325xi of 330i?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
PIR3lly

Re: 325xi of 330i?

Bericht door PIR3lly » 13 apr 2010, 00:19

Subframe problemen komen ook na die datum voor.
Altijd waard om even te checken dus!

Cpt330

Bericht door Cpt330 » 13 apr 2010, 09:18

Ok toch op subframe letten dus, maar hoe check je dat als "leek"?

Verder nog zaken om op te letten? Ik zit er sterk aan te denken om deze week 2 auto's te gaan bekijken in D.

De een is een iA uit 03, de ander handbak uit 02

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 13 apr 2010, 10:34

Cpt330 schreef:Ok toch op subframe letten dus, maar hoe check je dat als "leek"?
Even een foto zoeken van een auto met gescheurd subframe (dan weet je waar je moet kijken en hoe het eruit ziet), de auto op een brug zetten en eronder kijken, je hoeft geen 1e monteur te zijn om zoiets te constateren.

Ik zou zelf ook lekker de XI's voorbij laten gaan, 4wd is alleen maar storingsgevoeliger en reparaties vrij duur... Geld wat je volgens mij beter kan stoppen in een set hele goede winterbanden. Bij Audi is het een beetje een ander verhaal, omdat die in de basis voorwielaangedreven zijn quattro de enige manier om de hogere vermogens op een normale manier op de weg te krijgen. Bij BMW is dat niet zo'n probleem want die drijven (nu in ieder geval nog) bij alle modellen de juiste wielen aan.

Daarnaast heeft het optisch nog wat nadelen, je auto staat onnodig hoog op zijn poten en je mag geen breedsets monteren.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”