[E46] Accu spontaan leeg ineens
Re: Accu spontaan leeg ineens.
Bedankt, ik had het gezien, echter is dat voor mij 200 km rijden en dat is me net even te ver
-
Ai ja dat schiet niet op.
Succes!
Succes!
Ja het is weer zover, na 2 weken geen problemen en een nieuwe interieur beveiligingssensor stond ik gisteren weer met een lege accu en vanmorgen ook weer, auto staat weer bij de dealer.
Had met me BMW scanner 1.4 gisteren uit gelezen en kreeg een waslijst aan foutmeldingen, heb dit uitgeprint en aan de dealer gegeven en ze zoeken het maar uit.
Heb nog nooit zo vaak in een garage gestaan met een BMW als met deze E46 en ik rij toch al dik 20 jaar bmw ;(
We wachten maar weer af wat ze deze keer weer te melden hebben.
Had met me BMW scanner 1.4 gisteren uit gelezen en kreeg een waslijst aan foutmeldingen, heb dit uitgeprint en aan de dealer gegeven en ze zoeken het maar uit.
Heb nog nooit zo vaak in een garage gestaan met een BMW als met deze E46 en ik rij toch al dik 20 jaar bmw ;(
We wachten maar weer af wat ze deze keer weer te melden hebben.
Bij mij is het ook weer raak, eergister startte hij nog net en gister moest ik hem aanslingeren met de jumpstarter.
Woensdag misschien er weer een nieuwe accu in laten zetten en eventueel de kachelweerstand laten vervangen. Die kachelweerstand had jij toch al laten vervangen Hompie? En ga jij altijd naar BMW Forepark als je het over de dealer hebt?
Sander
Woensdag misschien er weer een nieuwe accu in laten zetten en eventueel de kachelweerstand laten vervangen. Die kachelweerstand had jij toch al laten vervangen Hompie? En ga jij altijd naar BMW Forepark als je het over de dealer hebt?
Sander
Ik heb mijn BMW in onderhoud van Hans Severs in Alphen a/d Rijn, hele goede service daar en erg persoonlijk, BMW Den Haag kom ik soms nog voor onderdelen omdat ik daar standaard me korting krijg.
Vandaag me auto opgehaald en het bleek dat de accu niet meer goed was, net 2 jaar oud van BMW.
Had na 1 dag stilstaan nog maar 68% startvermogen over, lekstroom is 2 dagen lang gemeten en was prima in orde.
Morgen een Varta E44 Zilver halen, altijd een Varta gehad in me auto's en nooit problemen ermee.
Standaard zit er 70 AH in en die ik nu neem is 77 AH en 780A startvermogen.
We wachten maar af of dit uiteindelijk het echte probleem was
Zaterdag nog even een software update van het DME en EGS en wat er eventueel nog meer valt te updaten.
Update: Vandaag me nieuwe accu erin gezet (Excide Premium 77 AH en 760A startvermogen) helemaal top.
Vandaag me auto opgehaald en het bleek dat de accu niet meer goed was, net 2 jaar oud van BMW.
Had na 1 dag stilstaan nog maar 68% startvermogen over, lekstroom is 2 dagen lang gemeten en was prima in orde.
Morgen een Varta E44 Zilver halen, altijd een Varta gehad in me auto's en nooit problemen ermee.
Standaard zit er 70 AH in en die ik nu neem is 77 AH en 780A startvermogen.
We wachten maar af of dit uiteindelijk het echte probleem was
Zaterdag nog even een software update van het DME en EGS en wat er eventueel nog meer valt te updaten.
Update: Vandaag me nieuwe accu erin gezet (Excide Premium 77 AH en 760A startvermogen) helemaal top.
Nou het is weer zover, me accu is weer om de 1 a 2 dagen leeg, je wordt er toch niet goed van.
Splinternieuwe accu 6 maanden geleden, nieuwe kachelweerstand en nieuwe interieur beveiligings sensor.
Waar moet ik het nu weer in zoeken, zeker nu de auto ook nog eens te koop staat
Splinternieuwe accu 6 maanden geleden, nieuwe kachelweerstand en nieuwe interieur beveiligings sensor.
Waar moet ik het nu weer in zoeken, zeker nu de auto ook nog eens te koop staat
Heb even in de auto gezeten met alles uit, maar ook ik hoor een zacht gebrom steeds uit het airco unit, hoort dat ?
Laatst gewijzigd door Hompie op 04 sep 2011, 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
dat is het ventilatortje van de climate control ja dat hoort zo eerste keer dacht ik ook al wat hoor ik... maar gaat van zelf uit
Hompie
Is hier verder nog iets uitgekomen? of heb je nog steeds hetzelfde probleem?
Is hier verder nog iets uitgekomen? of heb je nog steeds hetzelfde probleem?
BMW e91 LCI 320da Individual
Gisteren weer lege accu bijna in de ochtend, en in de middag was ie helemaal leeg ineens, wordt er gek van.
Ik heb wel 2x de airco op auto gezet, maar dan gaat bij mij de blower helemaal voluit, kan het daar niet ergens in zitten of is dat normaal.
De dealer had de kachelweerstand vorig jaar wel vervangen (zeggen ze)
Ik heb wel 2x de airco op auto gezet, maar dan gaat bij mij de blower helemaal voluit, kan het daar niet ergens in zitten of is dat normaal.
De dealer had de kachelweerstand vorig jaar wel vervangen (zeggen ze)
Laatst gewijzigd door Hompie op 21 nov 2011, 07:20, 1 keer totaal gewijzigd.
- DJLeonardo
Ik had alleen een kapotte accu na 11 maanden geleden een nieuwe te hebben geplaatst. jij hebt wel een stuk meer pech zeg. Succes
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
Ik kwam er wel achter dat ik vaak een AUC storings melding had met uitlezen, nu heb ik het filtertje daarvan vervangen en de senor schoongemaakt en de storings melding is weggebleven, maar het lijkt me sterk dat als het contact uit is de recirculatiekleppen open en dicht gaan uit ze eigen als de schakelaar op auto recycling staat.
Maar goed me accu is nu goed gebleven weer een tijdje :amen
Misschien een tip. zie onderstaande link:
http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=884216" onclick="window.open(this.href);return false;
Maar goed me accu is nu goed gebleven weer een tijdje :amen
Misschien een tip. zie onderstaande link:
http://www.e46fanatics.com/forum/showth ... p?t=884216" onclick="window.open(this.href);return false;
Vandaag accu weer leeg gisteravond thuis gekomen netjes, alles uit nu vanmiddag helemaal dood, wordt er een beetje moe van.
Ik heb met een stethoscoop geluisterd naar de dynamo, en het lijkt of daar een onregelmatig en zeurderig geluid uit komt, lijkt ook net of ie een beetje onrgelmatig stationair loopt ook daardoor, alhoewel het toerental strak blijft.
Ik rij veel korte stukjes met de auto en dat is ook niet goed uiteraard.
Wel geeft ie met rijden tussen de 13.5 en 14.1 volt aan op de boardcomputer en dat is volgens mij wel netjes of kan die dan alsnog niet helemaal goed zijn
Op de laptop geeft ie max 13.8 volt aan onder terminal voltage dus welke zou je moeten geloven.
Kan zo een dynamo ineens niet meer goed zijn dan met 106.000 km op de teller ?
Er zit een Valeo in 120A zag ik, is toch geen kleine jongen lijkt mij
Ik heb met een stethoscoop geluisterd naar de dynamo, en het lijkt of daar een onregelmatig en zeurderig geluid uit komt, lijkt ook net of ie een beetje onrgelmatig stationair loopt ook daardoor, alhoewel het toerental strak blijft.
Ik rij veel korte stukjes met de auto en dat is ook niet goed uiteraard.
Wel geeft ie met rijden tussen de 13.5 en 14.1 volt aan op de boardcomputer en dat is volgens mij wel netjes of kan die dan alsnog niet helemaal goed zijn
Op de laptop geeft ie max 13.8 volt aan onder terminal voltage dus welke zou je moeten geloven.
Kan zo een dynamo ineens niet meer goed zijn dan met 106.000 km op de teller ?
Er zit een Valeo in 120A zag ik, is toch geen kleine jongen lijkt mij
Een vriend van me had het zelfde met zijn 320D uit 2005. Er was hier ook al twee keer een nieuwe accu en kachelweerstand in gezet maar als de auto ca 2 dagen stilstond was de accu leeg. We zijn gaan meten en er liep een stroom van ca 1A als de auto in de slaapstand ging wat te veel is. Na het stelselmatig loshalen van delen bleek dit door het climate control paneeltje te komen. Hiervan bleef het ventilatortje gewoon doordraaien (in ieder geval meer als 1 uur) als de auto werd afgesloten. Na het omwisselen van het paneeltje is het probleem tot op heden niet meer voorgekomen. Het clima-paneeltje was van het nieuwe type met de temp en fan knoppen naast het display. Er is op duitse fora ook het een en ander te vinden over een slechte serie paneeltjes de dit veroorzaken.
BMW 318CI 2003 M-Technik II
Toevallig heb ik daar net naar zitten luisteren, bij mij blijft ie ook draaien maar weet niet hoe lang alleen, ben naar 10 min naar binnen gegaan.
Dat type met de regeling naast de display heb ik ook inderdaad.
Ga dat morgen eens bekijken, na hoeveel tijd zou alles dan uit moeten gaan of in ruststroom ?
Dat type met de regeling naast de display heb ik ook inderdaad.
Ga dat morgen eens bekijken, na hoeveel tijd zou alles dan uit moeten gaan of in ruststroom ?