Pagina 2 van 3

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 14:45
door Generaal
Okee..dan heb ik het niet goed gezien. Zit er iig netjes uit..

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 15:50
door bmwpeter
Die chrome uitlaatstukjes maken de uitlaat nu juist af, de binnendiameter wordt hierdoor ook wat kleiner en dat vind ik zelf weer mooier als twee van die dunne pijpjes van een Eisenmann.

Een Eisenmann vind ikzelf met die dunne pijpjes er erg cheapie uit zien voor wat je er voor moet neertellen wel te verstaan. Het geluid vind ik dan ook nog maar mwa,mwa. Edje-BMW heeft hier eens een filmpje van gemaakt maar ik vond het geluid niet diep genoeg klinken. Ben zelf meer van de Sebringsound, maar ja ieder zijn meug want anders zouden we allemaal dezelfde auto en vrouw berijden :P

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 15:53
door Griffendahl
Mijn Eisenmann klinkt wel zwaar hoor... Maar dat komt wellicht ook omdat ik een diesel heb ;)

Maarruh cheap?
Afbeelding

En dan moet je het verschil tussen een Eisenmann en een Remus eens zien als die er al 2 jaar onder zit (h)

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 15:54
door PIR3lly
En of je een race of een sport hebt.
Zal bij een dikke 6 cilinder altijd beter klinken dan bij een kleine 4 pitter.

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 16:49
door bmwpeter
Ik heb nog even op de website van Novus Duitsland gekeken. Ze maken daar dempers en complete uitlaatsystemen. De sportdempers uit de N-klasse zijn van staal en met verchroomde eindpijpjes. Deze zijn trouwens ook dunwandig te krijgen en dit noemt men dan MS-design. Lijkt veel op een Eisenmann demper.

Tevens leveren zij sportdempers uit de A-klasse, deze zijn volledig in RVS uitgevoerd en zijn dus niet/minder gevoelig voor roestvorming. Op beide types wordt twee jaar volledige fabrieksgarantie gegeven en de pasvorm is gegarandeerd. Dus geen montage- of aanpassingsproblemen te verwachten. Al het benodigde bevestigingsmateriaal wordt tevens meegeleverd.

Dat ziet er op zich allemaal niet verkeerd uit dus, alleen weet ik nu nog steeds niet hoe die klinkt onder een E46. Op youtube staan wel een paar filmpjes maar dit zijn allemaal auto's uit het VAG-concern.

Last but not least, een viercilinder zal inderdaad nooit zo mooi klinken als een zescilinder :amen: . Die illusie heb ik dan ook niet. Ik denk dat ik het er maar gewoon op moet wagen. Niet geschoten is altijd mis en dan kan ik mijn ervaring weer hier op het forum posten.

Ter info hieronder nog de link naar de officiele website:

http://shop.novus-automotive.de/

PS: mijn standaard demper is ook gewoon van staal en zit er inmiddels alweer 175.000 km en 8 jaartjes onder dus daarvoor hoef je geen RVS-uitlaat te nemen. Mits je altijd wel lange stukken rijd wel te verstaan, korte stukkies op het dorp zijn funest voor de motor en het gehele uitlaatsysteem :)

@griff: met cheap bedoel ik dun het is en blijft gewoon dunwandig gepolijst rvs-buis (wel mooi overigens) en dan vind ik twee wat dikker ogende chroom eindstukken net wat meer swung hebben maar dat is mijn opinion.

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 19:15
door Fabian79
Maar die dunne pijpjes staan een stuk netter en geven niet meteen die sjonnie-look ;)

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 19:26
door bmwpeter
Kijk en dat vind ik nou net bij de dunne pijpjes zo van ik wil wel maar ik kan niet. De dunne pijpjes zijn gewoon twee stukjes dunwandige RVS-buis met een logo erin super simpel te maken. Met de chrome pijpjes eroverheen vind ik het gewoon luxer afgewerkt als je daar bij een uitlaat al over kunt praten by the weg.

Daarnaast levert BMW van die hele mooie chrome sierstukjes voor zowel de vier als 6 cilinder uitlaatsystemen en dit zouden dan volgens jou ook opeens sjonnie uitlaten worden. Nee hier sla je denk ik de plank mis qua wat wel of niet sjonnie is. Maar zoals ik al zei ieder z'n meug :+

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 19:36
door Fabian79
ter verduidelijking ;)

voorbeeld foto van een sjonnie uitlaat.
Afbeelding

voorbeeld van een nette sportuitlaat.
Afbeelding
Afbeelding



snap je nu mijn sjonnie uitspraak ;)
Chroom is natuurlijk wel netjes, begrijp me niet verkeerd. Zolang je het maar in de stijl van de auto houdt en er geen
Golf sjonnie GTI look aan geeft :+


griffendahl; En dan moet je het verschil tussen een Eisenmann en een Remus eens zien als die er al 2 jaar onder zit

Dat zegt ook iets over de gebruiker. Ik heb onder voorgaande auto's vaker een remus demper gehad. Als je deze af en toe bij houdt blijft ook een remus mooi. ;)

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 19:46
door bmwpeter
Kijk we begrijpen elkaar precies, de Novus demper heeft niet van die overdreven dikke sierstukken zie de link in de beginpost en is ook met de dunne pijpjes a la Eisenmann leverbaar. Gaat helemaal goed komen dus, zie foto's :zwaai:

Met chrome pijpjes:
Afbeelding

Met dunne pijpjes:
Afbeelding

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 19:58
door Fabian79
enne deze???
http://www.nmparts.nl/aanbieding.htm

of deze


http://link.marktplaats.nl/330754812



heb met de laatste wel eens contact gehad. Inclusief montage kwam je dacht ik op 270,= en dat was dan voor een 330d.
Die pijp was ietsje duurder en er moesten dan andere uitlaatrubbers op. Dat was een all-in prijs.
Deze man klonk erg netjes aan de telefoon. Dat vind ik zelf altijd wel erg prettig. Ze maken deze dempers zelf op maat onder je auto.

Dan heb je wel RVS en niet te duur lijkt me ;)

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 20:02
door bjornc
Fabian79 schreef:snap je nu mijn sjonnie uitspraak ;)
Afbeelding

:+

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 20:04
door Fabian79
BjonnieC :+
Spoiler: Laat zien
die kan toch nog door de beugel :)

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 20:10
door bmwpeter
Zat ik ook eerst aan te denken om het bij hen te laten doen en dan meteen een dubbele pijp a la M3. Maar om het mooi te doen moet je dan ook een andere achterbumper met diffusor monteren zodat de uitlaten er mooi in geintergreerd kunnen worden. In duitsland zit een tuningsbedrijf die dit levert ziet er schitterend uit. Maar dan praat je over een totaal kostenplaatje van zo'n 2000 euries en dat wordt me toch iets te gortig.

Klik maar eens op onderstaande link voor een paar mooie voorbeelden errug gaaf imo:

http://www.bmw-syndikat.de/bmwsyndikatf ... -_E46.html

Tevens dient een uitlaatsysteem al is het maar een demper getest te worden op een testbank om te kijken of de motor nog steeds even goed of zelfs beter presteert en dat kunnen de mensen van Nmparts in Kampen nou weer net niet voor dat geld omdat ze nog een te klein bedrijf hebben. Mochten ze een vermogensbank hebben waar de auto vooraf en achteraf getest kan worden dan zou het heel mooi zijn om een custommade uitlaat bij hen te laten maken. Misschien een idee'tje voor Nmparts, het spul wat ze maken ziet er zo op het eerste gezicht wel goed uit. :amen:

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 20:15
door Fabian79
Daar zou ik echt niet zo bang voor zijn met alleen een einddemper.
Bij vervangen van de tussendemper, maar vooral de voorste demper en/of katalysator kan dit wel opspelen. Deze zorgen voor de grootste benodigde tegendruk en zijn dus belangrijk voor de afstelling van het motormanagement.

Die flut universele dempers heb ik regelmatig gemonteerd zien worden en heb nog nooit problemen gezien bij deze dingen.
Tevens zijn remus dempers ook redelijk universeel op de ophangpunten en aansluitpijpen na.

Ik voorzie geen problemen en als je ze wel zou hebben laat je de boel toch weer terugdraaien. Ze geven immers garantie ;)

Re: Novus sportuitlaat

Geplaatst: 19 mar 2010, 20:37
door bmwpeter
Hoi Fabian,

klik even op de link in mijn vorige antwoord dan zie je wat ik bedoel met een mooi geintergreerd uitlaatsysteem. Kost een paar centen maar dan heb je ook wat 8)

PS: de rest mag ook op de link klikken hoor :P

Hieronder nog een paar linkjes naar de sound van een Novus sportdemper:

http://www.youtube.com/watch?v=Da01nPR5nG0

http://www.youtube.com/watch?v=E6dMjyMp5iQ