Pagina 2 van 3
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 26 feb 2010, 16:55
door tienus
vertel dat maar aan de dealer...
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 26 feb 2010, 17:09
door 320driver
Mijn carter ventilatie is deze week ook vervangen incl. alle slangen eromheen.
Flinke klus waar ze 7 uur mee bezig zijn geweest want het halve blok moet uit elkaar (spruitstuk)
Kostte me uiteindelijk ook een kleine 500 Euro maar het resultaat mag er zijn: meer vermogen, trekt sneller op, loopt stationair veel beter en minder rookontwikkeling.
Ik had al zeker een jaar last van het motormanagement lampje die af en toe ging branden maar nu blijft deze uit en volgens de specialist zal dit zo blijven. Kon geen kwaad hoor dat lampje maar ik was het onderhand wel beu (h)
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 28 feb 2010, 22:27
door DJLeonardo
Da's mooi om te horen. Maar jij rijdt geen 330 toch? Dat olie verbruik dingetje is wel een typisch 3.0 fenomeen. De 1 liter op de 3000 km is nog binnen de marge van BMW de grens ligt bij 1000 km dacht ik. Die van mij lust ook wel wat hoor. Heb altijd een litertje 0W40 bij me (Kroon)
Iedere 3.0 heeft het dus het is niks geks.
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 03 mar 2010, 14:50
door tienus
320driver schreef:Ik had al zeker een jaar last van het motormanagement lampje die af en toe ging branden
Das typisch, bij mij merkte ik dat er iets mis was doordat de olie steeds op was. Ik wist niet dat de motormanagementsensor zegt er dat er iets mis is met je carterventilatie. Wat meet die dan? En waarom zei mijn 330i dat dan niet? :?
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 03 mar 2010, 16:41
door 320driver
Uitstoot van uitlaatgassen als die verkeerd zijn gaat het motormanagement lampje branden omdat ze verkeerd worden gemeten, in dit geval was het een combinatie van factoren bleek later, slangetjes waren verstopt tussen de carter en het spruitstuk van de motor.. maar ook waren er twee lambdasondes defect en de lmm moest worden vervangen x|
Duur grapje alles bij elkaar dat kan ik wel zeggen
Maar goed ik heb inderdaad geen 330 maar een 320Ci zoals DJ al opmerkte
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 03 mar 2010, 19:50
door Stamp-CTRL
Mijn motor management lampje brand ook niet, olie lampje zo nu en dan, hierna gaat er weer 1 tot 1,2 liter bij.
Volgende week vrijdag gaat hij naar de dealer, dan wordt de cartervent + alle slangen vervangen. Het is inderdaad een klus waarbij het spruitstuk eraf moet. Kosten c.a. €370.- (ex. olie, filter & uitlezen).
Merkte al een tijdje dat bij flink hard optrekken kort werd ingehouden, vooral merkbaar in zijn 1e versnelling. Hierna kwam het vermogen plots op de achterwielen met als gevolg: de ESP/ASC die ingreep. Ik dacht dat dit een 2-massa vliegwiel of koppeling probleem was, ook al is de koppeling pas 30.000km jong.
De dealer denkt dat ook dit door de slecht functionerende carter ventilatie komt. Moet zeggen dat naarmate het olie verbuik opliep ook de andere klachten erger werden. Ik hoop dit echt, scheelt weer een 1000e
Wordt vervolgd....
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 13 mar 2010, 13:13
door Stamp-CTRL
Zo, gisteren de 330i opgehaald bij de dealer. Deze heeft een olie lekkage verholpen en de carter ventilatie vervangen. Ik had ze ook gevraagd direct het gasklephuis te reinigen.
Ik denk dat het een flinke klus is geweest aangezien ik de 330i om 07:45 heb afgeleverd en pas om 15:45 werd gebeld dat ze weer gereed was.
Nu even in de gaten houden wat het olie niveau doet...
Het inhouden bij snel optrekken is ook zo goed als verdwenen.
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 13 mar 2010, 17:27
door bjornc
Dik voor mekaar!
Je kan niet zeggen of het een hele klus was, gezien het feit dat je niet weet of ze meteen begonnen zijn he?
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 13 jul 2010, 18:40
door DJLeonardo
Zeg Stamp CTRL. Hoe is het nu met je olie verbruik?
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 14 jul 2010, 19:45
door Stamp-CTRL
Niet veel beter geworden, nog steeds ca 1 liter op 3 Ã 4 duizend km.
Reparatie heeft voor mij niks uitgehaald, weggegooid geld helaas (|
Wagen start laatste tijd af en toe slecht. Vandaag voor 3e keer bij dealer geweest zonder verder te zijn gekomen. Erg vervelend. De computer geeft geen enkele storing en wagen start altijd netjes als hij bij de dealer staat
volgende keer maar naar een specialist ofzo.
Moet zeggen dat het olie verbruik wel constant is. Heb de 330i nu 40.000km
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 14 jul 2010, 22:56
door DJLeonardo
Ja dat olieverbruik heeft niks met de carterventilatie te maken volgens mij hoor. Dat komt gewoon door slijtage. Alle 3.0's hebben het in zekere mate. Ik ook. Ach, dan gaat er om de paar duizend km een beetje verse olie bij, so what? Hij lekt toch niet?
Maar heb je wel een verbeterde toerenopbouw en stationairloop na de carterventilatie operatie?
Hoeveel mensen hebben hier het testje gedaan door het boterhamzakje op de olievulopening te houden?
Als het stevig zuigt zou de carterventilatie (hierna afgekort met CV
) verstopt zijn. Ik had best wat aanzuiging. Het toerental liep ook iets op als ik de opnening afdekte, als ik de openening weer vrijgaf zakte het weer.
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 08 aug 2010, 02:30
door DJLeonardo
Zo vandaan o.a. even het de cartervantialtie laten nakijken. Bij mij zit dat aan de voorkatn van het blok met een snelsluiting. Klik open, en peoren maar. Er zat wat smurrie in. Beetje forte erin en doorspuiten en klaar. Heb nu weer een gezone onderdruk in het blok (was iets te hoog). Ik begrijp dat ze bij de diesels op een onhandigeplake zitten? Maar er zijn hier ook 330's die klaagden over dure kosten van het vervangen? Ik begreep van Ruud dat dat alleen hoeft als er iets lek is. En bij de oudere types willen de slangetje nog wel eens dicht gaan verkleven door ouderdom en dan moet het vervangen worden. Bij mij niet nodig dus.
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 19 aug 2010, 13:29
door 3Bimmers
Hmmm, ik ga dit draadje toch ook maar eens in de gaten houden.
GEEN blauwe wolken te zien, maar desondanks toch een behoorlijk verbruik. Heb de auto nu net 3000 km of zo en heb er al 2 liter bijgegooid. (|
330i met 105.000 km...
Dit is even een tegenvaller na mijn 330D die echt geen druppel verbruikt....
Een compressietest is idd geen gek idee denk ik. Gaan we binnenkort maar eens laten doen dan...
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 21 aug 2010, 23:08
door hanse46
DJLeonardo schreef:Ja dat olieverbruik heeft niks met de carterventilatie te maken volgens mij hoor.
Ik heb dan wel geen 330, maar een 325, maar bij mij kwam het olieverbruik toch echt door de carterventilatie. Sinds deze vervangen is, verbruikt hij geen druppel meer terwijl dat daarvoor ongeveer 1 liter op de 2000 Ã 3000 km was.
Re: Klepseals vervangen 330i
Geplaatst: 10 mar 2012, 22:57
door minada
DJLeonardo schreef:Zo vandaan o.a. even het de cartervantialtie laten nakijken. Bij mij zit dat aan de voorkatn van het blok met een snelsluiting. Klik open, en peoren maar. Er zat wat smurrie in. Beetje forte erin en doorspuiten en klaar. Heb nu weer een gezone onderdruk in het blok (was iets te hoog). Ik begrijp dat ze bij de diesels op een onhandigeplake zitten? Maar er zijn hier ook 330's die klaagden over dure kosten van het vervangen? Ik begreep van Ruud dat dat alleen hoeft als er iets lek is. En bij de oudere types willen de slangetje nog wel eens dicht gaan verkleven door ouderdom en dan moet het vervangen worden. Bij mij niet nodig dus.
Het is lang geleden: Maar wat bedoel je met Forte in en door spuiten. Ik wil ook weer m'n olie verversen en tegelijk even forte moter flushen, en de carterventilatie schoonmaken. Kan je me het uitleggen wat je ermee bedoeld ??
Met groet,
Minada