brom bij laagtoeren

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
K&AR

Re: brom bij laagtoeren

Bericht door K&AR » 19 dec 2010, 13:12

Hoi Phantom,

Bedankt voor je reactie. Ik denk zelf niet dat het een trilling is bij de uitlaat, in dat geval zou ik alleen een resonantie horen. Ik voel em duidelijk trillen. 't Begint in z'n drie bij de 60km/h en boven de 80 is het weer over. Of denk jij dat er ook voelbare resonantie kan komen van een slechte ophanging? Omdat ik het voel denk ik toch iets is van onbalans is in het een of ander...

Gr. K & AR

K&AR

Re: brom bij laagtoeren

Bericht door K&AR » 30 dec 2010, 00:09

Toch maar weer even terug geweest bij de garage. Stuur begon te trillen, auto trok een beetje naar links... Ik werd er niet blij van. Bij 50km/h zaten we gewoon te shaken in de auto -_-
Monteur dacht dat het probleem verholpen was met het balanceren, maar niet dus. Snap wel dat je denkt bij het vinden van onbalans van 30 gram in voorwiel: 'dit moet het zijn', maar een proefritje heeft ie duidelijk niet gemaakt...

Nu bleek de uitlijning van de voorkant helemaal pet te zijn, banden scheef afgesleten enz. Een paar nieuwe Conti's eronder, uitgelijnd en gebalanceerd rijden we weer helemaal blij rond. Toch voor de zekerheid nog even naar de aandrijflijn en met name naar de steunlagers van de cardan-as laten kijken, gelukkig niks mee aan de hand.
Alleen nog even op de snelweg testen of de trillingen echt weg zijn... Ik denk dat het probleem opgelost is... 8)

Iedereen bedankt voor de reacties en het meedenken!

Gr. K & AR

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”