Algemene E46 winterbanden Topic!
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Re: Algemene E46 winterbanden Topic!
s'ochtends en s'avonds als ik van/naar werk rijdt, is het toch vaak al dik onder de 7 graden.
Ik zag de meter net ook al op 5 staan!
Ben i.i.g al blij dat ik ze er onder heb .. Ondanks dat ze misschien nu al wel IETS sneller slijten ..
Ben i.i.g al blij dat ik ze er onder heb .. Ondanks dat ze misschien nu al wel IETS sneller slijten ..
mij nog niet vaak genoeg, hier aan de kust is het nog "lekker warm" dan ( 5-10 graden)bjornc schreef:s'ochtends en s'avonds als ik van/naar werk rijdt, is het toch vaak al dik onder de 7 graden.
320dMtech Y2K.11 | lid #100 | |
Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
Ik ga komende week maar eens op pad om ze te laten monteren denk ik.
Nu nog de keuze: voor iets meer dan 300 euro in Duitsland m'n spullen bestellen en klungelen met de taal e.d... Dunlop Winter Sport. Of via een kennis Firestones eronder mikken voor in totaal precies 300 euro. Zou het veel verschil maken?
Nu nog de keuze: voor iets meer dan 300 euro in Duitsland m'n spullen bestellen en klungelen met de taal e.d... Dunlop Winter Sport. Of via een kennis Firestones eronder mikken voor in totaal precies 300 euro. Zou het veel verschil maken?
Dunlop winter sport 3d heb ik zelf mee gereden onder mijn toenmalige E46 320i.
Is een hele goede winterband, een van de betere.
Firestone ken ik niet zo goed.
Zou eerst even googelen, reviews etc bekijken.
Voor de geïnteresseerden, dit is de link naar een nieuwe winterbandentest van de ANWB:
http://www.anwb.nl/auto/tests/onderdele ... iddenkolom
http://www.anwb.nl/auto/tests/onderdele ... iddenkolom
Die banden komen er bij mij ook weer onder morgen (Dunlops), had ik vorige winter al hele goede ervaringen mee en ze zijn nog zo goed als nieuw dus met het slijten zal het wel meevallen.willem-57 schreef:Dunlop winter sport 3d heb ik zelf mee gereden onder mijn toenmalige E46 320i.
Mag het nu dan nog boven de 10 graden zijn overdag, dat zal snel gaan veranderen in november als ik de weerdeskundigen mag geloven
Garages hebben het nu al druk met de winterbanden hoorde ik van een vriend van me die monteur is bij Peugeot..
Zojuist onder m'n style 68 BS een set NOKIAN (W) laten monteren in de maat 225-40/17 omdat het volgens de geleerden een hele goede winterband is....
Ben benieuwd....
Best verkochte winterband in Scandinavie dus zal best "iets" van waar zijn dan!
;D
Ben benieuwd....
Best verkochte winterband in Scandinavie dus zal best "iets" van waar zijn dan!
;D
Ik heb de Nokians ook, kwamen in 2008 als goed uit de ANWB winterbanden test. Alleen op zijwaartse grip in de regen zijn ze volgens de test wat minder. Ik heb 16" en de set tweedehands gekocht dus ik weet niet of ik ze zelf nieuw gekocht zou hebben maar ik heb er de vorige winter geen slechte ervaringen mee gehad.
Ik heb vandaag een setje Toyo Snowprox besteld . Ze worden volgende week op mijn opgeknapte (gestraald en gepoedercoat) velgen gelegd. Van de banden meneer heb ik begrepen dat het op dit moment al lastig is om winterbanden te krijgen. Dat zeiden eigenlijk alle drie de banden meneren die ik heb gebeld. Wat ook niet mee hielp was dat ik 17 inch winterbanden nodig heb. Een ding is zeker komende winter rij ik in ieder geval op nieuw winterrubber
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
Zo...
Het grote wissel spektakel is weer achter de rug.
1x per half jaar ziet mijn oprit er dan ook zo uit:
Schoonouders hebben de banden bij mij in opslag namelijk
Het grote wissel spektakel is weer achter de rug.
1x per half jaar ziet mijn oprit er dan ook zo uit:
Schoonouders hebben de banden bij mij in opslag namelijk
Dat is grappig !
Ik rij op dezelfde Nokians.
Verkoop zelf velgen en banden en rij al jaren op Dunlops in de zomers en dit jaar voor het eerst Nokian winterbanden
gemonteerd en ze bevallen super !!
Ik rij op dezelfde Nokians.
Verkoop zelf velgen en banden en rij al jaren op Dunlops in de zomers en dit jaar voor het eerst Nokian winterbanden
gemonteerd en ze bevallen super !!
R1150GS schreef:Ik heb de Nokians ook, kwamen in 2008 als goed uit de ANWB winterbanden test. Alleen op zijwaartse grip in de regen zijn ze volgens de test wat minder. Ik heb 16" en de set tweedehands gekocht dus ik weet niet of ik ze zelf nieuw gekocht zou hebben maar ik heb er de vorige winter geen slechte ervaringen mee gehad.
Ik heb er door mijn garage een setje vredestein snowtrac op mijn huidige velgen laten leggen. Hij had ze liggen en ik kon ze kopen voor een mooi prijsje. De grapjas heeft alleen het lood aan de buitenkant geplakt x|
OEM wordt overgewaardeerd | Mijn hok
Afgelopen jaren altijd op Dunlop 3D gereden en daarvoor op Conti TS790. Maar door de aanschaf van een ander auto kan ik m'n huidige banden niet meer gebruiken. 15 inch past eenmaal niet op een 330d. Ben dus gebonden aan 225/45/17 Zeker gezien de 8J velgen die eronder zitten.
Sta nu voor de keuze van Nokian WR G2 van €150 ps, Conti TS830P van € 190 ps. of Dunlops 3D van € 200 ps
Hoor veel verhalen over de Nokian, zowel goed als slecht. Twijfel of het 200 euro verschil met een topper als de Dunlops het waard is om de Nokians te kopen.
Sta nu voor de keuze van Nokian WR G2 van €150 ps, Conti TS830P van € 190 ps. of Dunlops 3D van € 200 ps
Hoor veel verhalen over de Nokian, zowel goed als slecht. Twijfel of het 200 euro verschil met een topper als de Dunlops het waard is om de Nokians te kopen.