BMWBoii Compact exit, Cabrio in

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
BMWBoii

Re: Marco's BMW 3 serie Compact

Bericht door BMWBoii » 08 jan 2011, 11:18

Nou ik heb eens zo'n dakraamspoiler gezien op een Compact (een paarse was dat dan) in het echt en door de donkere kleur van de auto vond ik dat die zo klein van achteren werd, omdat je ook al die ''zwarte randen'' om je raam hebt. Ik heb hem ook op een rode gezien en daar vond ik hem wel weer fantastisch. Dus ik durfde de gok niet aan voor m'n eigen auto:P.

Dat derde remlicht heb je overigens gelijk in (ff google afbeeldingen erbij gepakt), maar ik vind die in het achterraam mooier. Maar sommigen hebben het derde remlicht normaal op hun hoedenplank (de pré-facelift modellen), of hebben geen derde remlicht. Ik weet niet hoe dat bij jou zat?

Ik zou eens bij jouw topic kijken trouwens :P .

En dat lipje is wel heel gevaarlijk, want ik had hem gekocht en toen zag ik hem een dag later op een complete standaard Compact met alleen dat lipje. Toen moest ik wel ff een dag zweten, want dan staat het helemaal niet :P.

De kleur is trouwens violettschwarz, kleurcode weet ik niet zo uit me hoofd.
Laatst gewijzigd door Gast op 08 jan 2011, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

328iT

Bericht door 328iT » 08 jan 2011, 12:06

Ik weet het niet zeker ..en voor de goede orde zou je op de sloop eens kunnen passen ..maar volgens mij zijn de koplampen gewoon gelijk aan bv de sedan. Als dat dus wel zo is kan je voor weinig bijna nieuwe lampen hebben..kijk anders is bij winparts
(nadat je gepast hebt :P ) Ik heb ooit zelf is de verkeerde lampen gehaald , die bleken ook van een compact met hb4 lampen en stekkers...dat zou iets zijn wat je dus dan moet veranderen :roll:

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 08 jan 2011, 16:22

Alle koplampen zijn hetzelfde, alleen de Compact heeft een andere stekker. Maar d.m.v. kroonsteentjes en een goede stekker kan je dat zelf goed maken:p Ik zou eens goed rond gaan neuzen, want als ik iets doe wil ik alleen die dikkere versie, en niet de ''316-lampen'', die vind ik een beetje saai :P
Laatst gewijzigd door Gast op 08 jan 2011, 16:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Citaat verwijderd, zie forumregels m.b.t. citeren

j0eyv

Bericht door j0eyv » 08 jan 2011, 16:33

Volgens mij zijn koplampen van een compact uitwisselbaar met de touring, net als de achterlichten. Sedan en coupe niet uitwisselbaar dacht ik.
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..
E36 316I Compact - (1995) - Is no more
E36 318IS Coupe - (1997) - verkocht
Exx? - (200x) - Wordt gezocht..

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 08 jan 2011, 16:41

Nee, sedan/touring en coupé/cabriolet zijn wel uitwisselbaar ook. Hebben alleen andere knipperlichten.

Achterlichten van een touring zijn overigens kleiner dan van een Compact volgens mij en bij de koplampen heeft een Compact een afwijkende stekker, maar die is -zoals ik zei- redelijk eenvoudig over te zetten:P .

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 08 jan 2011, 18:39

Compact (althans mijne van 1995) heeft andere bevestigingspunten bij de koplampen (2 boutjes aan de bovenkant) waardoor een unit van een sedan of coupé niet past. Schiet me er niet op af, maar een andere unit die ik ooit in handen heb gehad paste in ieder geval niet. Misschien varieert dat met bouwjaar?

De dakspoiler is bij mij af-fabriek geleverd, dus daarvoor zat er nooit een ander 3e remlicht gemonteerd.

Dat met klein van achteren heb je overigens wel een punt mee. De spoiler maakt de auto wel wat iel.

Viollettschwarz heb ik trouwens ook (h)

Ik ben echter wel heel jaloers op jouw zescilinder :+

Cliff

Bericht door Cliff » 08 jan 2011, 18:46

Wat bedoel je toch met 316 koplampen...die zijn exact gelijk aan die van de 328 hoor...
Kijk maar eens in mijn showroom, ik heb die ook gewoon hoor ;)

Dat ligt aan het bouwjaar...voor de facelift hebben ze allemaal zo'n kattenoog...na de facelift niet meer. (ervoor was h1, erna h7)

Sim0n

Bericht door Sim0n » 09 jan 2011, 16:59

Welkom op het forum Marco.
Mooiie compact kerel!
Vooral dat die in zijn geheel M3 is.
Zie je niet veel :amen:

Nieren zijn standaard inderdaad vele male mooier, daar moet ik de rest gelijk in geven.
Alleen daarintegen zie ik dat er ook een paar struikelen over je koplampen, ik vind er niets verkeerds aan!
Zijn gewoon nette en degelijke koplampen en ze lijken verre weg niet op die autostyl troep!
Dit zijn koplampen die nog het meest orgineel ogen :! (zijn ze natuurlijk niet, maar ik vind het absoluut niet lelijk!)
Ik moet je zelfs eerlijk zeggen, dat ik deze koplampen met die AE er al in vele male mooier vind dan de fabriekskoplampen waar ze later AE in gaan bouwen om het maar zo te zeggen, die lijmen ze der dan in...
Vind ik dit toch mooier ;D
Maar goed dat is natuurlijk een kwestie van smaak en ieder zijn mening!
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW

rpd

Bericht door rpd » 09 jan 2011, 23:07

Hey marco, welkom op dit forum!

Leuk te zien dat er weer een 323ti bijgekomen is. Ik vind het echt een heerlijke auto :love:
Wees maar blij en zuinig op je m-tech achterbumper, want zoals eerder gezegd is deze niet gemakkelijk meer te vinden. Ik heb bij mijn garage nog eens zoeen zien liggen en die is naar een forumlid gegaan (dave323ti), helaas heeft hij sinds dien geen berichtje meer achtergelaten, zou toch graag het resulaat nog ins gezien hebben :P

En wat betreft de raamspoiler, ik vond dat mijn auto iets miste zonder die raamspoiler, maar persoonlijk vind ik de originele raamspoiler voor een compact niet zo mooi. Bij mij zit er nu een rieger spoiler op (prijs : ong 80euro) en die komt nog mooi uit wat betreft je derde remlicht.

Veel plezier met je wagen(tje :P )

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 10 jan 2011, 20:19

@RPD

Ja, die achterbumper is echt fantastisch. Zeker omdat het anders net lijkt alsof zij een beetje een minirokje aanheeft :P .

Ik vind inderdaad jouw raamspoiler wat mooier dan de originele, precies om die rede die je zegt ook!

@Simon

Bedankt!

Wat je over die koplampen zegt vind ik helemaal waar. Ze lijken inderdaad best veel op de normale koplampen en het is niet opgevuld met chromen zooi o.i.d :P.Met koplampen vind ik of standaard of deze AE vind ik zelf, want dat erin geplak is zo gemoek en gemier en dat vind ik ook niet alles:P.

@Cliff

Dan heb je heel erg geluk, want ik heb die koplampen alleen nog maar in 325i+ gezien dus daarom noemde ik die andere maar 316i koplampen. Heb nog nooit een 4-cilinder met die koplampen van jou gezien:P.

@Niels

Is dat zo? Ik dacht dat het alleen zat in de stekker, want ik heb er Angel Eyes in en die zijn normaal niet leverbaar voor de Compact ivm andere stekker, voor de rest pastte deze gewoon!

Overigens zou jouw auto gewoon een dubbele eindstuk erop moeten hebben, wordt die errug breed van! Je hebt ook ruimte in je M-achterbumper daarvoor

NielsE36

Bericht door NielsE36 » 10 jan 2011, 20:25

Je hebt helemaal gelijk wat betreft die uitlaat. Waarschijnlijk komt er komend jaar ergens een andere eind-demper op.
Mijn smaak is in ieder geval 2 pijpjes, maar niet over the top. Mocht je nog een goed adres weten hoor ik dat graag ;)
Eerst dat zout van deze winter maar eens goed doorstaan :P

Ik vind jouw koplampen ook erg goed staan, wie weet dat ik ooit nog eens zoiets plaats.

j0eyv

Bericht door j0eyv » 10 jan 2011, 20:33

2 uitlaten is zeker weten een mooie vooruitgang. Ik denk ook aan een nieuwe uitlaatdemper maar dan ook meteen een nieuwe cup diffuser aangezien de mijne voor 1 uitlaat is :(
Een wijs man zei ooit: Eens BMW, altijd BMW. Alleen kon ik mij daar even niet aan houden..

BMWBoii

Bericht door BMWBoii » 10 jan 2011, 20:41

@Niels

Voor een eindstukje zou ik gewoon Brezan pakken ofzo. Voor een hele einddemper heb ik eigenlijk geen idee :P .

Die koplampen heb ik overigens gekocht via marktplaats, bmwproducts heet de adverteerder, gewoon een nederlandse jongen en geen chinese import rotzooi enzo. En hij was zo aardig om de stekkers voor de compact er voor een zacht prijsje bij te doen, als je die zelf moet kopen kost dat nog best veel x| .

@Joeyv

Je kan ook gewoon een eindstukje plaatsen, maar weet niet in hoeverre je voor extra geluid bent :P

j0eyv

Bericht door j0eyv » 10 jan 2011, 21:32

Dat is niet bepaald mijn bedoeling. Het liefst gewoon een nieuwe einddemper. Dat kan geen kwaad.

rpd

Bericht door rpd » 10 jan 2011, 21:54

Op de mijne zit een nieuwe uitlaat vanaf de kat met nieuwe middendemper, in de originele was een schotje losgekomen en daardoor zat er zo'n irritante rammel in de uitlaat bij 2000rpm. Dit schijnt vaker voor te komen.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”