Lex_b3' 325ti M / Racingdiffs Sperdiff
Re: Lex_b3' 325ti M / Racingdiffs Sperdiff
Klinkt als een leuke upgrade zeg!
Ben benieuwd hoe 'ie zich nu gedraagt bij het driften...
Ben benieuwd hoe 'ie zich nu gedraagt bij het driften...
BMW E46 318i Touring, 07/2003 - Showroom
Verkocht: BMW E39 528iA Touring, 01/2000 - Showroom
Ik ben beschikbaar voor fotoshoots van jouw BMW! Meer info via PB.
Volg mijn auto-avonturen op Instagram: @robinvanarkel.nl | @robins_bmw
Mooie upgrades lex! Wanneer komt het M54B30 blok erin ![:whistle: :whistle:](./images/smilies/smiley_whistle.gif)
![:whistle: :whistle:](./images/smilies/smiley_whistle.gif)
Thanx! Jaa... wel over nagedacht, in combinatie met een 6 bak, maar ik ga er 30 pk op vooruit. Weet niet wat de koppel doet. Heb nu qua onderhoud deze weer flink wat liefde gegeven.
Verre ideeën zijn er nog voor een B32, maar dat gaat ietsje meer kosten![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
Verre ideeën zijn er nog voor een B32, maar dat gaat ietsje meer kosten
![:gek: :gek:](./images/smilies/gek.gif)
-
Sperdiff altijd een leuke optie, mis ik eigenlijk ook wel een beetje, in de winter vind ik het een stuk fijner rijden. Driften ben ik persoonlijk niet zo van.
Was het nog een lastig klusje om het sperdif huis er knap in te krijgen, juiste speling vullingen en aanhaalmomenten?
Was het nog een lastig klusje om het sperdif huis er knap in te krijgen, juiste speling vullingen en aanhaalmomenten?
Mitsubishi Outlander limited 2019 ( geen PEHV)
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
Ex E90 325i lci 2012
Ex E46 330XIA 2003
Ex E38 750i 1995
Ex E28 (M) 535iA 1984, 1986
@Daytonawim,
Het was een vrij simpel klusje! Ik kwam vrijdagochtend aan bij Hardeman, leverde het diff af en werd 3 uur later gebeld dat ie klaar was![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Zonder dollen, volgens mij is het iets waarbij je vooral de juiste gereedschappen bij nodig hebt. Er moet flink wat van de spline gear en side gears worden afgedraaid om die sperplaten ertussen te krijgen. Er staan wel duidelijke instructies over hoeveel er waar vanaf moet, maar omdat het een secuur klusje blijft heb ik dat maar uit handen gegeven.
27/10 bij Driftsport mag ik 'm eindelijk testen!
Het was een vrij simpel klusje! Ik kwam vrijdagochtend aan bij Hardeman, leverde het diff af en werd 3 uur later gebeld dat ie klaar was
![smile :)](./images/smilies/smile.gif)
Zonder dollen, volgens mij is het iets waarbij je vooral de juiste gereedschappen bij nodig hebt. Er moet flink wat van de spline gear en side gears worden afgedraaid om die sperplaten ertussen te krijgen. Er staan wel duidelijke instructies over hoeveel er waar vanaf moet, maar omdat het een secuur klusje blijft heb ik dat maar uit handen gegeven.
27/10 bij Driftsport mag ik 'm eindelijk testen!
Dat moet vast lekke driften
leuke foto’s ook op de vorige pagina! Bekende plekjes haha ![:whistle: :whistle:](./images/smilies/smiley_whistle.gif)
![:driving: :driving:](./images/smilies/smiley_driving.gif)
![:whistle: :whistle:](./images/smilies/smiley_whistle.gif)
E46 320D sedan
E36 328I cabrio
Nooit meer geupdate.. Hierbij dan maar:
Helaas is het diff geen aanrader. Ik heb contact gehad met Hardeman en zij weer met Racingdiffs en tot de conclusie gekomen dat de resultaten die ik heb behaald overeenkomen met de verwachtingen van de werking.
Hardeman heeft de afhandeling echt tof opgelost, niets meer dan lof voor dit bedrijf! Volgende keer wat dieper in de buidel tasten en voor echte spers kiezen![Ja :ja:](./images/smilies/ja.gif)
Na aanpoten met de hardheid van de voor en achterbanden, aggressie met snelheid en gas toch maar weer driftbandjes van driftsport gebruikt en zo de dag gevuld.
Icm met de banden van hen is een sper niet nodig.
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/49378658066_ecc21bc142_c.jpg)
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/49378203643_321bc871fb_c.jpg)
Helaas is het diff geen aanrader. Ik heb contact gehad met Hardeman en zij weer met Racingdiffs en tot de conclusie gekomen dat de resultaten die ik heb behaald overeenkomen met de verwachtingen van de werking.
Hardeman heeft de afhandeling echt tof opgelost, niets meer dan lof voor dit bedrijf! Volgende keer wat dieper in de buidel tasten en voor echte spers kiezen
![Ja :ja:](./images/smilies/ja.gif)
Na aanpoten met de hardheid van de voor en achterbanden, aggressie met snelheid en gas toch maar weer driftbandjes van driftsport gebruikt en zo de dag gevuld.
Icm met de banden van hen is een sper niet nodig.
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/49378658066_ecc21bc142_c.jpg)
![Afbeelding](https://live.staticflickr.com/65535/49378203643_321bc871fb_c.jpg)
Ziet eruit alsof je toch nog wat plezier hebt gehad.
Jammer dat 't sper zo tegenvalt, maar goed. Ben je van plan er wel een ander diff op te laten zetten?
Jammer dat 't sper zo tegenvalt, maar goed. Ben je van plan er wel een ander diff op te laten zetten?
Nee helaas, dat vind ik het voor deze auto niet meer waard..
Maar eventuele volgende projecten wel, en dan weet ik in ieder geval welk diff en welk bedrijf ik moet hebben.
Maar eventuele volgende projecten wel, en dan weet ik in ieder geval welk diff en welk bedrijf ik moet hebben.
Alright, ben benieuwd
.
![smile ;)](./images/smilies/wink.gif)