Kleppen stoters

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
musQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 mar 2011, 03:28

Re: Kleppen stoters

Bericht door musQ » 27 jun 2011, 02:09

Thnx voor de PDF file!!.

Ga me kop niet eraf halen ;) Als je kleppenstoters en nokkenas kan vervangen door alleen de kleppendeksel eraf te halen ga ik niet de hele kop eraf halen ;).

Ben wel een ervaren sleutelaar maar de gereedschappen die ik eerst had zijn 2 jaar geleden gejat. En ff nieuwe kopen doe je niet gelijk.


Het zal niet voor deze bmw gelden. Of ik moet hem echt niet binnen een maand kwijt zijn ( heb al 3 belangstellende ervoor)

Maar gezien de situatie is beter om diesel te rijden, ik heb 4 juli weer wat werk voor 2 maanden en in die tussentijd hoop ik vast werk te hebben gevonden. :ja:

Zodra het financieel weer wat lekkerder gaat, koop natuurlijk weer een BMW.

Wat een wijs man zei ooit: Eens een BMW altijd een BMW, ( dit geld ook voor mij, maar nood breekt wet)



BTW heb gewoon 10 w 40 erin zitten. Motorflush werkte niet, ATF moet ik nog doen... Iemand enig idee waar ik die kan halen?

AdE39
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2011, 19:48

Re: Kleppen stoters

Bericht door AdE39 » 27 jun 2011, 11:46

Hallo MusQ,

Nee hoor de kop niet lichten voor wat klepperende klepstoters, dat is erg zonde van je centen.

Als de koppakking nu lak was , dan zou het een heel ander verhaal zijn.
Maar nu, nooit doen hoor.

De ATF kan je gewoon in een autoshop halen, neem gewoon de Dextron of de Dextron 2 , die egbruikte men vroeger ook al in de automaten.
Die is erg goed, en reinigt als de beste.

Wel jammer dat er maar een paar opties zijn om deze klus te klaren, sommigen monteren direct nieuwe klepstoters, maar die hoeven niet op een paar euro te kijken.

Ik probeer jou nu zo goedkoop mogelijk te helpen, en dat ksot alleen iets meer tijd.
Het enige wat rest, als de Schoonmaak actie niet heplt, dan is alleen de olie overbodig geweest.

Kies dan anders voor de ATF Dextron II-D deze is dan niet weggegooid, want die kan gewoon in de stuurbekrachtiging van de BMW, deze is wel van het merk Kroon olie, die hebben ze bij Brezan.
Dit is dan altijd gemakkelijk als je de stuurbekrachtiging gaat verversen, de Kroon ATF Dextron II-D

Ik gooi alles van kroon olie in mijn auto's, heb daar erg goede ervaringen mee, van olie tot koelvloeistof en remolie, alles dus.
Kroon staat hoog aangeschreven op de lijst van de kwaliteit, samen met Shell en Eurol, dit zijn de 3 beste merken van ons land.
En is nog niet eens de duurste olie.

Succes.

met vriendelijke groet,

Ad

ThCB33R

Re: Kleppen stoters

Bericht door ThCB33R » 27 jun 2011, 12:29

BTW heb gewoon 10 w 40 erin zitten. Motorflush werkte niet, ATF moet ik nog doen... Iemand enig idee waar ik die kan halen?
ATF is gewoon Automatic transmission fluid (automatenbak olie)
en kan je bij iedere automaterialen zaak en of benzinestation kopen

10w40 is niet gewoon voor bmw ,maar 5w40 FULLY SYNTHETIC OIL is wel gewoon (staat meestal op de fles geschikt voor BMW,mercedes ,VW en porche)

voor de rest sluit ik me volledig aan bij wat ADE39 heeft geschreven en idd kroon is goed glijmiddel

musQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 mar 2011, 03:28

Re: Kleppen stoters

Bericht door musQ » 27 jun 2011, 12:49

Ja ik weet ook wel dat Kroon goed is ;). Hmmz zal eens kijken jongens. :duim:

AdE39
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2011, 19:48

Re: Kleppen stoters

Bericht door AdE39 » 27 jun 2011, 16:31

Hallo beste BMW vrienden, MusQ,

Ik gebruik dus voor mijn E39 525i touring als motorolie de Specialsynth MSP 5W40 een full syntheet olie, de motor spint als een erg tevreden kat.
Mooier kan een motor echt niet draaien.
De full syntheet word aangeraden voor de 6 pitters, en steeds meer auto bezitters krijgen het in de gaten dat dit merk, Kroon dus gewoon erg goed is.
Staat dus niet voor niets in de lijst van de kwalificatie van de beste 2 tot 3 olie soorten.

Ik had ooit eens een probleem met het verversen van de olie, al na 5000 km begonnen de komstoters van mijn A6 te klepperen, terwijl ik de goede olie gebruikte die voorgeschreven was van VAG.
Ik wilde daar dus zo snel mogelijk vanaf.
Ik kwam dus bij een van mijn goede vrienden die een garagebedrijf hadden.
Ik zat daar tijdens de pauze, wat ik wel vaker deed, een bakkie koffiet te nuttigen, ik begon dar dus een gesprek over, en dat dit mij best stoorde, want je wilt zoiets niet horen na een verversing die halverwegen zijn beurt is.
De eigenaar van de garage is dus een hele goede vriend van ons, hij zei, Ad, welke olie gebruik je eigenlijk, ik noemde het zo op, o, zei hij, dat is geen slechte olie.
Je moet eens Kroon gaan gebruiken, met de juiste classificatie, dan zal het wel over zijn.
Nou, een goede raad veeg ik nooit van tafel, dus de volgende beurt Kroon er in, en waarempel, het werkte echt!!

Dus na een behoorlijk aantal jaren ben ik nog steeds zeer tevreden over deze uitmuntende olie van Kroon.
Het mooie van dit merk, wat misschien ook andere merken hebben, dat is dat je hun even kan e-mailen en om raad vragen, je krijgt echt netjes binnen een paar dagen een passend antwoord, als je er niet tevreden over was, dan kon je dat kenbaar maken, dan zochten ze nog even verder voor je, maar dat heb ik nog niet meegemaakt bij Kroon, eenmaal ooit eens een advies gevraagd, en het probleem was echt weg.

Sorry dat ik dit even kwijt moest, ik zal dit ook niet meer doen, beste BMW vrienden.
En zal voortaan On Topic blijven.
Mijn welgemeende excuses daarvoor.

Verder hoop ik dus dat het wil gaan lukken bij MusQ, hij heeft al pech genoeg.

Als je gaat demonteren beste MusQ, bekijk ook even je nokkenas, als deze nog goed is, dan is dat tenminste ook meegenomen.
Ik weet niet waar je jou onderdelen vandaan haalt, maar er zijn adresjes voor die je vaak voor erg aangename prijzen zetten.

Ik had ooit eens komstoters nodig voor een MB 190 D, gewoon bij de autoshop gegaan, daar waren ze haast de helft van de prijs tegenover de dealer, en het waren ook nog dezelfde komstoters ook.
Bij de dealer kosten die destijds een goede 22,00 gulden, bij hem betaalde ik 10,00 gulden per stuk, let wel Gulden tijdperk nog!
Wat was het toen een stuk goedkoper, dan nu in dat rotte euro tijdperk nu!

We zijn vet genept met die rot euro!!

Dus beste MusQ even een paar kwartjes investeren helpt ook wel eens, met een paar simpele telefoontjes kan je vaak 10 tallen euro's verdienen, vaak nog iets meer.
vergelijk dan alles eens met ebay.de

Kijk ook eens op de site van onderdelenholland.nl daar staat een nokkenas beneden de 200,00 euro ik dacht zo iets van 176,00 euro, de klepstoters stonden er niet bij vermeld, maar alles wat ze hebben staat nog niet allemaal op de site vermeld.
De garantie is een jaar, ze geven aan dat alles met de grootste zorg is smangesteld, dat is nog niet bewezen bij mij, maar dat komt misschien nog wel.
Ze zijn volgens zich zelf niet altijd de goedkoopste, maar alles word wel gratis verzonden.
Een geluk voor mij, ik woon er net 20 minuten rijden vandaan.
Ik ga daar de remmensetjes een uitproberen na de vakantie.
Er zijn BMW rijders die alleen originele remmensetjes monteren, maar de prijzen zijn er ook naar, duur dus.
Ik heb nog nooit originele remmen onderdelen gemonteerd, en heb nog nooit problemen gehad.

Dus die nokkenassen en de klepstoters zullen ook best naar behoren werken.

Even goed zoeken dus voordat men koopt.

Met vriendelijke groet,

Ad

musQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 mar 2011, 03:28

Re: Kleppen stoters

Bericht door musQ » 27 jun 2011, 20:24

Ik haal ze meestal bij een automaterialen zaak in Roosendaal. Goede service en niet duur, en ik kijk ook niet naar een origineel onderdeel. Als iets goed is is het goed.


Maatje van me zei ook al wanneer we gingen sleutelen aan dat ding van mij, dus ik zal kijken of het met ATF werkt. En anders kijken hoeveel het me gaat kosten om het zelf te doen.

En natuurlijk de afweging wat de kosten zijn....

Wat ik niet snap is dat er mensen zijn met een 320 en die 1 op 14 rijden...??? Ik rij amper 1 op 10. Nou vind ik dit best veel, zou het kunnen betekenen dat wanneer de kleppenstoters naar behoren werken dat de auto ook zuinger gaat rijden??

AdE39
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2011, 19:48

Re: Kleppen stoters

Bericht door AdE39 » 28 jun 2011, 18:28

Hallo beste MusQ,

Dan woon je ook niet ver bij van de Hoofd vandaan, daar kom ik ook regelmatig!
Die heeft ook vaak mooie kleine prijsjes op de onderdelen staan, volgens mij is dat wel de goedkoopste uit de Zuid-West hoek.
Heb je daar al eens gekeken trouwens bij van de Hoofd?
Normaal ging ik altijd bij APS, die zal jij ook wel kennen dan, maar ik ging altijd in Bergen op Zoom bij APS.
En die hebben ook het merk Kroon, daar haal ik het altijd.
Remdelen haal ik ook bij van de Hoofd, ik kan beter gewoon schrijven alles!

Onderdelenholland.nl zit in Boschenhoofd.
En verkoopt enkel maar BMW onderdelen.

Dat benzine verbruik MusQ, heb je een automaat?
Of rijdt je graag erg lekker sportief, daar kan nu net het verschil in zitten.

Ik haal ook net de 1 op 10,5 met mijn E39 525i touring, rijd ook vaak lekker stevig door, natuurlijk niet altijd.
Rijd vaak zo rond de 130/140 indien het mogelijk is.
Soms nog iets sneller, maar dat gebeurt niet zo vaak, het heeft er allemaal mee te maken.

Let maar goed op de prijzen, dat doe ik ook altijd, met een paar telefoontjes kom je erg veel te weten, en spaar je ook nog eens aardig wat geld uit vaak.

Succes.

Met vriendelijke groet,

Ad

musQ
Berichten: 202
Lid geworden op: 21 mar 2011, 03:28

Re: Kleppen stoters

Bericht door musQ » 29 jun 2011, 20:34

Jip ken ze allemaal;-) heb als stageaire gewerkt in een autogarage in roosendaal zelf dus kwam overal hahaha.

LOL!.

nou nee ik rij niet stevig door gewoon relaxed. En heb een schakelbak geen automaat.

AdE39
Berichten: 1319
Lid geworden op: 14 jan 2011, 19:48

Re: Kleppen stoters

Bericht door AdE39 » 29 jun 2011, 20:52

Hallo beste MusQ,

Dan hoef ik jou eigenlijk niets meer te vertellen dan?
hahahaha, geintje hoor!

Maar, ik had eigenlijk nog een vraag:
Mijn vraag is, maakt het nog uit of de auto net ververst is, of zit er geen verschil in, met betrekkning tot het klepperen van de stoters.
Maakt het verschil ook uit welke dikte oile er gebruikt word, ik weet dus niet of dat al eens is gewisseld.
Te dikke olie geeft ook een slechtere werking, maar zoals ik gelezen had, gebruikte jij een 10W40
En die is gewoon goed.

Ik ken ook erg veel garagebedrijven en en onderdeelhandelaren in de omgeving.
Kwam jaren geleden erg veel in Roosendaal voor onderdelen, maar de hele omgeving daar is helemaal opgeknapt, en nu zit er alleen nog van de Ven.
Heb je daar al eens gekeken, hoe en wat voor een zaak het is, daar heb ik geen enkel idee van, ken hun niet.

De eerdere genoemde kan ik dus wel.
Daar is de service erg goed.

Dat geklepper van de kleppen is dat erg luid, of aanvaardbaar?
Als het erg luid is, dan kan het brandstfo gebruik daar wel mee in verband gebracht worden, beste MusQ.
De kleppen gaan iets minder ver open, en je motor moet wel iets harder gaan werken, hij zal ook iets minder snel optrekken dan.
Als alle klepstoters dit euvel hebben, dan denk ik dat er weinig baat is met ATF te spoelen, maar het is wel het proberen waard, nooit geschoten is altijd mis.
Als alle klepstoters klepperen, dan heeft de motor een slechtere vulling, te weinig lucht en brandstof.
Je hebt in feite een kleinere inhoud gekregen van de motor, een down size dus, nu doen de fabrikanten dit ook wel, maar dan plaatsen ze wel een turbo erbij.
Maar dat is heel iets anders.

Tijd voor de nodige aktie, beste MusQ.
Doe de klepstoters een lekker in bad met wat ATF, vertroetel ze eens even.
Kijken wat voor resultaat het geeft.

Succes.

met vriendelijke groet,

Ad

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Techniek”