Xenon.
Re: Xenon.
ja ik weet het , dat doe ik ook want heb nu al kleur verschil en daar irriteer ik me mateloos aan.
Phillips is toch niet oem dan ?
Dacht dat ze 89 kosten?
Phillips is toch niet oem dan ?
Dacht dat ze 89 kosten?
- Dominic-Breda
http://www.well-done-xenon.nl/
heb ik ze ook gehaald, is bij mij in de buurt.
werken nog steeds super !
heb ik ze ook gehaald, is bij mij in de buurt.
werken nog steeds super !
- largeproject
- Contacteer:
Staan alleen niet de lampen op die af fabriek door BMW gebruikt worden,ze verkopen wel Philips en osram,maar het type lamp dat het zelfde is als OEM niet.
Die zijn echter wel te verkrijgen in de handel voor goedkoperen prijs als bij de dealer.
Die zijn echter wel te verkrijgen in de handel voor goedkoperen prijs als bij de dealer.
nou dan heeft well done er een klantje bij , deze week maar ff naar breda afreizen 

-
Re: Xenon. Welke lamp waar halen
Heren,
om dit topic nog maar eens ophoog te kicken.
Ik heb een originele Xenon set in mijn auto zitten. Koplamp units zijn van 2003.
Toch heb ik het idee dat er meer licht uit deze units moet kunnen komen. Dus ik zit eraan te denken om nieuwe lampen te halen.
Normaal gesproken zit er toch 4300K in? Zo wordt ie origineel geleverd toch?
Stel ik druk er nu een 6000K in word deze lamp ook warmer?
Wat zijn goede adressen om je lampen te halen? Ik zie ze voor 35 euro en voor 150 p.s.
om dit topic nog maar eens ophoog te kicken.
Ik heb een originele Xenon set in mijn auto zitten. Koplamp units zijn van 2003.
Toch heb ik het idee dat er meer licht uit deze units moet kunnen komen. Dus ik zit eraan te denken om nieuwe lampen te halen.
Normaal gesproken zit er toch 4300K in? Zo wordt ie origineel geleverd toch?
Stel ik druk er nu een 6000K in word deze lamp ook warmer?
Wat zijn goede adressen om je lampen te halen? Ik zie ze voor 35 euro en voor 150 p.s.
Ik heb deze gekocht, deze zitten ook fabriek af in auto's met OEM Xenon (4300k vaak),
de Kelvin kleuren (bijv 6000k) zegt alleen iets over de kleur, lamp zal niet warmer ofzo worden)
Ik heb overigens 4300k gekocht en kan je dat aanraden, meeste lichtbeeld en staat prima, niet te paars zoals je bij sommige auto's ziet. Gewoon wit en vanuit bepaalde hoeken zie je een blauwe gloed
zoals het hoort.
de Kelvin kleuren (bijv 6000k) zegt alleen iets over de kleur, lamp zal niet warmer ofzo worden)
Ik heb overigens 4300k gekocht en kan je dat aanraden, meeste lichtbeeld en staat prima, niet te paars zoals je bij sommige auto's ziet. Gewoon wit en vanuit bepaalde hoeken zie je een blauwe gloed

-
bedankt voor de tip
-
zucht erg veel prijsverschil tussen de 4300K en de 6000K.... :-(
- DJLeonardo
Frenkz schreef:Ik heb deze gekocht.
Dat zijn volgens mij neppers. Er worden momenteel erg veel Philips 122+ verhandelt die nep zijn.
Er is al een tijdje discussie over (o.a. op HIDplanet) De neppers zijn moeilijk te herkennen.
aanknopingspunten zijn:
-goedkope iets glimmende hardplastic sokkel
-metalen band in sokkel is een geheel (origineel niet, daar zit een onderbreking met inkeping in)
- het plusje of andere anduiding is aan de 122 vast getypt (is bij deze niet maar als dat wel het geval is is ie zeker nep)
Kortom, de beste indicatie is dat de prijs veel te goedkoop is. Ik ben er overigens ook ingetrapt hoor. Zorg maar maar dat je ze in een officieel Philips doosje koopt. Dan heb je waarschijnlijk wel echte. De grootverbruikerspitjes worden in een plastic tray geleverd zonder doosjes. Dus als de verkoper jou een wit doosje met de tekst Philips erop levert zijn ze zeker nep! Dat doosje bestaat n.l. niet.
BMW E90 330iA, BMW E87 118i
-
@ DJ Leonardo,
Wat is een goed adres volgens jou?
Wat is een goed adres volgens jou?
- DJLeonardo
geen idee. Ik zou iig MP en Ebay mijden.
Ik belde Well done en die hebben de waarschuwing op de site staan. Lijkt me dat ze dan zelf wel echte verkopen. maar ja, hoe weten zei dan of ze echte of neppers in huis hebben? Je kan ze natuurlijk ook kopen bij een site als powerbulbs.co.uk die zullen ook wel echte hebben lijkt me.
Ik heb voor mezelf besloten om Osram te gaan kopen. Ze hebben nu een nieuw type uit dat 5000K geeft. Dat is dus echt precies wit en niet gelig zoals 4300K en niet blauwig zoals 6000K. Lijkt me niet dat daar al neppers van zouden zijn. Ze zijn vanaf volgende week weer leverbaar vanuit duitsland. Kosten 60 euro per stuk.
http://www.voelkner.de/products/185416/ ... tense.html
Ik belde Well done en die hebben de waarschuwing op de site staan. Lijkt me dat ze dan zelf wel echte verkopen. maar ja, hoe weten zei dan of ze echte of neppers in huis hebben? Je kan ze natuurlijk ook kopen bij een site als powerbulbs.co.uk die zullen ook wel echte hebben lijkt me.
Ik heb voor mezelf besloten om Osram te gaan kopen. Ze hebben nu een nieuw type uit dat 5000K geeft. Dat is dus echt precies wit en niet gelig zoals 4300K en niet blauwig zoals 6000K. Lijkt me niet dat daar al neppers van zouden zijn. Ze zijn vanaf volgende week weer leverbaar vanuit duitsland. Kosten 60 euro per stuk.
http://www.voelkner.de/products/185416/ ... tense.html
In navolging van waarschijnlijk vele anderen heb ik ook nep xenon pitjes (philips D2S) te pakken.. Via ebay.. De rand onderin is één geheel en het plastic is duidelijk van een andere soort dan de originele lamp.
Ik heb ze 'gebruikt' gekocht, volgens de verkoper hebben ze er bij hem 1 dag ingezeten maar hij vond ze veel te geel. Factuur zat erbij en ze zijn gewoon bij een auto materialen zaak in DE gekocht. Dus die verkopen ook gewoon nep rommel blijkbaar, misschien zonder het zelf te weten..
In elk geval, ze zijn veel geler dan mijn oude (originele Philips) lampen! Die waren veel blauwer, dit is echt geen porem en de lichtopbrengst is ook niet verbeterd. Zou toch wel moeten bij het vervangen van 6 jaar oude lampjes zou je denken
Maar goed, ik mag niet zeuren voor 10 euro voor 2 lampjes.. Nu maar op zoek naar originele...
Ik heb ze 'gebruikt' gekocht, volgens de verkoper hebben ze er bij hem 1 dag ingezeten maar hij vond ze veel te geel. Factuur zat erbij en ze zijn gewoon bij een auto materialen zaak in DE gekocht. Dus die verkopen ook gewoon nep rommel blijkbaar, misschien zonder het zelf te weten..
In elk geval, ze zijn veel geler dan mijn oude (originele Philips) lampen! Die waren veel blauwer, dit is echt geen porem en de lichtopbrengst is ook niet verbeterd. Zou toch wel moeten bij het vervangen van 6 jaar oude lampjes zou je denken

Maar goed, ik mag niet zeuren voor 10 euro voor 2 lampjes.. Nu maar op zoek naar originele...

-
@ DJLeonardo,
Heb je de Osram 5000K er al in?
Heb je de Osram 5000K er al in?
- DJLeonardo
Nee, ik zat nog even te tobben om toch voor 5000K Morimoto's te gaan. Die zijn n.l. heel erg goedkoop (en toch goed) maar ik denk dat ik de hele deal vanuit de VS afblaas. Ik heb een oogje op iets op ebay en als dat doorgaat dan koop ik de Osrams alsnog.
-
Keep us updated