Pagina 2 van 2

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 11 okt 2010, 17:30
door bmwede
dat geluid als je hem aan zet is niet goed dat is de multiriem spanner en als je hem uit zet hoor je het ook bekend kwaaltje

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 11 okt 2010, 20:07
door nicken
ja hoor ik ook bij afzetten van de motor
dus ik mag al gerust kijken om een nieuwe multiriem spanner te gaan kopen

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 11 okt 2010, 20:23
door Mario TT
De hele E46 is een grote kwaal als ik het zo lees. Ik zou me pas zorgen gaan maken om de multiriem als die breekt,slipt of als ze in de garage bij de beurt vertellen dat ie vervangen moet worden. Ik ga er wel vanuit dat je normaal en goed onderhoud doet.

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 11 okt 2010, 21:19
door bmwede
ach kwaal , het is een groot woord het kan verder geen kwaad .
ik zou het vervangen als je je eraan irriteert anders ziet het kan geen kwaad

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 12 okt 2010, 20:27
door nicken
zal ik toch gelijk vervangen ik hoor niet graag van die geluidjes

de e46 grote kwaal !!!

-een ijzeren klepje afgebroken van men inlaat (collecter) 2 pistons gebroken cillinderwandschade ...... 6000 euro
-problemen met men remmern 800 euro
-vittessebak volledig herstelt volledig !!!! 2500 euro
-cardanas vervangen plus al de rondliggende rubber 650 euro
-nieuwe turbo 1200 euro
.........

prijzen waren met werkuren

maarja het blijt een leuke geweldige auto om mee rond toeren

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 12 okt 2010, 20:39
door Mario TT
Sommige mensen kopen een slechte auto... helaas.

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 13 okt 2010, 18:47
door Mac
Mario, leuke wise ass opmerking, maar daar zit natuurlijk niemand op te wachten :!
Zou je zo vriendelijk willen zijn om wat meer nuance in je reacties te leggen?

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 13 okt 2010, 19:33
door bjornc
Precies...
Het gingen tenslotte over swirl-flaps. En daar heeft eigenlijk elke BMW FL diesel last van. (tot 2004 ofzo?)

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 13 okt 2010, 20:37
door BenqNL
En als je m dan zou kopen, laat dan (of doe het zelf) je EGR even reinigen.

Mijn auto was met 104k km aan een nieuwe motor toe door een turbo probleem :( Kosten 7200 euro ex btw. (nieuwe motor, turbo & injectoren) Na reparatie heel tevreden over de auto zelf.

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 14 okt 2010, 11:55
door MarcoM
Ik lees hier zoveel over bekende "E46 kwaaltjes" Ik heb niks anders de bij de dealer, en op dit forum zo vaak genoemde kwaaltjes. In mijn ogen is het hele koelsysteem van de E46 ruk. Een half jaar geleden was ik iedere maand een liter koelvloeistof kwijt. De dealer heeft toen een kunstof deel bij de vuldop vervangen (kosten 150 euro, inclusief uurloon en koelvloeistof). Vorige week brak er e.o.a. kunstof deeltje ter waarde van 16,50 af, ook door aangetaste kunstof. Resultaat storingslampje (laag koelvloeistof peil), oplopende temperatuur, afslepen en beginnen met repareren:

Nieuwe koppakking, kop moest gevlakt worden, e.o.a. overdruk vat wat gescheurt was, het kunstof koppelstuk wat gebroken was, nieuwe waterpomp. Totale kosten ruim 1500 euro. En dat 4 weken na een grote beurt met APK keuring waarbij ook al 800 euro is afgerekend. 6 weken voor de APK keuring een motor management storing, defecte lamda sonde kosten circa 150 euro. 2 maanden daarvoor olie lekkage: Olie filterhuis pakking lek, kosten circa 150 euro. Inmiddels heb ik weer ruim 80 kilometer gereden sinds de laatste reparatie en jawel hoor. Het motormanagement lampje brand weer. (het airbag lampje zullen maar niet meer noemen). Allemaal dingen die optisch niet waar te nemen zijn.

Als je de dealer vraagt of dit allemaal normaal is (vooral van de aangetaste kunstof delen) zeggen ze: Ja meneer dat gebeurt regelmatig maar wat wilt u, uw auto is 8 jaar oud (130K km). Hierdoor hebben ze wel altijd alles op vooraad :)

M.a.w. zekerheid heb je nooit (zelfs niet met een altijd dealer onderhouden auto en een goed afgestempeld onderhoudsboekje) het blijft een tweede handsje. Ik heb veel auto's gereden w.o. Fiat (4x), Opel (1x), Volkswagen (1x), Honda(1x), Mazda (1x) en geen van alle zag de garage vaker dan 1x per jaar...altijd geluk gehad of nu gewoon pech.

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 30 okt 2010, 15:09
door rammeke
nicken schreef:op het filmpje hoor je bij het starten een vreemd gefluit 1 second maar , wanneer i net opstart de motor
nu ik heb sinds kort het zelfde geluid en het baard me wat zorgen vermits ik al serieus wat euro's heb uit gegeven aan men BMW

kan iemand dit verklaren
of moet ik gewoon minder freaken bij het minste geluid :)

Het gefluit kan voorkomen van de krukasdemper. Bij het starten moet deze beide riemen aandrijven. De (demper) multi v-riemschijf heeft een rubber kern. Deze kern scheurt wel eens een keertje door. Je voelt dan wel de trillingen en een licht piepend geluid. Indien de riemschijf of krukasdemper tijdens het rijden eraf vliegt,kan deze je waterpomp, de radiator ,de radiatorschroef en nog andere onderdelen beschadigen. Ik heb de krukasdemper reeds op 102000km moeten vervangen. Een collega op het werk heeft er al 180000km en nog niet vervangen. Je moet er geluk mee hebben. Controle van deze schijf is bij elk onderhoud aan te raden.

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 31 okt 2010, 07:32
door nicken
thanks voor de info moet volgende week nieuwe veertjes monteren onder men auto , zal dan gelijk even kijken naar die krukasdemper zal er wat foto's van posten kan mss intressant zijn ook voor andere leden
Mvg nick

Re: BMW 320D E46

Geplaatst: 31 okt 2010, 11:49
door largeproject
nicken schreef:zal ik toch gelijk vervangen ik hoor niet graag van die geluidjes

de e46 grote kwaal !!!

-een ijzeren klepje afgebroken van men inlaat (collecter) 2 pistons gebroken cillinderwandschade ...... 6000 euro
-problemen met men remmern 800 euro
-vittessebak volledig herstelt volledig !!!! 2500 euro
-cardanas vervangen plus al de rondliggende rubber 650 euro
-nieuwe turbo 1200 euro
.........

prijzen waren met werkuren

maarja het blijt een leuke geweldige auto om mee rond toeren

Dingen als turbo.remmen,cardan is niet echt iets wat alleen BMW heeft,dat kan met elke merk auto gebeuren.
Swirlaps is id een kwaaltje,over de bak durf ik dat niet te zeggen.
Daarbij weet ik niet hoeveel je auto heeft gelopen,mijne heeft der inmiddels 250000 op staan,dus ik weet dat de turbo een keer gaat kommen,zou dat met 100000 gebeuren zou ik ook klagen,maar bij 250000????