airco
-
Re: airco
Ja sorry haal even wat FANs door elkaar. De ventilator die niet goed werkt/zijn eigen leven lijd is de kachel/clima control fan, die zit achter je interieur filter.
Voor in de auto heb de de condensor en de radiateur, op de radiateur zit een FAN. Maar ik vroeg mij dus af of er voor de condensor ook een aparte FAN hoort?
Voor in de auto heb de de condensor en de radiateur, op de radiateur zit een FAN. Maar ik vroeg mij dus af of er voor de condensor ook een aparte FAN hoort?
Ok,naderhand dacht ik ook al dat je dat zou bedoelen.
Wat betreft de interieur ventilator als deze "schipperd" zou het iets met de final stage resistor (egel?!) kunnen zijn.
Ik heb er bij mij nog geen last mee gehad maar er is hier op het forum redelijk wat over geschreven.
De fan achter de radiateur doet dienst voor bijde.
Als je je airco aanzet en hem even stationair laat draaien zal hij na een paar minuten wel gaan draaien, waarschijnlijk eerst laag en naarmate de druk/temp oploopt steeds harder.
Wat betreft de interieur ventilator als deze "schipperd" zou het iets met de final stage resistor (egel?!) kunnen zijn.
Ik heb er bij mij nog geen last mee gehad maar er is hier op het forum redelijk wat over geschreven.
De fan achter de radiateur doet dienst voor bijde.
Als je je airco aanzet en hem even stationair laat draaien zal hij na een paar minuten wel gaan draaien, waarschijnlijk eerst laag en naarmate de druk/temp oploopt steeds harder.
-
Kijk das een duidelijk verhaal, bedankt! De 328i heeft dus maar 1 fan die de condensor/radiateur koelt. De eind trap/kachelweerstand moet ik idd even na kijken. Had in een ander topic een DIY gelezen over dat je bepaalde pinnetjes opnieuw moet solderen en dan zou het weer als van oud moeten werken.
Airco probleem
Ik heb ook nog een probleempje met mijn airco.
Als ik mijn airco aan heb en ik rijd gewoon dan stopt hij soms uit het niets. En dan blaast er ook geen lucht meer (zonder koeling door de airco). Als je dan enkele minuten wacht terwijl je gewoon verder rijd gaat het opeens weer koude lucht waaien. Het probleem is dus dat hij gewoon uit het niets uit gaat. En dan kan hij ook niet meer aan als je hem effe uit doet en weer aan. Je moet echt een tijdje wachten.
Weet iemand waar dit door zou kunnen komen?
Als ik mijn airco aan heb en ik rijd gewoon dan stopt hij soms uit het niets. En dan blaast er ook geen lucht meer (zonder koeling door de airco). Als je dan enkele minuten wacht terwijl je gewoon verder rijd gaat het opeens weer koude lucht waaien. Het probleem is dus dat hij gewoon uit het niets uit gaat. En dan kan hij ook niet meer aan als je hem effe uit doet en weer aan. Je moet echt een tijdje wachten.
Weet iemand waar dit door zou kunnen komen?
-
Klinkt als de weinig koelmiddel.
FF opnieuw laten vullen, zijn ook de kosten niet.
suc6.
FF opnieuw laten vullen, zijn ook de kosten niet.
suc6.
BMW 3.18i E30
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
BMW 3.25i Cabrio E30
BMW M3 E36
BMW 3.28i Cabrio E36
BMW 3.18D E46
BMW 3.20i E90
BMW 3.20I F30 Lux. Line
BMW 2.20i F23 M-sport
Ik heb ook even een vraagje.
Als ik mijn Airco aanzet.
Dan sist die in de auto en komt er louwe lucht uit.
Niet helemaal koud
en als ik de draaischijf tussen mijn luchtroosters voorin warm zet.
Dan sist die minder erg en als ik hem helemaal koud zet dan sist die heel erg.
En dat blijft ook gewoon zo.
Ik laat hem volgende week afvullen.
Kijken of het dan beter wordt met die geluiden.
Verder slaat die wel aan je hoort hem wel.
Als ik mijn Airco aanzet.
Dan sist die in de auto en komt er louwe lucht uit.
Niet helemaal koud
en als ik de draaischijf tussen mijn luchtroosters voorin warm zet.
Dan sist die minder erg en als ik hem helemaal koud zet dan sist die heel erg.
En dat blijft ook gewoon zo.
Ik laat hem volgende week afvullen.
Kijken of het dan beter wordt met die geluiden.
Verder slaat die wel aan je hoort hem wel.
Bmw E46 320D 170 PK.
Pakket

Je hebt er toch een andere motor in gekregen een tijdje geleden? Ik neem aan dat je m toen hebt laten afvullen.
Mocht het systeem ondertussen weer leeg zijn geraakt dan zou ik het systeem op lekken laten onderzoeken.
Mocht het systeem ondertussen weer leeg zijn geraakt dan zou ik het systeem op lekken laten onderzoeken.
Jongens ik heb vandaag mijn Airco weer laten afvullen alles werkt weer perfect hij wordt vrijwel direct koud en mijn climate control doet het weer perfect en geen rare geluidjes meer.
Bmw E46 320D 170 PK.
Pakket