb ik alleen dat de lampen flikkeren (vooral rechts) als ik net wil wegrijden, dus tijdens de opwarming van de lampen. Wat kan ik hieraan doen?
Jij had niet de Morimoto xenon set gekocht toch?

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 28 dec 2011, 09:08
door DJLeonardo
Diezel schreef:Wat gebeurt er precies als ik aan die moer draai? want ik zie namelijk helemaal niets gebeuren met mijn lichtbeeld..

Diezel
Ik weet niet wat je wil afstellen? Horizontale en verticale as doe je met het frame zelf waar de Projector in zit. rotatie doe je natuurlijkdoor de projector te draaien als de ring nog niet helemaal vastzit lijkt me. Heb zelf geen Mori PJ's maar ik kan me niks anders bedenken.

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 28 dec 2011, 11:55
door Richel88
ik neem aan dat je um horizontaal of vertikaal wilt bijstellen? Zit un grote moer op de bovenzijde voor horizontaal verstellen kan niet missen. Je moet hem maar eens op straat zetten saafs en dan aan die moer draaien, dan zie je het zeker verstellen. Enkele slagen moet je kunnen zien.

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 28 dec 2011, 17:19
door evoluzione
Weet iemand toevallig ook of de pre-facelift controle heeft op het grootlicht? Ik heb inmiddels ook mijn mori's binnen, en wil graag het bixenon gedeelte ook aansluiten. Ik ben alleen bang dat de boordcomputer dan een foutmelding aan gaat geven.

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 28 dec 2011, 17:39
door Richel88
Bijna zeker dat de shutter aansturing geen foutmelding geeft op je BC, gezien deze maar zo weinig spanning gebruikt.. Gewoon aansluiten dus :ja:

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 28 dec 2011, 18:55
door Phantom
DJLeonardo schreef:
Phantom schreef:Nu heb ik alleen dat de lampen flikkeren (vooral rechts) als ik net wil wegrijden, dus tijdens de opwarming van de lampen. Wat kan ik hieraan doen?
Jij had niet de Morimoto xenon set gekocht toch?
Ik heb gewoon de complete Morimoto set met xenon erbij. Volgens mij heb ik gewoon ergens een slecht contact want ik heb nu een tijd gereden met alleen de linker xenon lamp want de andere was gewoon uitgevallen. En soms ging de linker lamp ook nog eens flikkeren :roll:
Het lijkt erop dat de lampen vooral storen als de motor draait want alleen op contact heb ik er geen last van.
Ik heb nu even de stekkers bekeken en de ballasten verwisseld, hopelijk is het nu goed want anders weet ik het ook niet meer.. accu, dynamo, spanningstabilisator?
Ik zal zo nog even een stukje rijden.

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 28 dec 2011, 19:06
door DJLeonardo
Dat klinkt meer alsof ze niet genoeg spanning krijgen. Accu gaar?

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 28 dec 2011, 20:59
door Phantom
De accu is inderdaad niet zo geweldig meer maar ik heb nu de ballasten verwisseld en stekkers opnieuw aangesloten en nu lijkt het in orde.

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 29 dec 2011, 16:15
door Diezel
Goed om te horen Martijn! ;) Ik heb mijn lampen nu ook beetje kunnen afstellen, hoe hoog mogen de lampen eigenlijk ongeveer komen?

Ik zie ook dat 1 lens bij mij beetje gedraaid is, dwz dat de cutoff op de muur een beetje van links hoog naar rechts laag loopt, moet ik dit aanpassen naar waterpas recht of maakt dat niet veel uit?

Diezel

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 29 dec 2011, 17:07
door evoluzione
Die cutoff moet zo horizontaal mogelijk lopen, anders krijg je het lichtbeeld niet goed. Ikzelf heb eerst voor het demonteren de lijn op de muur gezet, en tijdens het werken de auto niet evrplaatst. Zo heb ik ze weer een beetje op de juiste hoogte weten te zetten. Straks maar eens langs een garage om te kijken of ze goed staan. Goeie tip voor die cutoff recht te zetten: als beide lijnen van de projectors mooi in elkaar over lopen, staat ie recht!

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 29 dec 2011, 17:52
door Phantom
Jongens, ik heb toch problemen met de xenon. :s
Vanmorgen reed ik weg en deed alles het prima, maar na ongeveer 5 km begon er 1 lamp weer af en toe te knipperen.
Het klinkt misschien raar maar wanneer een of beide lampen knipperen en ik rem af tot ik bijna stil sta dan knipperen ze nauwelijks meer :S Op de terugweg heb ik maar een tijd met mistlampen en angel eyes gereden want het knipperde als een gek.
Ik heb gisteren de ballasten verwisseld maar de rechterlamp gaat meestal als eerste knipperen en soms knipperen beide lampen.
Wanneer ik dan de motor uitzet branden ze allebei weer en knipperen ze niet :'(

Ligt dit aan de xenon set of ligt dit aan mijn accu/dynamo? De accu heeft niet veel uithoudingsvermogen meer maar de auto start nog altijd goed.
Hopelijk kan iemand mij helpen want ik snap er niets meer van...

Edit:
Misschien de instellingen door de dealer laten veranderen in xenon?
Zie onderstaand citaat van iemand op internet:
Toen ik een jaar geleden nog een BMW e46 van 2003 had, wou ik daar ook xenon in bouwen.
Ik heb een origineel setje xenon gekocht aangesloten en je raad het al, knipperen die hap.
Als ik de lichten aan deed zonder dat de motor draaide ging het goed, maar zodra ik hem starte ging het naar een paar seconden mis.
Het probleem was verholpen door de dealer die de schakelaar om moest programmeren voor xenon.
In de licht schakelaar bleek een hele pleur aan elektronica te zitten.

Re: Xenon in Halogeen inbouwen

Geplaatst: 30 dec 2011, 13:49
door DJLeonardo
heeft niks met programmeren te maken. Het enige wat ie doet bij het "inleren" is de spannings drempelwaarde veranderen zodat de foutmelding in je dashboard niet aan gaat en de handmatige hoogteregeling uitzetten.

Je accu moet vervangen of je dynamo werkt niet goed. Dit soort stroomvretende systemen zijn de eerste die wegvallen als de accuspanning minder wordt. Kijk dan gelijk voor een grotere accu als je toch gaat vervangen.

Wat je ZEKER NIET moet doen is de lichtschakelaar vervangen. Daar wordt ook je km stand in opgeslagen (en op 2 andere plekken) en dan kan je die vervolgens gaan omprogrammeren anders krijg je een puntje in je dashboard en denkt iedereen dat er met de km stand is gerommeld.