wie kent er deze luchtmassameter?

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Fabian79

Re: wie kent er deze luchtmassameter?

Bericht door Fabian79 » 12 aug 2010, 17:09

princeofgermany schreef:Hoi,

Het wil inderdaad wel eens goed helpen om de luchtmassameter te reinigen met remmenreiniger. Het voordeel is dat dit ook zo weer verdampt :D

Het komt vaak voor dat hij alleen maar vervuilt is en daardoor onjuiste metingen verricht.

Succes allen

tijdelijke duur dit alles.
De vervuiling blijft normaal gesproken niet hangen omdat de keramische stift mooi glad is.
Als de stift ouder wordt krijgt deze een ruwer oppervlak waardoor vuil blijft plakken. Reinigen is dus leuk, voor even omdat het vuil veel sneller weer aanplakt.

Enne voor de zoveelste keer. Die pierburg instekers zijn t.o.v. de originele bosch met behuizing toch anders.
De LMM behoort geijkt te zijn in de behuizing. Deze behuizingen worden met mallen gemaakt. Zoals iedereen weet zijn mallen niet oneindig te gebruiken en vervormen deze op den duur.
De Bosch LMM met huis is dus geijkt in het meeverkochte huis.
De pierburg insteker heeft een algemene ijking, waardoor het dus kan zijn dat de meter nog geen optimale waarden door gaat geven.
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

peke

Bericht door peke » 12 aug 2010, 18:31

het betreft hier ook een lmm met volledige behuizing zoals al eerder vermeld in het topic en géén insteker van pierburg 8)

Fabian79

Bericht door Fabian79 » 12 aug 2010, 20:27

Dat begrijp ik, de foto zegt dit toch ook :+

Ik benadruk ook alleen de pierburg en de originele bosch lmm.

Dit aangeduide model ken ik niet en kan ik niet over oordelen, maar we w88 de bevindingen van de TS af
E30 325i cabrio :)klik voor showroom
Afbeelding

aahhhhhh een classics gedeelte ;)

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”