Weet je toevallig welk onderdeelnummer dat ding heeft? Het vervangen van de versterker in de C-stijl lijkt me een stuk leuker dan een losse versterker ergens achter de radio proppenVandaag de antenne vervangen voor eentje die geen diversiteit aansluiting heeft.
Stekkers Radio Antenne ( Snap er niets van )
Re: Stekkers Radio Antenne ( Snap er niets van )
-
TommyGun in jouw geval zal het diversiteits stekkertje idd ergens achter je radio moeten hangen als je hem wel op je antenne versterker heb zitten.
Onderdeel nummer van de antenne die ik heb gebruikt is 65258368208. Gewoon opzoek gaan naar een antenne vanaf 1999, als je diversiteit aansluiting niet ziet dan moet het de juiste radio antenne zijn en let op de frequentie. 433,92 Mhz.
Onderdeel nummer van de antenne die ik heb gebruikt is 65258368208. Gewoon opzoek gaan naar een antenne vanaf 1999, als je diversiteit aansluiting niet ziet dan moet het de juiste radio antenne zijn en let op de frequentie. 433,92 Mhz.
Zou het daarom kunnen zijn dat m'n signaal (heel erg) slecht is? De achterruit is verder in orde. Maar dan moet ik goed op zoek gaan...
Dan ben ik alleen nog benieuwd waar ik die dan op aan zou moeten sluiten (dus op de radio).
Dan ben ik alleen nog benieuwd waar ik die dan op aan zou moeten sluiten (dus op de radio).
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
-
Op de oudere Business radio's zit de diversiteits aansluiting wel bij de nieuwere niet waar dus een antenne versterker zit die uitzichzelf de beste antenne pakt. Ik heb begrepen dat de BMW e46 2 antennes heeft, eentje die door de achteruit loopt en eentje in de achterbumper. Dit heb ik mij laten vertellen.
Je kan ook eens kijken of je antenne aansluitingen nog goed vast zitten, als de stekkertjes niet lekker of helemaal contact maken wil het ook nog eens voor een slecht signaal zorgen.
Je kan ook eens kijken of je antenne aansluitingen nog goed vast zitten, als de stekkertjes niet lekker of helemaal contact maken wil het ook nog eens voor een slecht signaal zorgen.
Alle stekkers heb ik gecontroleerd, zelfs de antenneversterker vervangen dus het kan hooguit in de kabels dan wel antenne zelf zitten.
De business radio is van vóór 2001 dus ik denk dat 'ie wel de aansluiting zou moeten hebben. Binnenkort eens kijken.
De business radio is van vóór 2001 dus ik denk dat 'ie wel de aansluiting zou moeten hebben. Binnenkort eens kijken.
“In a world without walls and fences, who needs Windows and Gates".
Beetje een oude topic weer tot leven wekken
Ik ben ook recent overgestapt naar de nieuwe type Alpine radio waarop dus de FAKRA antenne aansluiting zit. Om mijn ISO antenne stekker te kunnen aansluiten heb ik idd een verloopstekker nodig (zoek ISO FAKRA BMW op ebay en je vindt deze stekkers). Nou vroeg ik mij af of je i.p.v. je hele antenneversterker kast naar een type zonder voeding om te bouwen, niet gewoonweg de bestaande antenneversterker middels de voedingskabeltje van stroom kan voorzien. Iemand dit al eens geprobeerd?
Ik ben ook recent overgestapt naar de nieuwe type Alpine radio waarop dus de FAKRA antenne aansluiting zit. Om mijn ISO antenne stekker te kunnen aansluiten heb ik idd een verloopstekker nodig (zoek ISO FAKRA BMW op ebay en je vindt deze stekkers). Nou vroeg ik mij af of je i.p.v. je hele antenneversterker kast naar een type zonder voeding om te bouwen, niet gewoonweg de bestaande antenneversterker middels de voedingskabeltje van stroom kan voorzien. Iemand dit al eens geprobeerd?