Pagina 2 van 4

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 08 aug 2010, 14:13
door bofkont
Paar honderd euro, dacht het niet.
Alleen het twee massa vliegwiel kost al 600 euro ex montage, ligt de boel toch al los kun je beter ook gelijk de koppeling meenemen. Als je dit doet+ alle rubbers ben je 1500 a 2000 euro verder.

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 08 aug 2010, 16:05
door Mario TT
dat is toch een paar honderd? 20x100? Ik kan de term een paar duizend ook wel gebruiken..

Mensen verwachten dat een auto van 5-10jaar het zelfde is als nieuw en dat is gewoon niet zo. Alleen een bonk bij het schakelen? Ik snap niet waarom mensen zich er zo druk om maken als het bekend is dat het gewoon een normaal gedrag is bij auto`s. Sommige hebben het niet, betekend dat dat alle auto`s die bonken meteen ernstig kapot zijn? Welnee!
Ik had een bonk bij het schakelen en ik heb er nooit bij stil gestaan puur omdat het hier werd gezegd, puur omdat de monteur de auto na had gekeken en omdat je 140pk 240nm koppel overschakeld?? Je geeft niet altijd volgas maar kijk eens naar alles wat de klappen te voortduren krijgt. Ik vind het eerder knap dat er geen bonk in zit! Ik had bonken bij het optrekken zonder dat ik schakelde en dat is er nooit uitgehaald. Alle rubbers zaten goed en waarschijnlijk is het de homokineet geweest.. Als je het irritant vind dan moet je er of heel veel geld aan uitgeven of een voorwielaangedreven auto kopen. Er zijn ook wel achterwielers die niet bonken maar dan ben je in ieder geval van het risico af.

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 08 aug 2010, 17:57
door Reloader
met een beetje een creatieve voet kan je dat gebonk toch ook wel compenseren?
voorstellen
dat werkt bij mij, (mijn auto heeft een trekhaak, maar ik kan me niet voorstellen dat een krom vliegwel alleen een gebonk bij het schakelen tot gevolg heeft x| )

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 08 aug 2010, 22:42
door vegito
Tuurlijk en BMW zegt natuurlijk ook dat een subframe die onder je auto afscheurt ook gewoon normaal is..het hoort zeker bij een BMW volledig normaal :roll: . Je praat gewoon onzin ik kan best begrijpen dat bepaalde dingen BMW ze eigen is bijv. draagarmen die snel stuk gaan, olie lekkages, stroefschakel bakken etc.. maar het bonken hoort gewoon niet bij BMW. Tegenwoordig bijna elke auto heeft een DMF en zelfs VW, Volvo en andere merken hebben problemen met dit techniek doordat het te snel verslijt en vreemde geluiden veroorzaakt. Het bevestig ook wanneer bij koude start en rijdt helemaal geen geluiden of bonken hoor wanneer het warmer wordt toch het geluid langzaam terug komt wijst erop dat de vliegwiel aan het verslijten of helemaal versleten is. Jij geeft steeds aan in de vorm van ( ik had ) heb jij dit opgelost gekregen of het je je auto verkocht ?

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 09 aug 2010, 06:49
door Mario TT
De auto is al een tijdje geleden verkocht.

Ik denk dat je het maar gewoon opgelost moet worden en dat je er bakken geld aan uit moet geven. Degene die dit probleem heeft, ik hoop dat je het vindt en dat je ook wilt mededelen hoeveel het gekost heeft. Misschien dat je dan ook de aanschafprijs van je auto wilt vermelden. Zodat we alles bij elkaar op kunnen tellen en dan kunnen we ook laten zien wat je ervoor had kunnen kopen.

Verders maak ik er geen woorden meer aan vuil, ik heb gezegd wat ik heb gezegd en Vegito heeft een andere mening. Die komen niet samen en dan is het klaar.

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 09 aug 2010, 08:08
door vegito
geen ruzie ofzo.. :P maar inderdaad verschillende meningen door verschillende ervaringen. Volgende week gaat ie naar de dealer voor controle het is alleen voor de zekerheid mocht het toch aan de subframe rubbers liggen dan ben ik wel opgelucht. Qua geld hoef je geen zorgen over te maken ben niet echt verplan om geld over de balk te gooien zonder resultaat.

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 30 aug 2010, 11:50
door bee3
Ik had ook een gebonk bij schakelen. Dit bleek uiteindelijk te liggen in het achterste rubber, waarmee het achterdif. onder de auto hangt. Dus degene die zegt dat het hoort begrijp ik niet helemaal, een auto hoort bij schakelen niet te bonken.
Na 1 dag sleutelen en gebruik van de goed gereedschap, 1 brug, vooraf geod uitzoeken, de juiste tooltjes (zelf gemaakt) is het wel te fixen. Weet dus wel waar je aan begint.

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 30 aug 2010, 12:38
door bofkont
Klopt Bee3 vaak is de oorzaak het achterste rubber, maar er zijn hier meerdere mensen die dat rubber plus alle rubbers rond de aandrijfing hebben vervangen en de klacht was er nog steeds. Nu wil zelf de aandrijfas ook welleens iets klapperen, dus die zouden ze ook altijd moeten controleren op spelling+ kijken of hij goed vastzit, ze schijnen nog welleens los te kunnen raken.
Was bij mijn coupe ook het geval, niet dat hij er onderweg viel maar de schroefen zaten niet goed vast meer.

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 09 sep 2010, 10:28
door Japsel
Even uit interesse, wat kost het ongeveer om deze rubbers te vervangen?
Niet dat het nodig is, maar uit voorzorg (auto is toch al 12jaar)

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 28 dec 2010, 21:20
door aphichat
Probleem met het achterste rubber heb ik ook. Heb een offerte gevraagd aan de BMW dealer in mijn buurt.
De prijs die ze gegeven hebben is tussen €350 en €400,- ik geloof dat het rubbertje niet veel kost, maar het vervangen er van duurt lang.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Zelf heb ik nog niet kunnen laten vervangen.

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 28 dec 2010, 22:32
door Rolmeijer
Ik heb dit probleem ook, meerdere keren na laten kijken, o.a. bij de dealer in Uden, Gerrit Jonkers in Waardenburg, Bas Roos in Oss (BMW specialisten) en bij mijn vaste garage van een paar vrienden in Schijndel. Allemaal niks kunnen vinden???
En schijnt er idd bij te horen zeggen ze.
Daarna toch laten vervangen omdat ik ook dacht dat het niet zo hoorde:

Vliegwiel + Koppeling
Hardy schijf
Alle 3 de Diff rubbers
Motorsteunen en Versnellingsbaksteunen
Cardanas Lager (Rubber waar de cardanas in hangt)
En verder gecontroleerd op spelingen op de koppelingen in de cardanas/aandrijfassen en Diff, niks raars kunnen vinden.

En toch bonkt hij nog steeds tijdens het schakelen.
Dus heb er mee leren leven.
Maar mocht iemand toch de oplossing vinden dan hoor ik het graag.
Gr Rene

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 29 dec 2010, 09:18
door Johanm3
Diff rubber vervangen.. Bonk is een stuk minder geworden, maar helaas nog niet helemaal weg.

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 29 dec 2010, 09:23
door vegito
het de combinatie van de diff en versnellingsbak. Ik denk zelf dat de bak dit probleem veroorzaakt.

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 29 dec 2010, 09:51
door Rolmeijer
Het bonk geluid is bij mij duidelijk hoorbaar aan de achterkant bij het diff,
daardoor is de versnellingsbak wel uit te sluiten denk ik.

Re: Gebonk 1e t/m 3e versnelling

Geplaatst: 29 dec 2010, 10:56
door Dynamo
aphichat schreef:Probleem met het achterste rubber heb ik ook. Heb een offerte gevraagd aan de BMW dealer in mijn buurt.
De prijs die ze gegeven hebben is tussen €350 en €400,- ik geloof dat het rubbertje niet veel kost, maar het vervangen er van duurt lang.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt.
Zelf heb ik nog niet kunnen laten vervangen.
Als je het over het diff rubber hebt, dat is bij mij ook aan vervanging toe, maar vlgs de lokale specialist moet vervangen rond de 200 euro kosten.
Geen wonder dat ze de dealer op de engelstalige fora 'stealer' noemen ;)
Kan het overigens kwaad hier nog een tijdje mee door te rijden? Ik merk dat ik aan het gebonk begin te wennen...