Pagina 2 van 2
Re: alternatief voor dubbel massa vliegwiel ?
Geplaatst: 14 nov 2010, 16:12
door rene323ci
ja ik denk dat dat helpt idd , maar ik hoopte dat iemand er ervaring mee had .
koppeling's set van bv uuc , alu vliegwiel met m5 koppeling kost ong 700 euro , en als je het niet zelf kan monteren
ook nog een aantal uur arbeids loon natuurlijk ,
Re: alternatief voor dubbel massa vliegwiel ?
Geplaatst: 14 nov 2010, 16:26
door largeproject
3Bimmers schreef:Hmmm... betekent bak loshalen, en dus aandrijfas en schakestangen loshalen. Klinkt duur...?
Het werk valt wel mee,heb in 1 avond de koppeling,drukhroep,toplager en krukas keering vervangen en was de 1ste keer.
Matriaal kost je vele maken meer.
Re: alternatief voor dubbel massa vliegwiel ?
Geplaatst: 24 nov 2010, 22:10
door johan-meijerink
ik heb het ooit is bij een e30 gedaan waar ik een 3.5 motor in had
maar hij greep de koppeling niet fijn aan bij los laten ... een btje als een ouwe vw zeg maar ;(

Re: alternatief voor dubbel massa vliegwiel ?
Geplaatst: 27 nov 2010, 17:04
door rene323ci
wat had je daar precies aan gedaan dan ?
is toch wel weer eenandere auto ,lijkt me sowieso moeilijk te vergelijken .
ik ben er nog niet uit , een andere auto staat toch ook wel op mijn verlanglijstje ,
twijfel of ik dit er nog wel aan uit wil geven , aan de andere kant als dit het probleem zou
verhelpen en het de prestaties nog een klein beetje verbeterd .....
lastig :?
Re: alternatief voor dubbel massa vliegwiel ?
Geplaatst: 30 nov 2010, 09:39
door vegito
Alle auto's krijgen zowat een massa vliegwiel.. of de klein zuinige autos na. het is niet alleen BMW die dit heeft ook VW, Audi, Ford ga zo maar verder.
Re: alternatief voor dubbel massa vliegwiel ?
Geplaatst: 27 jun 2011, 01:44
door Holographic91
Bij de nieuwe modellen hebben ze veranderingen toegepast, misschien toch verklaarbaar.
http://www.passion4wheels.nl/nieuws/291 ... cs-Edition" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij een krachtige en koppelrijke (360 Nm) dieselmotor, zoals deze viercilinder-in-lijn met een inhoud van 2,0-liter, kunnen trillingen en vibraties optreden wanneer met een laag toerental wordt opgetrokken. Daarom is het vliegwiel in de BMW 320d EfficientDynamics Edition een zogenoemd tweemassavliegwiel, dat compact is en toch motortrillingen bij lage toerentallen goed dempt. Om die eigenschap verder te versterken past BMW een innovatief
pendulesysteem toe in het vliegwiel. De centrifugaalkrachten worden zo nog beter verdeeld, waardoor zonder noemenswaardige trillingen bij lage toerentallen uitermate soepel en comfortabel is te accelereren. Door deze trillingarme loop is de bestuurder eerder geneigd om op te trekken zonder eerst terug te schakelen en dat heeft een positief effect op het verbruik.
Zou toch mooi zijn als dit dubbelmassa vliegwiel op de E46 zou passen.