Pagina 2 van 2

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 16 dec 2010, 13:43
door Griffendahl
Precies... Daarom dus.

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 16 dec 2010, 20:03
door A.W.B.0210
Vraag me dan af waar ie die wijsheid vandaan heeft. Hij zweert ook bij V-Power. Zou wel zo goed zijn en blablabla :r . Enige waar t goed voor is, is een lege portemonee. Jammer dat je dan verkeerde dingen wordt aangeleerd, nouja.

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 16 dec 2010, 20:44
door bofkont
Laatst in keurings dienst van waarde op tv, grote onzin die premium brandstof.
Ten eerste betrekt elke leverancier zijn benzine/diesel bij hetzelfde depot, om het premium te maken gooit de shell of welke ander merk dan ook er wat apdaptieven in. Deze hoeveelheid zou zo klein zijn dat het te verwaarlozen is.

Die test in 5 gear liet alleen wat kleine vermogenswinst zien bij turbomotoren van de subaru, bij die kleine 1.2 renault had het geen enkel nut.

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 17 dec 2010, 10:33
door 320driver
Ik tank meestal Shell Fuelsave benzine, ben ik prima over te spreken en ik betaal ook nog eens 10 cent minder dan andere stations omdat ik tank bij een onbemand station (zelfbediening) icm een pinautomaat :)

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 17 dec 2010, 11:48
door A.W.B.0210
En...? Scheelt 't nou ook of is dat ook te verwaarlozen? Is dat eigelijks 95 benzine?

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 17 dec 2010, 12:03
door tan_n86
Hier bij de shell hebben ze fuel save 95, heb het wellis getankt ik merk er zelf weinig van.

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 17 dec 2010, 12:26
door 320driver
Nou ik merk het wel met m'n coupe, met Fuelsave kan ik zeker 80km extra rijden, ik tank gewoon Fuelsave 95 dat is Euro Loodvrije 95 dus die kun je zonder problemen gebruiken.
Ik las in diverse onderzoeken dat V-Power en BP Ultimate uiteindelijk schadelijk kunnen worden voor je motor als je dat voortdurend tankt, je kunt bv wel 4x loodvrij tanken en dan V-Power en dat aanhouden maar het is onverstandig om V-Power te blijven tanken dus dat doe ik zeker niet.

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 25 dec 2010, 14:52
door Niels
Wat een goede test van Kassa zeg x| Gooien ze benzine met een hoog octaan getal in een Leon 1.4 en dan concluderen dat het geen zin heeft. Nee dat klopt idd :+ Fuelsave was ruk ook al kostte het geen cent meer dan van het pompstation op de hoek, conclusie: je wordt opgelicht.....

Fifth gear heeft een aantal tests gedaan gewoon op de rollenbank en die laten zien dat er wel degelijk meer vermogen uitkomt. Voor jezelf mag je uitmaken of je het de moeite vindt in de praktijk maar geheel flauwekul is het dus niet imho :)

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 25 dec 2010, 15:28
door marcelgt
Een hoger octaangetal 98 of 100 ipv 95 is alleen zinvol wanneer je motor daar iets mee kan beginnen.
Een motor die zijn maximale vermogen haalt met 95 RON hoef je echt geen 98 te geven.
Wanneer je motor 98 aankan en je tankt 95, dan past hij in het grensgebied, waar hij met 95 zou gaan pingelen, zijn ontsteking aan en heb je (in het grensgebied) minder vermogen.
In het dagelijks verkeer zul je niet vaak gelegenheid hebben om dit vermogen aan te spreken, op op de racebaan zul je het verschil wel merken.
Ik heb in mijn 525i e39 in Luxemburg wel eens 98 RON getankt, maar ik merk geen verschil in vermogen en verbruik. Gewoon 95 tanken dus.

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 26 dec 2010, 02:53
door Beemerke2000
Er is toch wel verschil tussen brandstoffen vindt ik.
Vroeger tankte ik al eens bij esso express en als ik mijn wagen dan bij koud weer starte dan maakte deze veel meer lawaai.
Mijn moeder heeft er ooit ook is 1 maal haar wagen volgedaan en zij kon daarna haar contact uit zetten en uitstappen voor de wagen stilviel. De garage heeft die diesel eruit gedaan en andere ingedaan en nooit nog een probleem gehad.
Nu tank ik bij maes of lukoil.

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 26 dec 2010, 16:21
door buutnhuus
het zal wel tussen de oren zitten maar ik tank altijd bij de shell!
voor mijn gevoel loopt de motor er rustiger op. maar wat ik al zei 't zal wel tussen de oren zitten.
en voor die paar cent verschil rij ik wel even naar de shell hoor.
bij ons in de buurt zit er maar 1á2 cent verschil in...

(ik doe het gewoon voor de zegeltjes :P :W )

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 20 apr 2011, 21:01
door A.W.B.0210
Ik tank de laatste tijd ook bij de Shell, maar t lijkt idd wel of de motor rustiger loopt en ook een stuk zuiniger. Draai bijna een dikke 60 tot 80 km meer als de euro 95 van de BP. En t is bij ons een stuk goedkoper ook nog.
Mn vriendin had er laatst (per ongeluk) V-Power in gegooid, maar met vermogen merk ik weinig verschil, maar verbruik wel. Rijdt nog net iets zuiniger.

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 20 apr 2011, 21:04
door bkw38
320driver schreef:Nou ik merk het wel met m'n coupe, met Fuelsave kan ik zeker 80km extra rijden, ik tank gewoon Fuelsave 95 dat is Euro Loodvrije 95 dus die kun je zonder problemen gebruiken.
Ik las in diverse onderzoeken dat V-Power en BP Ultimate uiteindelijk schadelijk kunnen worden voor je motor als je dat voortdurend tankt, je kunt bv wel 4x loodvrij tanken en dan V-Power en dat aanhouden maar het is onverstandig om V-Power te blijven tanken dus dat doe ik zeker niet.

Ik zou heel graag de bron hiervan willen zien.. Lijkt me erg onlogisch..

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 20 apr 2011, 23:02
door a90
Ik tank vpower sinds ze het op de markt hebben gebracht en dat de afgelopen 3 auto's. Ik ben er tevreden mee en de air miles lopen lekker door

Re: The Battle: Premium benzines versus merkloze benzines

Geplaatst: 22 apr 2011, 19:59
door Fabian79
Het grootste nadeel van euro95 en standaard gasolie is dat deze brandstoffen tegenwoordig verplicht een bepaald percentage aan biofuel moeten bevatten.
Op het moment is dat 10% voor benzine en 7% voor gasolie.

Bij de normale brandstoffen zitten er geen reinigingsmiddelen toegevoegd die bij ultimate, v-power enz. wel worden toegevoegd. De nieuwste motoren kunnen daar best wel last van hebben omdat alles zo verschrikkelijk nauw luistert.
De biofuels hebben namelijk andere eigenschappen dan de standaard brandstoffen. Er is al gebleken dat de verbrandingen minder schoon verlopen en dus vervuiling in je motor achter kunnen laten.
Bij volkswagen hebben ze grote problemen met de nieuwere TSI motoren en de huidige brandstoffen.
In de cursuswereld voor monteurs wordt dit ook al regelmatig genoemd.

Voor de golf en de e30 maak ik me niet zo druk.
Met de audi ben ik wat voorzichtiger, daar staat trouwens 98 vooraan en als tweede optie 95.
En als je zo'n auto wil rijden moet je niet zeuren over die 3 euro per tankbeurt ;)

Voor mij dus auto-afhankelijk wat ik tank.