Reg-Edit's E36 turbo > Update -->OMBOUW M50 Turbo!
- jordie E36
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 13:05
- Locatie: regio haaglanden
Re: Reg-Edit's E36
ligt het nou aan mij...? of is de grill op deze auto geen e36 grill? lijkt breder, bijvoorbeeld e38 beetje?
verder idd behoorlijk gaaf zo'n turbo. vind het wel bijzonder om op een 316 te hebben en zoals gezegd werd, 150 pk...? das toch aardig wat, en dat dan met een zuinige motor is een leuke combo
verder idd behoorlijk gaaf zo'n turbo. vind het wel bijzonder om op een 316 te hebben en zoals gezegd werd, 150 pk...? das toch aardig wat, en dat dan met een zuinige motor is een leuke combo
Mercedes is een taxi. Audi is een mode hype. BMW is een begrip.
Re: Reg-Edit's E36
Welkom op het forum!
Tsja over de koplampen en achterlichten na vind ik hem best wel vet moet ik eerlijk zeggen!
Lekker laag en dikkel Rondell velgen.
Toch? Rondell velgen zijn dit toch?
Wel super gewaagd om op de 316i een turbo te zetten.
Je heb lef gozer!
Lache man
Tsja over de koplampen en achterlichten na vind ik hem best wel vet moet ik eerlijk zeggen!
Lekker laag en dikkel Rondell velgen.
Toch? Rondell velgen zijn dit toch?
Wel super gewaagd om op de 316i een turbo te zetten.
Je heb lef gozer!
Lache man
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Re: Reg-Edit's E36
komt dat niet omdat het een PF grille is met een nieren met een dikkere rand?
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Reg-Edit's E36
nee volgensmij zijn die smaller
e38 735i sedan, in bezit
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
e39 528i touring, gedemonteerd
e34 520i touring, gedemonteerd
e36 320i coupe, verkocht
e36 316i coupe, verkocht
Re: Reg-Edit's E36
Die zijn zeker smaller. Het zijn inderdaad bredere nieren. Zou alleen niet zo weten van welke serie.
Re: Reg-Edit's E36
Ik was mijn post al kwijt, en hier staat die dan, zal ik proberen alle vragen te beantwoorden
Thnx voor alle reacties zover !
Dit aangezien de auto nu al een klein jaartje stil staat omdat ik hem van plan ben te gaan spuiten, en al een tijd bezig ben met strak maken, schuren, enz enz.
Foto 5 is met mijn oude set (en oude velgen) , een stuk hoger, maar wel rondom verlaagd ..
Turbo is niet te zien onder de motorkap, die zit namelijk verschuild onderaan de uitlaatspruitstuk.
Maar sommige mensen onderschatten mijn technische ziekte soms ..
De bedoeling was eigenlijk eerst beetje op 'save' te rijden. Als alles goed zou blijven, dan zou ik de compressie verlagen en met een druk van 2bar gaan rijden.
Dan praten we met een goede afstelling en wat aanpassingen wel over grofweg 300 pk, en het kan nog veel gekker.
Had er eerst een 325i bij, welke nog lang niet zoveel plezier gaf om mee te rijden als dat ik in de 316i turbo stapte.
De 316i rijdt veel soepeler, reageert veel feller en ja .... damn .. tis gewoon super .. meer kan ik er niet over zeggen.
Voor de mensen hier een paar fotos van het blok, de auto staat nu half geschuurd, half in de plamuur, en half in de grondverf.
Had een auto schade herstel/spuiter opleiding gedaan en succes vol afgerond uiteraard vervolgens ben ik echter een andere richting op gegaan.
Het spuiten doe ik nu voor mezelf erbij, zo in het weekend, maar heb het vaak zo druk met andere auto's dat ik niet echt toe kom aan mijn eigen auto.
Overigens was het afgelopen half jaar wat minder lekker weer, dus kon ik er sowieso niks aan doen.(doe het voorbewerken achter me huis) Maar het lekkere weer begint er weer aan te komen, dus moet m maar weer is af gaan maken
Ready ????????
Thnx voor alle reacties zover !
De linker en rechterkant waren matzwart .. voor tijdelijke doeleinde bedoeld, echter zitten de schermen er nog steeds op.Beens1 schreef:Welkom.
Zwaar verlaagde wagen hoor. Niet helemaal mijn stijl, maar kan niet zeggen dat het lelijk is.
Neem aan dat de linkerzijkant weer in kleur is?
Dit aangezien de auto nu al een klein jaartje stil staat omdat ik hem van plan ben te gaan spuiten, en al een tijd bezig ben met strak maken, schuren, enz enz.
Rijdt ook heerlijk eerlijk gezegd .. de verlaging is permanent .. althans .. een schroefset, maar op foto 1 staat die net in een kuil waardoor het lijkt of die iets hoger ligt. (dempels is gelukkig geen probleem, kan er goed en redelijk snel over heenDcreator schreef:laagliggen oogt wel stoer! hoe je m over de drempels krijgt vind ik een prestatie of is het lage alleen voor foto's? omdatie het op 1 foto niet heeft? maar zeker geen lelijk auto!
al zitten er een paaar puntjes aan die ik zou veranderen, meer smaakgericht denk ik
Foto 5 is met mijn oude set (en oude velgen) , een stuk hoger, maar wel rondom verlaagd ..
Thnx Tis een 325i onderstel, inc diff, maar nog steeds een M43 blok maar dan met turboOblivioN schreef:Lekkere stance! I like... Maar 2.5 turbo of 316 met 2.5 onderstel? Ben niet helemaal wakker meer!
Sloomkijkers haha, sjah ieder zijn smaak Vond hem er wel gelikt bij staat toen ..bjornc schreef:Een dikke turbo, en geen foto's van onder de kap?
Kom op jonge!
Wagen kan overigens best mooi zijn, door te beginnen met die sloomkijkers eraf, en andere achterlichten.
Turbo is niet te zien onder de motorkap, die zit namelijk verschuild onderaan de uitlaatspruitstuk.
Bij deze dan een paar pics jongens onder deze post ..E36 M-Style schreef:Ziet er goed uit en ik hou ook wel van dat lage alleen zoals bjorn zegt de achterlichten, booskijkers en voor mij ook de chrome nieren is ook niet echt mijn smaak. Maar goed ieder zijn ding En we willen foto's van het blok! Haha
Dat is idd ongeveer wat je krijgt op moment dat je de specs, druk, enz aanhoudt welke die standaard 'out of box' doetbofkont schreef:Vind de wagen persoonlijk niet erg mooi, maar zo'n mosselman turbo is erg leuk.
Net even specs opgezocht, als alles gezond is levert zoiets 150pk en 218nm.
Juist zo is het maar net ! Waarom ?? Iedereen verklaarde me voor gek toen ik zei dat ik er een turbo op ging bouwen!G-Style schreef:is een 316 turbo jongens, en waarom? omdat het kan toch
Vind het wel stoer, verder plat op zijn bek en dikker wielen er onder. Ik vind het wel wat hebben
Maar sommige mensen onderschatten mijn technische ziekte soms ..
De bedoeling was eigenlijk eerst beetje op 'save' te rijden. Als alles goed zou blijven, dan zou ik de compressie verlagen en met een druk van 2bar gaan rijden.
Dan praten we met een goede afstelling en wat aanpassingen wel over grofweg 300 pk, en het kan nog veel gekker.
Had er eerst een 325i bij, welke nog lang niet zoveel plezier gaf om mee te rijden als dat ik in de 316i turbo stapte.
De 316i rijdt veel soepeler, reageert veel feller en ja .... damn .. tis gewoon super .. meer kan ik er niet over zeggen.
Thnx man het zijn Breyton Vision 2 velgen welke eigenlijk niet bedoeld zijn voor een E36, zijn officieel voor de 7 serie bedoeld. Passen zonder de 215/35 bandjes ook niet onder een E36. ET waarde was 20 dacht ik en 8,5 of 9 rondom.Sim0n schreef:Welkom op het forum!
Tsja over de koplampen en achterlichten na vind ik hem best wel vet moet ik eerlijk zeggen!
Lekker laag en dikkel Rondell velgen.
Toch? Rondell velgen zijn dit toch?
Wel super gewaagd om op de 316i een turbo te zetten.
Je heb lef gozer!
Lache man
Voor de mensen hier een paar fotos van het blok, de auto staat nu half geschuurd, half in de plamuur, en half in de grondverf.
Had een auto schade herstel/spuiter opleiding gedaan en succes vol afgerond uiteraard vervolgens ben ik echter een andere richting op gegaan.
Het spuiten doe ik nu voor mezelf erbij, zo in het weekend, maar heb het vaak zo druk met andere auto's dat ik niet echt toe kom aan mijn eigen auto.
Overigens was het afgelopen half jaar wat minder lekker weer, dus kon ik er sowieso niks aan doen.(doe het voorbewerken achter me huis) Maar het lekkere weer begint er weer aan te komen, dus moet m maar weer is af gaan maken
Ready ????????
BMW über alles
Re: Reg-Edit's E36
motorisch betreft respect hoor, zal wel superdik rijden zo'n turbo!
>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Reg-Edit's E36
Thnx .. je moest eens weten .. vaak wordt je bekeken als je voorbij rijdt, als ze dan weg kijken en ik schakel over, dan hoor ik de nekken kraken omdat ze spontaan terug kijken door het geluid van me dumpvalve
BMW über alles
Re: Reg-Edit's E36
Haha jaa dat zal best ouwe, dat is het vetste van een turbo !
Was het nou moeilijk om dit te bouwe?
Wel onwijs vet gek een turbo!
Ziet er in ieder geval goed uit op de foto's
Wat kost zo'n geintje nou eigenlijk?
Totaal plaatje...
Van zero tot rijdend?
Afgesteld en wel?
Was het nou moeilijk om dit te bouwe?
Wel onwijs vet gek een turbo!
Ziet er in ieder geval goed uit op de foto's
Wat kost zo'n geintje nou eigenlijk?
Totaal plaatje...
Van zero tot rijdend?
Afgesteld en wel?
Bmw Coupe E36 328i Executive Aut5 '95 SOLD
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Bmw Cabrio E46 330i Executive '02 NEW
Ik Stel Mezelf Even Voor
Mijn Showroom E36 Coupe SOLD
Mijn Showroom E46 Cabrio NEW
Re: Reg-Edit's E36
Hmm nu vraag je me nog is wat!
Moeilijk .. nee dat is het eigenlijk totaal niet, je dient te weten (informeren, lezen, enz enz) hoe het werkt, en waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn.
Je dient goede voorbereidingen te nemen, en er geen haast bij hebben.
We hebben mijn turbo in 2 dagen gebouwd, dag 1 was motor eruit en alles demonteren en controleren enz enz
Dag 2 was alles op maat/passend maken, monteren, en terug erin hangen.
Het moeilijkste ?.... nee .. lastigste gedeelte was het aftappen en op maat maken van de olieslang naar de turbo toe, en het maken van een goede retour naar de carter toe.
Afstellen is niet nodig ** door middel van de benzine druk regelaar, waarmee je de benzine druk verhoogd op je injectoren. En je dus met turbodruk kunt rijden.
Welke ik in de eerste instantie niet had gebruikt omdat ik de ECU wou aanpassen, wat toen helaas niet gelukt was.
Zonder afstelling of druk regelaar kom je niet over de 3500Rpm omdat die veel lucht maar geen benzine krijgt
Wil je echter fine tunen, meer prestatie, hogere druk rijden, enz enz. dan is het wel noodzakelijk/verstandig om je ECU aan te passen door middel van een vrij programmeerbare ECU te gebruiken of je originele ECU software te laten aanpassen
Van zero tot rijdend .. is lastig te zeggen, ik kan veel zelf, kost me meer tijd en garage/brug kosten dan de turbo zelf
Moeilijk .. nee dat is het eigenlijk totaal niet, je dient te weten (informeren, lezen, enz enz) hoe het werkt, en waarom bepaalde dingen zijn zoals ze zijn.
Je dient goede voorbereidingen te nemen, en er geen haast bij hebben.
We hebben mijn turbo in 2 dagen gebouwd, dag 1 was motor eruit en alles demonteren en controleren enz enz
Dag 2 was alles op maat/passend maken, monteren, en terug erin hangen.
Het moeilijkste ?.... nee .. lastigste gedeelte was het aftappen en op maat maken van de olieslang naar de turbo toe, en het maken van een goede retour naar de carter toe.
Afstellen is niet nodig ** door middel van de benzine druk regelaar, waarmee je de benzine druk verhoogd op je injectoren. En je dus met turbodruk kunt rijden.
Welke ik in de eerste instantie niet had gebruikt omdat ik de ECU wou aanpassen, wat toen helaas niet gelukt was.
Zonder afstelling of druk regelaar kom je niet over de 3500Rpm omdat die veel lucht maar geen benzine krijgt
Wil je echter fine tunen, meer prestatie, hogere druk rijden, enz enz. dan is het wel noodzakelijk/verstandig om je ECU aan te passen door middel van een vrij programmeerbare ECU te gebruiken of je originele ECU software te laten aanpassen
Van zero tot rijdend .. is lastig te zeggen, ik kan veel zelf, kost me meer tijd en garage/brug kosten dan de turbo zelf
BMW über alles
- jordie E36
- Berichten: 142
- Lid geworden op: 16 feb 2011, 13:05
- Locatie: regio haaglanden
Re: Reg-Edit's E36
reg-edit, zeker een gave wagen. je bent er mooi mee bezig echt een eigen stijl dus houd ons goed op de hoogte met mooie pics!
en... dat je zo goed als alles zelf doet, ERG knap!
verlos ons alleen nog wel even met de groote vraag, wat voor nieren heb jij toch op jou bmw?
en... dat je zo goed als alles zelf doet, ERG knap!
verlos ons alleen nog wel even met de groote vraag, wat voor nieren heb jij toch op jou bmw?
Mercedes is een taxi. Audi is een mode hype. BMW is een begrip.
- bjornc
- Bouwer van BimmerPortal
- Berichten: 13918
- Lid geworden op: 15 apr 2008, 12:50
- Locatie: die Heimat
Re: Reg-Edit's E36
Strak werk man!
Hoeveel vermogen had ie nou ook alweer?
Hoeveel vermogen had ie nou ook alweer?
Re: Reg-Edit's E36
bofkont schreef:Vind de wagen persoonlijk niet erg mooi, maar zo'n mosselman turbo is erg leuk.
Net even specs opgezocht, als alles gezond is levert zoiets 150pk en 218nm.
dit dus
I NEED A HORSE!
-thor-
-thor-
Re: Reg-Edit's E36
Thnx, welke nieren ik heb durf ik niet te zeggen, ze zijn ook niet meer goed na een drift miscalculatie op nat wegdekjordie E36 schreef:reg-edit, zeker een gave wagen. je bent er mooi mee bezig echt een eigen stijl dus houd ons goed op de hoogte met mooie pics!
en... dat je zo goed als alles zelf doet, ERG knap!
verlos ons alleen nog wel even met de groote vraag, wat voor nieren heb jij toch op jou bmw?
Ben toen een heg/struik in gedoken, waar verbazingwekkend een paar palen in stonden, vervolgens zijwaarts tegen de stoeprand aan geknald was ..
Achterbrug krom
Aandrijf assen gebroken
Alpina velg gebroken (ik drift niet met de breytons eronder!)
Voorkant lichte schade, bumpertje, nieren en houder
Zij beplating naar de mallemoer.
Had gelukkig nog de onderstel van mijn 325i liggen die ik in onderdelen heb verkocht, waarvan het de bedoeling was het er ooit onder te schroeven. Echter na de ongeluk kreeg dat dus een hoge prioriteit ..
Maar is er niks krom, of wat dan ook, heb geluk gehad dat me oude onderstel de klap heeft opgevangen .
Inmiddels is de voorkant al strak gemaakt en zijn er meer delen die al wat aandacht hebben gehad.
Auto staat er nu zo bij ..
Heb er ook andere nokkenas in zitten, compleet inlaat spruitstuk met dubbele gasklep van een 318IS, en een 325i diff met andere overbrenging en ben nog nooit de test bank op gegaan .. dus zou het niet weten hahabjornc schreef:Strak werk man!
Hoeveel vermogen had ie nou ook alweer?
BMW über alles
Re: Reg-Edit's E36
die testbank zou toch eigenlijk wel leuk zijn!
aardig wat delen bewerkt zie ik nu! het heeft wel wa zo'n clean achterklep!
aardig wat delen bewerkt zie ik nu! het heeft wel wa zo'n clean achterklep!
>>>>Showroom E36's<<<<