320d sportuitlaat

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
largeproject
Contacteer:

Re: 320d sportuitlaat

Bericht door largeproject » 07 mar 2008, 19:18

Opt1mus schreef:Let op BMWe46320d!! Heb je dit citaat van Marc in de openingspost van Supro gelezen??
Meer in-/uitlaat lucht op een diesel?
Aanpassingen aan de in – en uitlaat brengen vrij weinig. D.w.z. dat er al een goed filter gemonteerd is, dus daar is weinig rendement te behalen. De uitlaat zou ik niet wijzigen indien de originele turbo gemonteerd blijft. De variabele regeling van de turbo is erg gevoelig voor veranderingen aan de uitlaat en zal vrijwel altijd een ongewenst koppelverloop tot gevolg hebben. (Er is een bepaalde mate van tegendruk nodig om bij lage toerentallen genoeg turbodruk te genereren. Teveel tegendruk geeft teveel trekkracht bij lage toeren en veroorzaakt vaak noodloop. Minder tegendruk geeft weliswaar meer vermogen, maar waardeloze trekkracht bij lage toerentallen

Houdt dat geld maar in je zak dus!

Mmm heb een beetje twijfels over deze uitleg.
Heb bij mijn zelf de 1ste oxidatiekat(volksmond roetkat) leeg gehaalt,hoor nu dat de turbo eerder begint te blazen dan voorheen,komt natuurlijk omdat ie makelijker eerste stuk geen weerstand ondervind.
Bij de tditjes is dat een van de eerste dingen die ze doen,kat leeg,egr dicht .
Een turbo wil je toeren laten maken en dat het makelijkst zonder tegendruk,dus die uitleg hierboven snap ik niet helemaal.

BMWe46320d

Bericht door BMWe46320d » 08 mar 2008, 13:14

Naar mijn weet doet een diesel motor met turbo weinig met turbo druk.. maar kan er ook compleet naast zitten een maat van me heeft een ibiza tdi met rechte pijp(sidepipe) vanuit de motor.. maarja moet ik nog even goed uitzoeken want moet zeggen dat ik een reuter toch best leuk vind klinken!

largeproject
Contacteer:

Bericht door largeproject » 08 mar 2008, 13:20

BMWe46320d schreef:Naar mijn weet doet een diesel motor met turbo weinig met turbo druk.. maar kan er ook compleet naast zitten een maat van me heeft een ibiza tdi met rechte pijp(sidepipe) vanuit de motor.. maarja moet ik nog even goed uitzoeken want moet zeggen dat ik een reuter toch best leuk vind klinken!

Ik neem aan dat je tegendruk bedoelt,anders zou men geen turbo hoeven te monteren. ;)

Sidepipe???denk downpipe,deze vervangt de roetkat bij een tdi.

Dutch Delight

Bericht door Dutch Delight » 08 mar 2008, 14:44

Siemi schreef:
kaserian schreef:diesel en dan lekker geluid, dan zou ik echt geen diesel nemen. Het blijft voor mij altijd wel een beetje tractor van buiten.
Dan moet je op de meeting maar eens meerijden met een 330d. Dan veranderd je mening over het dieselgeluid wel :W
+1 De Diesels klinken goed hoor !
Afbeelding

1st Best of Show / BMW Experience 2008
2nd Best of Show / Duitse Autosport Festival 2008
1st Best of Wheels / BMW Experience 2007
2nd Best of Interior / Beemerteam 2007

rboogaardt

Bericht door rboogaardt » 08 mar 2008, 16:00

Ik heb een sebring onder mijn auto, je hoort stationair iets zwaarder geluid, en met rijden ook wel iets, ik heb alleen de einddemper vervangen, nu hoor ik dus dat je ook een katalysator kunt leeghalen of verwijderen door een rechte buis, maar krijg je dan ook een zwaarder geluid, of word dan alleen het geluid van de turbo versterkt

wat vinden jullie van deze eisenmann uitlaat:
http://nl.youtube.com/watch?v=m9GD1RIDNFc

BMWe46320d

Bericht door BMWe46320d » 09 mar 2008, 12:58

largeproject schreef:
BMWe46320d schreef:Naar mijn weet doet een diesel motor met turbo weinig met turbo druk.. maar kan er ook compleet naast zitten een maat van me heeft een ibiza tdi met rechte pijp(sidepipe) vanuit de motor.. maarja moet ik nog even goed uitzoeken want moet zeggen dat ik een reuter toch best leuk vind klinken!

Ik neem aan dat je tegendruk bedoelt,anders zou men geen turbo hoeven te monteren. ;)

Sidepipe???denk downpipe,deze vervangt de roetkat bij een tdi.

Haha ja tegendruk bedoel ik :P ;)

Ja sidepipe ja dat zie je goed een pijp met sierstuk naar de zijkant van de auto :) behoorlijke teringherrie!

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”