Opt1mus schreef:Let op BMWe46320d!! Heb je dit citaat van Marc in de openingspost van Supro gelezen??
Meer in-/uitlaat lucht op een diesel?
Aanpassingen aan de in – en uitlaat brengen vrij weinig. D.w.z. dat er al een goed filter gemonteerd is, dus daar is weinig rendement te behalen. De uitlaat zou ik niet wijzigen indien de originele turbo gemonteerd blijft. De variabele regeling van de turbo is erg gevoelig voor veranderingen aan de uitlaat en zal vrijwel altijd een ongewenst koppelverloop tot gevolg hebben. (Er is een bepaalde mate van tegendruk nodig om bij lage toerentallen genoeg turbodruk te genereren. Teveel tegendruk geeft teveel trekkracht bij lage toeren en veroorzaakt vaak noodloop. Minder tegendruk geeft weliswaar meer vermogen, maar waardeloze trekkracht bij lage toerentallen
Houdt dat geld maar in je zak dus!
Mmm heb een beetje twijfels over deze uitleg.
Heb bij mijn zelf de 1ste oxidatiekat(volksmond roetkat) leeg gehaalt,hoor nu dat de turbo eerder begint te blazen dan voorheen,komt natuurlijk omdat ie makelijker eerste stuk geen weerstand ondervind.
Bij de tditjes is dat een van de eerste dingen die ze doen,kat leeg,egr dicht .
Een turbo wil je toeren laten maken en dat het makelijkst zonder tegendruk,dus die uitleg hierboven snap ik niet helemaal.