Deze vakantie lekker veel tijd besteed aan de coupe!
Ik heb al heel lang een Eibach pro-kit verlagingsset liggen, voor 30mm en achter 1,5mm.
Eigenlijk wilde ik er meteen een nieuwe set schikdempers onder hebben, rondom Bilstein b4, voor zijn ze nog origineel achter heb ik al Bilstein b4, maar omdat ik eerst eens wou kijken wat het veergedrag van de auto zou zijn met de Eibach veren heb ik daar ff mee gewacht. Mijn coupe vind ik al best stug, en nu met de vering is er eigenlijk niks veranderd, veergedrag is iets strakker, maar nog steeds comfortabel.
Voor
Na
Ben echt super blij met het resultaat, hij staat mooi op zijn dikke wieltjes nu!
De schokdempers voor waren nog netjes.
Gelijk met de vering aan de voorkant de kleine stabi's vervangen.
Deze stabi's waren van Meyle, die komen er bij mij niet meer onder, heb nu Febi, kijken hoe lang die meegaan!
Achter had ik last van piepende remmen bij zacht remmen, meteen nieuwe blokjes gemonteerd en het piepje is verdwenen!
De oplettende kijker heeft gezien dat er een super gele, bijna oranje hoedeplank in de auto zit.
Dat klopt ook, ik wou hem weer netjes terug op kleur brengen, door de zon was ie bijna grijs in plaats van saffraangeel. Dus ik via internet een spuitbus saffraangeel, ral1017 besteld.
Hoedeplank gedemonteerd en aan het spuiten gegaan...
- Spoiler: Laat zien
Laag 1
Laag 2
Laag 3
Laag 4
Laag 5, de laatste.
Met dit als resultaat....
Veel te geel, mijn leer is door de jaren heen ook verkleurd natuurlijk en daar had ik geen rekening mee gehouden.
Dus ik de volgende dag naar de Dekokay bij ons in Drunen en daar mijn hoofdsteun op de balie gelegd en via die hoofdsteun een kleur die het beste overeen kwam uitgezocht en een potje op kleur laten mengen.
Het mooie van alles is dat de kleur van mijn hoofdsteun niet voor kwam tussen de gele kleurstalen, mijn hoofdsteun is door de jaren heen een bruintint geworden in plaats van een geeltint.
Thuis een spuitcabine gebouwd en zelf de verf verdund en met de compressor gespoten, aangezien een halve liter verf 20 euro kost, maar als ik er een spuitbus van wil maken waar uiteindelijk maar 150ml verf in zit kostte het me 50 euro.
Eerste laag verf gespoten, maar door de hoeveelheid licht slecht te zien, naderhand werd de damp in mijn "spuitcabine" zo erg dat ik geen foto's meer heb gemaakt.
Even kleurencheck met de afdekking van het 3e remlicht.
En het eindresultaat...
De hoedeplank is na het drogen ietsje donkerder uitgevallen maar dat trekt na verloop van tijd wel bij door de zon, ben tevreden met het resultaat, ziet er meteen een stuk frisser uit.
De auto is nu technisch en qua interieur klaar, nu is het wachten tot de spuiter terug is van vakantie en dan gaan we samen een plan van aanpak maken!