E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Gebruikersavatar
hanse46
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 feb 2008, 19:12

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door hanse46 » 20 okt 2010, 10:37

Bedrading moet ik nog nalopen, die verdenk ik persoonlijk. VANOS revisie setje heb ik nog liggen, maar die moet ik nog steeds inbouwen. Dan kan ik meteen even nalopen of er iets verstopt zit.

CCV leidingen heb ik allemaal al vervangen, incl. dat CCV ding zelf. Dus dat kan het bij mij niet meer zijn. Gekke is wel dat hij vandaag weer bijv. helemaal super liep, gelijk veel meer vermogen beschikbaar en veel soepeler qua vermogensopbouw. Maar morgen kan het weer anders zijn. Het lijkt dus geen 'hardware' probleem maar meer een aansturingsprobleem.

DutchPlayer
Berichten: 372
Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door DutchPlayer » 20 okt 2010, 12:39

Ja dit blijven lastige problemen. Ik zat in eerste instantie ook te denken aan de electronica. Dit ook omdat het probleem zich zo wazig voordoet.

Bij de persoon die hetzelfde probleem had, heeft het ook 2 weken geduurt voordat de dealer het probleem had gevonden en die hebben contact moeten zoeken met BMW in Munchen. De\mijn logica waarom de VANOS, die stuurt je nokkenassen, waaronder ook de inlaat nokkenas. Als die niet lekker loopt staat de klep niet goed en kan er naar mijn idee een cilinder uitvallen omdat het mengsel niet klopt.

http://www1.learningbox.nl/mobikit/inde ... ming_VANOS handige info van hoe de VANOS precies werkt.

Ik heb zelf een drVanos besteld, als ik die erop heb zitten kan ikje uitsluitsel geven of die het euvel was.

Succes!

Gebruikersavatar
hanse46
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 feb 2008, 19:12

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door hanse46 » 03 dec 2010, 13:33

Update 2 december:

Gisteren bij de BMW dealer geweest om uit te laten lezen, er kwamen geen storingen uit. Wel is het schudden bij koude start weg na het vervangen van de bobines! Dus dat is al een stap in de goede richting.

Advies van de dealer was een injector reiniger erin gooien, gasklephuis schoonmaken en proberen of het helpt. De injectorcleaner zit er nu in, baat het niet dan schaadt het niet (hopelijk).

We gaan het zien! 9 van de 10 dagen gaat het goed de laatste tijd, dus de bobines zijn ook wel een gedeelte van de oorzaak geweest.

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door dw70 » 03 dec 2010, 22:15

hanse, ik heb nog niet gelezen dat je alsnog de bougiekabels hebt vervangen. Je schreef dat je de indruk kreeg, als je ze vastpakte dat hij het dan niet meer deed.

Als hij het 9 van de 10 keer wel doet, is er toch nog een keer dat hij het niet doet. En vrieskou vinden slechte bougiekabels heerlijk (krijgen dan toch nog enigsinds een hoge isolatiewaarde). Bij droge zomerwarmte gaan ze spontaan door de knieën (lage isolatiewaarde). Je eerste bericht was in augustus, toen het warm was (dus de kabels op hun slechtste moment)..... :!

Kun jij je herinneren of de motor in de zomer, bij een fikse regenbui, echt op zijn allerslechtse draaide?

Waarom gun je de auto wel nieuwe bobines, maar geen nieuwe kabelset?
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

KJ_bmw
Berichten: 461
Lid geworden op: 19 jan 2008, 17:15
Locatie: Vlakbij Rotterdam

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door KJ_bmw » 03 dec 2010, 22:32

Volgens mij heeft de E46 geen bougiekabels meer in de vorm zoals jij bedoeld..
Bobines zitten hierbij bovenop de bougies en de bekabeling naar de bobines is gewoon laagspanning.
Hierbij heb je echt niet snel kans op doorslag, Alleen als de islolatie helemaal weg is en de kabel ook nog eens vochtig is oid kan je bij deze spanningen een lekstroom krijgen. Wat wel kan is dat je dus een overgangsweerstand krijgt op de kontakten in de stekkers en eea daarom veranderd als je aan de kabels rommeld.
BMW 318CI 2003 M-Technik II Afbeelding

Gebruikersavatar
hanse46
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 feb 2008, 19:12

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door hanse46 » 04 dec 2010, 00:06

@ dw70: zomers is het erger lijkt inderdaad, maar zoals al wordt gezegd: ik heb geen kabels, een 6 cilinder heeft gewoon 6 aparte bobines.

Maar een nieuwe kabelset is onderweg, ik heb hem voor de zekerheid maar wel besteld, maar ik verwacht niet dat dat het probleem is. We zullen zien, binnenkort zet ik hem erop! :)

tiejoe
Berichten: 18
Lid geworden op: 20 jun 2010, 09:50

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door tiejoe » 04 dec 2010, 09:34

hallo,

Ik ben tiejoe.

Kheb hetzelfde probleem.
En ook ik heb de bougie,s / bobine,s /injectoren enz vervangen, maar heb nog steeds het probleem koude motor 5cilinders < blijkt misfire op cilinder 2 te zijn > .
Ben bij de BMW specialist geweest in Twijzelerheide, en die zegd hydroulische klepstoters blijven hangen in de galerij waar ze door heen lopen.
Heeft te maken met uitzetting? klepstoters zijn van staal en gallerij is van alluminium, blijven bij koude motor dus hangen in de 2e cilinder en daardoor word dus de 2e cilinder uitgeschakeld.
Zodra hij warm is overnieuw starten en klaar is kees.
Kosten voor reparatie 1600 euro.
Worden alle 24 klepstoters vervangen en de gallerij waar ze door heen lopen.
Ben benieuw naar je reactie.

M.v.g Tiejoe

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door dw70 » 04 dec 2010, 17:27

KJ_bmw schreef:Volgens mij heeft de E46 geen bougiekabels meer in de vorm zoals jij bedoeld..
.
nee, dit wist ik inderdaad niet dat de e46 dit al heeft.
Thanks!
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

ptrustfull
Berichten: 71
Lid geworden op: 29 jun 2010, 13:25
Locatie: Paramaribo

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door ptrustfull » 18 apr 2011, 18:35

hanse, ben je al iets wijzer geworden. ik ga nu door dezelfde ellende en sta ook op het punt om 6 nieuwe bobines met "kabel" te kopen op advies van de dealer.

Gebruikersavatar
hanse46
Berichten: 974
Lid geworden op: 28 feb 2008, 19:12

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door hanse46 » 20 apr 2011, 08:56

Bij mij is het opgelost, was een combinatie van bobine / nokkenassensor. Hij loopt al weer een tijdje als vanouds!

Ik zou de bedrading niet gaan vervangen, bij mij hielp dat in elk geval niet.

rud013
Berichten: 209
Lid geworden op: 01 apr 2009, 09:34
Locatie: Tilburg
Contacteer:

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door rud013 » 21 apr 2011, 11:26

Same here, zo 1x per maand loopt ie op 5cilinders, Dan stottert ie erg en valt soms uit. maar bij herstarten is het probleem meestal weg.
Soms blijft ie een aantal x stotteren maar na 5x herstarten is hij weer perfect.
Blijk een misfire op cilinder5 te hebben.
Inmiddels van alles vervangen, lmm, bougies etc, helaas zonder resultaat.
Ik moet em binnenkort naar een bmw specialist brengen denk, of iemand met veel verstand van zaken,
want de stealer wordt em niet ;)
Showroom: E46 Cabrio Sapphire black.
http://www.bimmerportal.nl/post161585.html#p161585

dw70
Berichten: 1994
Lid geworden op: 27 okt 2010, 13:02

Re: E46 325Ci loopt niet altijd op 6 cilinders Update!!

Bericht door dw70 » 21 apr 2011, 12:01

Het signaal voor de inspuitventielen en vonktijdstip wordt bij de e46 toch separaat aangeboden door de DME?
Iedere cylinder krijgt toch zijn puls apart aangereikt?
In ieder geval niet zoals oudere modellen die het in dit groepsverband krijgen: 1,3,5 en 2,4,6.

Heb wel eens afgerookte DME's van de e46 gezien.

Blijft weinig anders over dan de DME als alles ervoor uitgewisseld is.

En iedere keer uitzetten en weer aanzetten is RESET.
Werkt bij de DME net zo goed als bij je computer thuis als hij weer eens kuren krijgt.
E36 320i Coupé 1994 verkocht :zwaai: News from the new owner: the car is a total loss after a crash :|

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”