Nou, na vele telefoontjes naar bedrijven die konden poedercoaten en spuiten, heb ik toch maar besloten om zelf eerst een gokje te wagen. Poedercoaten / spuiten was toch erg duur, zeker als je om kleurverschil te voorkomen alle 4 de wielen zou aanpakken.
Misschien doe ik dit later alsnog, maar heb eerst besloten een gokje te wagen met een spuitbus.
Ik heb de velg meegenomen naar de verfspeciaalzaak, en veel kleuren vergeleken. Ze hadden een bus liggen die op het oog de juiste kleur had. Heb de plekken die bijgewerkt moeten worden nat opgeschuurd met fijn schuurpapier, en daarna met de bus er overheen.
- Spoiler: Laat zien
- Dit viel nog niet mee, want om het mooi dun aan te brengen hoef je het echt maar heel licht er overheen te waaieren. Je spuit al snel te dik, waardoor zich druppels vormen.
Eigenlijk moet ik er gelijk na blanke lak overheen spuiten, maar wil eerst zien of de lak mooi opdroogt. Nu ziet het er nog niet super uit, maar wie weet hoe het staat als het opgedroogd is. Kan ik het altijd nog opnieuw proberen.
Kosten tot dusver +- 20 euro.
Binnenkort foto's met het resultaat