Falken FK-452 to do or to do not?
Re: Falken FK-452 to do or to do not?
't is idd geen rommel als ik iets kies :>
320dMtech Y2K.11 | lid #100 |
|

Touring zonder dakrails:
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
"Looks like the automotive equivalent of a pitbull"
krijg je echt geen spijt van.
Jammer dat de 912 alleen geen rijrichting band is. Das een insede-outside, waardoor het profiel er niet heel dik uit ziet.
DE 452 heeft wel een rijrichting wat er net ff beter uit ziet.
Alleen zoals eerder gezegd kan je beter de 912 hebben i.v.m. afrolgeluid.
De 452 is in de bochten nogal hoorbaar aanwezig (op een e46 met 225-35-19) en (225-40-18)
mocht voor mij de pret niet drukken, ben niet zo'n harde bochten rijder dus had er niet heel veel last van
@100

Jammer dat de 912 alleen geen rijrichting band is. Das een insede-outside, waardoor het profiel er niet heel dik uit ziet.
DE 452 heeft wel een rijrichting wat er net ff beter uit ziet.
Alleen zoals eerder gezegd kan je beter de 912 hebben i.v.m. afrolgeluid.
De 452 is in de bochten nogal hoorbaar aanwezig (op een e46 met 225-35-19) en (225-40-18)
mocht voor mij de pret niet drukken, ben niet zo'n harde bochten rijder dus had er niet heel veel last van

@100

Kijk eens aan dan zullen het waarschijnlijk de 912's gaan worden, ben niet zo van de bijgeluiden maar wel van snelle bochten.
Mochten ze ooit gaan cuppen dan kan ik ze gewoon omwisselen van links naar rechts waardoor de draairichting omkeert. Daarom extra bonuspunten voor de 912 imo
Thanx voor de reakties mannuh
Mochten ze ooit gaan cuppen dan kan ik ze gewoon omwisselen van links naar rechts waardoor de draairichting omkeert. Daarom extra bonuspunten voor de 912 imo

Thanx voor de reakties mannuh

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Wisselen kan niet met de 912.
Hebben een in en outside
Hebben een in en outside

Sowiso is het niet raadzaam om links en rechts te wisselen, ongeacht de vorm van het profiel. Voor en achter wisselen kan wel als het maar aan dezelfde zijde is. Als een band aan een bepaalde kant gemonteerd wordt en je begint ermee te rijden zal het inwendige in de band (koordlagen e.d.) zich "zetten" naar de rijrichting. Als je vervolgens de band na een X-aantal kilometers ineens de andere kant op laat draaien is de kans op schade aan de band een keer zo hoog. Als je een normaal set op de auto hebt kan je dus wel van achter naar voor wisselen maar nooit van links naar rechts.
Verder kan ik over de Falkens zeggen dat het echt goede banden zijn. Heb er zelf mee gereden en een maatje met een E39 had er ook erg veel plezier van. Kan je gewoon halen die banden...

Verder kan ik over de Falkens zeggen dat het echt goede banden zijn. Heb er zelf mee gereden en een maatje met een E39 had er ook erg veel plezier van. Kan je gewoon halen die banden...

PLEZIER GEEFT VORM AAN DE IDEALE LIJN... 

TS kan sowieso niet voor en achter wisselen omdat die met een breedset rijdt...
Als ze een in en outside hebben zijn ze niet draairichting gebonden toch? Wanneer outside maar outside is (buitenkant velg) dan kan het wiel zowel links als rechts gemonteerd worden.Fabian79 schreef:Wisselen kan niet met de 912.
Hebben een in en outside

Natuurlijk zet ik bij de halfjaarlijkse bandenwissel op de velg wel welke links of rechts gezeten heeft. Just in case

KONI FSD + EIBACH PRO-KIT + LPI = SUPER
Dat hadden ze bij mij ook gedaan... Op een breedset met draairichting, lekker overbodig...bmwpeter schreef:Natuurlijk zet ik bij de halfjaarlijkse bandenwissel op de velg wel welke links of rechts gezeten heeft. Just in case
Hé, mijn link in onderschrift al gezien? 

Klopt, dan maakt het niet uit aan welke kant ze gemonteerd worden zolang inderdaad de "outside" maar buiten zit en dan natuurlijk de "inside" binnen. En op die plek moet je ze dan ook houden (of met een normaal set van achter naar voren).bmwpeter schreef:Als ze een in en outside hebben zijn ze niet draairichting gebonden toch? Wanneer outside maar outside is (buitenkant velg) dan kan het wiel zowel links als rechts gemonteerd worden.
PLEZIER GEEFT VORM AAN DE IDEALE LIJN... 

Hmm, nu ik de prijzen van de Falkens op de site van DNL zie heb ik ze aan mijn lijstje toegevoegd.
Conti SP3
Dunlop Sportmax TT
Falken FK-912
Scheelt toch ca. 30 euro per band.
Dilemma's....
Conti SP3
Dunlop Sportmax TT
Falken FK-912
Scheelt toch ca. 30 euro per band.
Dilemma's....
Even bij mijn bandnboer wat prijzen opgevraagd levert het volgende op:
Maat: 225/45/17 91W
Falken ZIEX ZE-912 97.50 X 4 =390
Continental Sport Contact 3 117.50 X 4 =470
Dunlop SP Sportmax 112.50 X 4 =450
Kijken of via bandenmarkt nog wat voordeel te halen valt als ik ergens kan laten monteren voor een leuk prijsje.
Kijken of via bandenmarkt nog wat voordeel te halen valt als ik ergens kan laten monteren voor een leuk prijsje.
bmwpeter schreef:Als ze een in en outside hebben zijn ze niet draairichting gebonden toch? Wanneer outside maar outside is (buitenkant velg) dan kan het wiel zowel links als rechts gemonteerd worden.Fabian79 schreef:Wisselen kan niet met de 912.
Hebben een in en outside![]()
Natuurlijk zet ik bij de halfjaarlijkse bandenwissel op de velg wel welke links of rechts gezeten heeft. Just in case
Ik doel er op dat een gecupte band (vaak de binnenzijde) wel aan de andere kant gemonteerd kan worden, maar nut heeft het dan bijna niet, omdat de binnenkant de binnenkant blijft.
Uitlijnen werkt dan vaak beter, zodat ze niet cuppen.

Met een draairichting band kan dit truukje wel, zodat de binnenzijde aan de linkerzijde op de rechterzijde dan de buitenkant zou worden.

R1150GS schreef:Even bij mijn bandnboer wat prijzen opgevraagd levert het volgende op:
misschien de kumho ecsta spt ook nog interessant, reviews zijn vergelijkbaar met de Falkens sommigen zeggen zelfs met de dunlops
Kumho heb ik slechte ervaringen mee.
Op nat wegdek zijn ze in mijn ogen stukken slechter als falken.
Uiteraard wel type afhankelijk dus geld niet zomaar voor elke kumho.
Op nat wegdek zijn ze in mijn ogen stukken slechter als falken.
Uiteraard wel type afhankelijk dus geld niet zomaar voor elke kumho.