Pagina 2 van 2
Re: Aparte auto
Geplaatst: 05 apr 2011, 20:36
door Griffendahl
Re: Aparte auto
Geplaatst: 06 apr 2011, 09:36
door Bob.
Blijft een geinig ding 'voor erbij', zeker als je hem een beetje gaat modden met m-pakketje en mooie velgen eronder
Zelf had ik een glazen dak alleen mooier gevonden, beetje a la Porsche 993 targa. Misschien een idee voor een E90 Baur

Re: Aparte auto
Geplaatst: 06 apr 2011, 09:38
door Griffendahl
Bob. schreef:Misschien een idee voor een E90 Baur

Baur bestaat al sinds 1999 niet meer... Best jammer want het is een heel belangrijk merk geweest voor de geschiedenis van BMW, en met name de open BMW's.
Re: Aparte auto
Geplaatst: 06 apr 2011, 09:47
door Griffendahl
't Is niet alsof zo'n ding een stuk goedkoper was als een cabrio hoor

Re: Aparte auto
Geplaatst: 06 apr 2011, 09:54
door BMWBoii
Ik heb er toevallig zaterdag één in het echt gezien (in Doorn; Utrecht stond er één langs de weg) en het ziet er echt niet uit

Re: Aparte auto
Geplaatst: 06 apr 2011, 09:59
door j0eyv
Bestaat dit echt dan? Dacht dat het gewoon een creatieve man is geweest die heel veel tijd had

Re: Aparte auto
Geplaatst: 06 apr 2011, 10:05
door verwijderd
zo lelijk vind ik het geneens
Re: Aparte auto
Geplaatst: 06 apr 2011, 10:05
door Griffendahl
Je moet het een beetje zo zien... Baur maakte ook echte cabrio's op basis van de BMW Neue Klasse... Gewoon echte fullcabrio's zeg maar. Echter door het sportieve karakter van BMW's vonden ze die constructie niet sterk genoeg en hebben ze de cabrio's op deze manier gemaakt vanaf de E21. Je behoudt namelijk zo bijna alle torsiestijfheid van de body.
Overigens schijnt het dat de E30 cabrio ook een ontwerp is van Baur en dan bedoel ik niet de E30 Baur cabrio maar echt de E30 cabrio.
Re: Aparte auto
Geplaatst: 06 apr 2011, 10:42
door Griffendahl
Zijn er slechts 300 van verkocht volgens wikipedia.
