Pagina 10 van 75

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 05 mar 2014, 22:16
door eric-328
Aardig lijstje! Vergeet niet om de subframeophanging te versterken. Daarnaast is het ook aan te raden om de veertorens te verstevigen. Weet jij de veersterktes?

Gr

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 05 mar 2014, 22:27
door Mr._T-Rex
Ga je die M50 in deze leggen?

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 06 mar 2014, 10:32
door Dutchie
Ah nu zie ik al wat op mijn zomer to-do lijstje mist :gek: chassis doorlassen. Dan ga ik het subframe ophanging ook meteen verstevigen.

Met die M50 heb ik voor 2015 grote plannen, die gaat inderdaad deze M54 dan vervangen. Klinkt onlogisch, maar heeft zo zijn reden. :whistle:

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 06 mar 2014, 15:56
door Holographic91
Die engine swaps vindt ik altijd wel erg interessant. Wat zijn die beweegredenen? Die M50's produceren wel het mooiste geluid :) . Dat de M54 motoren een elektronisch gaspedaal hebben en de oudere nog een gaskabel is dat verder geen probleem met overzetten, en het instrumentenpaneel kun je dat ook zo overzetten? Mocht ooit het blok in de mijne kapot zijn dan zou ik graag een M52B20 van een 320 erin willen leggen. Differentieel en steekassen zijn hetzelfde van een N42 en M52B20.

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 06 mar 2014, 15:59
door P-imCoupé
Van een 4 cilinder naar 6 cilinder is sowieso al lastig bij een e46, dan zit je met de kabelboom enz.. :)

en uiteraard de rest van de auto.. onderstel enz enz enz..

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 06 mar 2014, 16:07
door JzAero
Wat ik begreep van Ian was zelfs een M52TUB28 naar M54B30 geen makkelijke opgave. Zat inderdaad met bekabeling en dergelijke te kloten, maar altijd wel een leuke uitdaging!

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 06 mar 2014, 16:40
door NielsE36
Waarom zou je van een M54 terug willen naar een M50?
Qua restwaarde van de motor zou het weinig uitmaken, qua betrouwbaarheid en vermogen zie ik ook weinig reden?
Stel dat je met turbo's aan de gang zou willen zou het ook met beide kunnen, toch?
Kan me voorstellen dat dat een rottig projectje zou worden met alle aanpassingen die je zou moeten doen.

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 06 mar 2014, 17:05
door Dutchie
Uit een M50B25 kun je veel beter, makkelijker, betrouwbaarder en goedkoper meer vermogen halen dmv turbo als bij een M54B30.

Want de M50 is ten eerste al gietijzer, dus kan beter tegen druk. Je kan zonder al te veel aanpassingen met turbo 450pk uit het blok halen (alleen andere injectoren) zonder dat het al te snel kapot gaat (M54 blijken met 300+ pk vaak al problemen te krijgen), De inlaat van de M54 moet compleet aangepast worden voordat die meer dan 0,6 bar druk aan kan. Onderdelen zijn er in overvloed en veel goedkoper dan voor een M54. en mocht het blok de poeier in lopen dan haal je voor een appel en een ei een 2e M50.

Daarnaast klinkt een M50 turbo ook nog is hartstikke geweldig, en is de M54 nog geld waard.

Het scheelt ook dat als ik een engine swap ga doen ik het chassis compleet kaal wil hebben, inverband met de kabelboom en dergelijk.

Maar het is nog niet zover, maar het plan is tot nu toe wel om na 2015 met een M50 te gaan rijden.

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 06 mar 2014, 19:48
door Dutchie
Gisteren begonnen aan de contours, en vandaag weer een hoop aan het interieur gedaan!

De randen van de 7,5J's waren gepolijst, en het hart gespoten, de 8,5J's waren compleet gespoten. inmiddels begonnen met schuren en ontvetten

Afbeelding

Afbeelding

Geschuurd:

Afbeelding

Afbeelding

Vandaag alle kleine dingetje uit het interieur gehaald: beugeltjes, gordels, nog wat isolatie achter het dashboard verwijderd.
en het meeste bituum is eindelijk weg :gekdoen: resten verwijderd met wasbenzine en wat roest van stilstaand water weggeschuurd en geprimerd. Bovenste deurlijsten en tweeters weggehaald en gaspedaal weer gemonteerd. morgenvroeg weer verder :)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 07 mar 2014, 12:46
door GreyCooperS
Je blijft lekker bezig man...wat zit er een hoop zooi in die autos he :+

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 07 mar 2014, 14:08
door Dutchie
Haha ja nogal! Maar vanaf nu zal het allemaal wat sneller gaan. Ik kan nu gaan beginnen met het rijklaar maken! Ben zo benieuwd hoe die rijdt met 100% diff haha.

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 08 mar 2014, 12:41
door deboet
wat een leuk project zeg.
zit met veel bewondering naar de foto's te kijken.
Heb zelf de zelfde auto gekocht maar dan in gehele orginele staat en dat wou ik ook nog wel een poosje zo houden
haha. ik blijf je volgen man.

Zaterdag ophalen dit monster :duim:

Afbeelding

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 08 mar 2014, 21:48
door bob de bouwer
kevin met zo,n vast gelasten diff als je hem dan in de achteruit zet krakkelt die toch

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 09 mar 2014, 19:57
door Dutchie
Ik hoor geen gekke geluiden met achteruit rijden, maar DAMN!! wat rijdt dat ding fantastisch!
Lekkere bak herrie gemaakt (einddemper eraf gesloopt), en ff een stuk gegle.. uh gereden :whistle:

Actie filmpjes plaats ik hier maar niet haha, filmpje van het geluid kan ik jullie niet onthouden. Weg met die dempers! wat een verschil ook zo met dat lichtere vliegwiel!

EDIT: krijg filmpje niet ge-embedded: http://www.youtube.com/watch?v=iJ4HzvA2Uyw

Vandaag ook maar even de moeite genomen de auto te wassen (weer een excuus om een stukje te kunnen rijden), en wat foto's geschoten van de huidige staat. :gekdoen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: BMW 330i E46 | Project Drift | Fase 1: Opbouwen

Geplaatst: 09 mar 2014, 20:04
door Dutchie
deboet schreef:wat een leuk project zeg.
zit met veel bewondering naar de foto's te kijken.
Heb zelf de zelfde auto gekocht maar dan in gehele orginele staat en dat wou ik ook nog wel een poosje zo houden
haha. ik blijf je volgen man.
Dat wilde ik ook, maar zie het nu als geluk bij een ongeluk aangezien ik de auto waarschijnlijk in had geruild voor de MINI en een E36 drifter :whistle: , deze is veel dikker!