Re: Fabian 330d showroom! een hoop ellende weer goed.
Geplaatst: 04 apr 2010, 18:48
Nou hier dan het drama verhaal van de afgelopen twee weken.
Ik heb vorig jaar m'n auto een keer uitgeleend. Ik had zelf een auto met trekhaak nodig en heb dus even geruild met een "vriend"
van auto. 's Avonds zou hij toch weer naar mij toe komen dus was ik eigenlijk een beetje te lui om de auto's weer terug om te ruilen. (|
De auto ging op zaterdagochtend perfect heen en ik kreeg em dus dezelfde dag terug. Zondag moest ik nog ff weg en tot mijn verbazing schudde de hele auto bij het rijden. Gebeld en gevraagd of er wat gebeurt was, neej natuurlijk niet
Ik twee dagen later 1 wiel op het balanceerapparaat gezet en bleek het voorwiel echt gruwelijk krom. Wiel laten richten, maar het trillen nog niet helemaal weg. Aan dezelfde kant het achterwiel ook maar na laten kijken en laten richten (was ook krom)
Eigenlijk direct daarna niet echt heel veel last meer gehad en het was eigenlijk wel tijd voor de wintersetup.
Nu zet ik een paar weken geleden de zomerschoenen er weer onder en wat blijkt, schud de auto ineens weer. :?
ff geen tijd, dus eerst ff de andere dingen oplossen
Ik rij al 3 weken met een gebroken achterveer. Deze moesten besteld worden, das dat had ik maar alvast gedaan.
Meteen 2, dan weet je tenminste cker dat het goed is daarna.
De auto reed niet echt lekker meer, dus de brug op en blijkt dat m'n hele subframe (voor) krom was.
Op donderdag dus gepland om een nieuw frame er onder te zetten. Om 8 uur begonnen en eigenlijk redelijk makkelijk alles los gehaald. Bleek nog ff dat de draagarmrubbers maar weer eens verrot waren (nog geen jaar oud). Deze dus ook maar vervangen en op de armen geperst.
Het motorblok ondersteunt en dus het subframe uigewisseld, vallen spontaan de motorsteunen naar beneden :?
Bleken allebei helemaal verrot. Uiteraard nieuwe besteld, zijn ze niet direct te leveren. Gelukkig om 16 uur kwamen ze binnen.
Ik vol gas naar bmw (met een andere auto) rubbers ophalen en meteen monteren. Daar ging dus nog een dag overheen en aangezien ik toch uit moest laten lijnen, wat zaterdag gepland stond, de auto maar half af laten overnachten.
De volgende ochtend alles vast gezet en de auto naar buiten gereden. Er stond immers nu al wel veel werk achter, omdat alles al uitgelopen was. Blijkt dat de auto erg rammelt. :? Je denkt meteen dat je wat vergeten bent vast te zetten (| .
Nou jah, eerst het andere werk maar. 's Middags weer gekeken en alles zat toch echt goed vast. Na wat zoeken kom je er dan achter dat de motorsteunen niet goed zijn. Meneer bmw had per ongeluk rubbers van een 5 serie geleverd.
Deze zijn korter, waardoor het gehele blok dus lager hing. Nu zat helaas de stabilisatorstang tegen de spanner van de multiriem.
Nou jah, na een hoop gebel kon ik nieuwe rubbers ophalen in den haag, wat denk je zelf :? ik zit in heemstede en het is 16.15 denk je nou echt dat ik nog voor 17.30 in überhaupt kan komen .
Ze hebben ze dus maar besteld en ik zou ze dinsdag krijgen.
Nou dan drukken we de achterveren er maar eerst even op, gelukkig was dat zo gebeurt.
Uiteindelijk dus maar op dinsdag de rubbers verwisseld, dus ik had het hele weekend geen auto
Ik dinsdag lekker de auto meegenomen, maar jah hij trilde dus nog steeds
Woensdag moest ik bij de bandenboer zijn om uit te lijnen, dus ik w8 wel een dagje :z
Ha, tis woensdag, snel die kar de brug op en uitlijnen die hap. Nou dat was echt snel gepiept ;D beetje sporing stellen (en das gelukkig allemaal lekker gangbaar gehouden door mij ;D ) De uitlijner ook weer blij.
Toen dus even kijken naar waar de trillingen nou vandaan kwamen. En nou komt het
Blijkt dat de beide wielen aan de andere kant dus ook krom zijn. (| (|
Ik was er zo klaar meej dat ik meteen maar 4 nieuwe wielen meegenomen heb.
Blijkt verdomme bij het er af halen van de band dat er 1 band (5000 km oud) een losse binnen wang heeft, kon ik dus ook nog weer ff een nieuwe band kopen (|
DUS LEEN NOOIT JE AUTO UIT!!!
ik heb ze 100% cker niet zelf krom gereden en das nog het ergste dat het niet erkend wordt (|
Ik maak zo me verhaal ff met foto's, maar moet nog ff 5 minuten wat doen
Ik heb vorig jaar m'n auto een keer uitgeleend. Ik had zelf een auto met trekhaak nodig en heb dus even geruild met een "vriend"
van auto. 's Avonds zou hij toch weer naar mij toe komen dus was ik eigenlijk een beetje te lui om de auto's weer terug om te ruilen. (|
De auto ging op zaterdagochtend perfect heen en ik kreeg em dus dezelfde dag terug. Zondag moest ik nog ff weg en tot mijn verbazing schudde de hele auto bij het rijden. Gebeld en gevraagd of er wat gebeurt was, neej natuurlijk niet
Ik twee dagen later 1 wiel op het balanceerapparaat gezet en bleek het voorwiel echt gruwelijk krom. Wiel laten richten, maar het trillen nog niet helemaal weg. Aan dezelfde kant het achterwiel ook maar na laten kijken en laten richten (was ook krom)
Eigenlijk direct daarna niet echt heel veel last meer gehad en het was eigenlijk wel tijd voor de wintersetup.
Nu zet ik een paar weken geleden de zomerschoenen er weer onder en wat blijkt, schud de auto ineens weer. :?
ff geen tijd, dus eerst ff de andere dingen oplossen
Ik rij al 3 weken met een gebroken achterveer. Deze moesten besteld worden, das dat had ik maar alvast gedaan.
Meteen 2, dan weet je tenminste cker dat het goed is daarna.
De auto reed niet echt lekker meer, dus de brug op en blijkt dat m'n hele subframe (voor) krom was.
Op donderdag dus gepland om een nieuw frame er onder te zetten. Om 8 uur begonnen en eigenlijk redelijk makkelijk alles los gehaald. Bleek nog ff dat de draagarmrubbers maar weer eens verrot waren (nog geen jaar oud). Deze dus ook maar vervangen en op de armen geperst.
Het motorblok ondersteunt en dus het subframe uigewisseld, vallen spontaan de motorsteunen naar beneden :?
Bleken allebei helemaal verrot. Uiteraard nieuwe besteld, zijn ze niet direct te leveren. Gelukkig om 16 uur kwamen ze binnen.
Ik vol gas naar bmw (met een andere auto) rubbers ophalen en meteen monteren. Daar ging dus nog een dag overheen en aangezien ik toch uit moest laten lijnen, wat zaterdag gepland stond, de auto maar half af laten overnachten.
De volgende ochtend alles vast gezet en de auto naar buiten gereden. Er stond immers nu al wel veel werk achter, omdat alles al uitgelopen was. Blijkt dat de auto erg rammelt. :? Je denkt meteen dat je wat vergeten bent vast te zetten (| .
Nou jah, eerst het andere werk maar. 's Middags weer gekeken en alles zat toch echt goed vast. Na wat zoeken kom je er dan achter dat de motorsteunen niet goed zijn. Meneer bmw had per ongeluk rubbers van een 5 serie geleverd.
Deze zijn korter, waardoor het gehele blok dus lager hing. Nu zat helaas de stabilisatorstang tegen de spanner van de multiriem.
Nou jah, na een hoop gebel kon ik nieuwe rubbers ophalen in den haag, wat denk je zelf :? ik zit in heemstede en het is 16.15 denk je nou echt dat ik nog voor 17.30 in überhaupt kan komen .
Ze hebben ze dus maar besteld en ik zou ze dinsdag krijgen.
Nou dan drukken we de achterveren er maar eerst even op, gelukkig was dat zo gebeurt.
Uiteindelijk dus maar op dinsdag de rubbers verwisseld, dus ik had het hele weekend geen auto
Ik dinsdag lekker de auto meegenomen, maar jah hij trilde dus nog steeds
Woensdag moest ik bij de bandenboer zijn om uit te lijnen, dus ik w8 wel een dagje :z
Ha, tis woensdag, snel die kar de brug op en uitlijnen die hap. Nou dat was echt snel gepiept ;D beetje sporing stellen (en das gelukkig allemaal lekker gangbaar gehouden door mij ;D ) De uitlijner ook weer blij.
Toen dus even kijken naar waar de trillingen nou vandaan kwamen. En nou komt het
Blijkt dat de beide wielen aan de andere kant dus ook krom zijn. (| (|
Ik was er zo klaar meej dat ik meteen maar 4 nieuwe wielen meegenomen heb.
Blijkt verdomme bij het er af halen van de band dat er 1 band (5000 km oud) een losse binnen wang heeft, kon ik dus ook nog weer ff een nieuwe band kopen (|
DUS LEEN NOOIT JE AUTO UIT!!!
ik heb ze 100% cker niet zelf krom gereden en das nog het ergste dat het niet erkend wordt (|
Ik maak zo me verhaal ff met foto's, maar moet nog ff 5 minuten wat doen