inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
mijn auto had last van:
warm niet goed optrekken (inhouden)
niet gelijk starten als die warm is
af en toe uitvallen bij koppeling intrappen
stotteren
toerenteller danste in toeren van 500 tot 800
nadat ik het hele ccv systeem had vernieuwd en de rest schoongemaakt, liep die auto ietsjes beter, maar hij had nog steeds de symphtonen,
toen alle 2 de nokkenas sensoren vervangen, en nu loopt de auto wel mooi, hij danst nog klein beetje in toeren, maar hij valt niet meer uit, ook lijkt het nu of ik meer vermogen heb, dan voorheen.
warm niet goed optrekken (inhouden)
niet gelijk starten als die warm is
af en toe uitvallen bij koppeling intrappen
stotteren
toerenteller danste in toeren van 500 tot 800
nadat ik het hele ccv systeem had vernieuwd en de rest schoongemaakt, liep die auto ietsjes beter, maar hij had nog steeds de symphtonen,
toen alle 2 de nokkenas sensoren vervangen, en nu loopt de auto wel mooi, hij danst nog klein beetje in toeren, maar hij valt niet meer uit, ook lijkt het nu of ik meer vermogen heb, dan voorheen.
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
Je schreef in je vorige reactie dat je nog alleen maar de nokkenassensor van de uitlaatzijde vervangen had daar je bij die andere nog niet bij kon, ook schreef je toen dat de auto al stukken beter liep.
Is daar nog meer verbetering in gekomen na montage van de andere (inlaatzijdig) nokkenassensor?
Mijn auto heeft nl een onregematig verloop in de lagere toeren (tot +/- 3500 r/pm) deze houd dan licht voelbaar schokgewijs in.
Als de auto warm is heb ik naar mijn gevoel ook minder vermogen in dit toerenberijk dan koud.
Stationair is er maar een hele licht schommelling haast verwaarloosbaar.
Wat ik al gedaan heb is de inlaat! nokkenassensor vervangen en het vanos systeem aangepakt, helaas zonder echt veel resultaat.
Om nou ook even 80 euro voor die ander sensor neer te leggen wat het miss niet eens is vind ik ook zonde.
Is daar nog meer verbetering in gekomen na montage van de andere (inlaatzijdig) nokkenassensor?
Mijn auto heeft nl een onregematig verloop in de lagere toeren (tot +/- 3500 r/pm) deze houd dan licht voelbaar schokgewijs in.
Als de auto warm is heb ik naar mijn gevoel ook minder vermogen in dit toerenberijk dan koud.
Stationair is er maar een hele licht schommelling haast verwaarloosbaar.
Wat ik al gedaan heb is de inlaat! nokkenassensor vervangen en het vanos systeem aangepakt, helaas zonder echt veel resultaat.
Om nou ook even 80 euro voor die ander sensor neer te leggen wat het miss niet eens is vind ik ook zonde.
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
nadat ik de inlaat kant heb vervangen loopt de auto beter stationair, kwa vermogen is er weinig veranderd. Maar het kon natuurlijk ook zo zijn, dat ik bijv de inlaat kant alleen had gedaan, en dat hij dan nog steeds slecht liep. Maja ik heb ze gelijk alle 2 maar vervangen, dan weet je zeker dat dan de nokkenas sensoren goed zijn.
ik heb eerst het hele ccv sysyteem schoongemaakt en vervangen a 150eu, daarna nokkenassensoren a 120.- maar hij rijd nu goed, en dat is mij 270 dik waard.
ik heb eerst het hele ccv sysyteem schoongemaakt en vervangen a 150eu, daarna nokkenassensoren a 120.- maar hij rijd nu goed, en dat is mij 270 dik waard.
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
Ik heb van de week hetzelfde gehad. Invoer nokkenassensor vervangen en alles werkt perfect. De sensor kost €45,-, alleen het erin zetten is niet echt een prettig werkje.
S6
S6
BMW 323CI E46 cabrio rijder
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
Zou ook je lmm kunnen zijn die slecht is, als je hem laat uitlezen bij draaiende motor kun je snel genoeg zien of de waarde die de lmm geeft aannemelijk is. Hij moet licht schommelen in waarde, bij mij deed hij dat dus niet en het probleem wat ik had was licht schokken, vermogensverlies en uiteindelijk een motor die in noodprogramma liep.morris schreef:Je schreef in je vorige reactie dat je nog alleen maar de nokkenassensor van de uitlaatzijde vervangen had daar je bij die andere nog niet bij kon, ook schreef je toen dat de auto al stukken beter liep.
Is daar nog meer verbetering in gekomen na montage van de andere (inlaatzijdig) nokkenassensor?
Mijn auto heeft nl een onregematig verloop in de lagere toeren (tot +/- 3500 r/pm) deze houd dan licht voelbaar schokgewijs in.
Als de auto warm is heb ik naar mijn gevoel ook minder vermogen in dit toerenberijk dan koud.
Stationair is er maar een hele licht schommelling haast verwaarloosbaar.
Wat ik al gedaan heb is de inlaat! nokkenassensor vervangen en het vanos systeem aangepakt, helaas zonder echt veel resultaat.
Om nou ook even 80 euro voor die ander sensor neer te leggen wat het miss niet eens is vind ik ook zonde.
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
maar dat is snel te controlleren, als je hem eraf haal en een klein stukje rijd. dat is het zelfde als een cartelventalatie, draai de olie dop los, dan moet je auto ook onregelmatiger gaan lopen, is dit niet het geval, dan schijnt je ventalatie verstopt te zijn.
-
- Berichten: 372
- Lid geworden op: 30 jan 2010, 12:36
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
Waar halen jullie die goedkope nokkenas sensoren vandaan als ik vragen mag?Und is dat origineel?
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
ik heb ze bij
http://www.mijnautoonderdelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vandaan, is volgens mij niet egt orgineel....
http://www.mijnautoonderdelen.nl" onclick="window.open(this.href);return false; vandaan, is volgens mij niet egt orgineel....
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
Ik heb ze bij de dealer gehaald en was rond de € 90,- p/st kwijt.
Alleen de krukassensor was iets duurder.
Voor die 10 euries ging ik liever voor OEM
Alleen de krukassensor was iets duurder.
Voor die 10 euries ging ik liever voor OEM
Wie niet om autorijden geeft moet geen BMW kopen !!
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
Hallo,
Ik heb ook een Bmw 318i uit 2002 met de n42 motor. Sinds kort doet hij ook een beetje raar, hij schommelt in toeren(heel klein beetje), valt soms uit als ik de auto laat uitrollen in zijn vrij op hoge snelheid of de koppeling intrap en de lampen op dashboard knipperen ook soms heel raar. Kan iemand mij misschien helpen( heb al de lchtmassameter vervangen wat niets opleverde
mvg W
Ik heb ook een Bmw 318i uit 2002 met de n42 motor. Sinds kort doet hij ook een beetje raar, hij schommelt in toeren(heel klein beetje), valt soms uit als ik de auto laat uitrollen in zijn vrij op hoge snelheid of de koppeling intrap en de lampen op dashboard knipperen ook soms heel raar. Kan iemand mij misschien helpen( heb al de lchtmassameter vervangen wat niets opleverde
mvg W
Laatst gewijzigd door Gast op 09 mar 2012, 09:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: triple post's verwijderd, 1x is voldoende ;)
Reden: triple post's verwijderd, 1x is voldoende ;)
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
lol Triple post ...
Als je lampjes raar gaan branden, kan het een teken zijn dat je dynamo binnenkort gaat overlijden. Heb ik ook gehad.
Als je lampjes raar gaan branden, kan het een teken zijn dat je dynamo binnenkort gaat overlijden. Heb ik ook gehad.
Re: inhouden -----> nu nokkenas sensor elct draad...
en de schommelende toerental en het uitvallen? hij schokt een klein beetje en ik voel de auto pas voluit trekken na de 3000 toeren als ik de gas vol in trap. Hij valt ook uit alleen in zijn vrij.... ik lees op het forum iets over nokkenas en krukas sensor weet jij hier meer van?
mvg
mvg