Pagina 2 van 2

Re: tips voor een diesel ??

Geplaatst: 10 sep 2010, 13:49
door JdM
Heb het nog even nagezocht, zie onderaan dit artikel:
http://www.usautoparts.net/bmw/engines/m51.htm

Verder is het verschil in turbodruk te verklaren door de compressieverhouding van de motor en de bijbehorende inspuiting.
Een indirect diesel inspuiting werkt vaak met een hogere compressie en met hogere turbodrukken dan een direct ingespoten diesel met een lagere compressie. Ik verwacht dat die patrol een direct ingespoten dieselmotor was, dan is een hoge turbodruk niet wenselijk om meerdere, niet door mij nader te noemen, redenen.
Weet niet of mijn bewering helemaal klopt, ben niet zo'n dieselkenner ;)

Re: tips voor een diesel ??

Geplaatst: 13 sep 2010, 20:23
door Johnny
JdM schreef:Het verschil tussen TD en TDS is inderdaad de intercooler en een turbodruk van 2.2 bar tegenover 1.9 in de TD. Of de turbo ook anders is weet ik niet, maar ik denk dat alleen de turbodruk hoger is.
Dat verschil weet ik ook niet, waarschijnlijk zit er wel verschil in. Anders onderdeelnrs even vergelijken via bmwfans.info of realoem.com, De turbo van een 524td is zeker niet gelijk aan die van de 525td(s)

Re: tips voor een diesel ??

Geplaatst: 02 mei 2011, 18:44
door Gerlof325TDS
Het verschil tussen de TD en TDS is best wel groot.

TD heeft geen intercooler TDS heeft wel een intercooler.
TD heeft 116pk/222Nm de TDS heeft 143pk/260Nm.
TD heeft een andere turbo als de TDS, Die van de TDS Is iets groter.
TD heeft een andere ECU dan de TDS.
En er zijn nog wel wat meer verschillen waaronder de Brandstofpomp en de injectors..

Met andere woorden, deze 2 zijn op het kale blok na compleet verschillend.