Gescheurde Centreerring TMP Spacer

Chiptuning, turbo's, onderstel, remmen, banden? Bespreek het hier.
Dnl

Re: Gescheurde Centreerring TMP Spacer

Bericht door Dnl » 21 jul 2011, 20:00

Voor 10mm moet het nummer: "12124" zijn, althans .. Dat is mij vanmiddag nog vertelt :).
Maar goed, ook ik kan er naast zitten natuurlijk!
Edit:
Dit is zelfde nummer wat ik onder de E46 (cabrio) had en nu onder de E87, nog geen problemen mee gehad en rij er nu ruim 2 jaar mee. Ook op de Sedan had ik dit nummer, en ook geen problemen.

bjornc
Bouwer van BimmerPortal

Bericht door bjornc » 21 jul 2011, 20:49

Misschien is de velg gaan vast zitten op de naaf?
En dan bij demontage de centreerring kapot getrokken?

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 jul 2011, 11:02

Bij mijn zijn ze ook beide zo... Komt wel vaker voor, die ring is gewoon niet zo diep... Je zou z eens een ander type kunnen overwegen, jij hebt de versie met de dunste ring namelijk. Je kan ook een ander model nemen, die zijn allemaal sterker, alleen is het afhankelijk van de afronding op je wiel of dat gaat passen. Wil binnenkort ook proberen een sterkersetje te vinden, ik had ook 12124, maar ga de volgende keer voor een ander model... Ga proberen die afronding aan mijn wiel te meten en daar de dikste spacer bij zoeken.

Bij jou gingen ze nog een jaar mee, op mijn caab waren ze na een week (+/- 100km) al afgebroken aan een kant, en aan het scheuren aan de andere kant... Maar ik heb daar een lichte trilling in mijn stuur (hopelijk na vandaag niet meer, auto staat bij de garage) en die sloopt de spacer gewoon. Hoe staat het met jou draagarmrubbers Rudy ??

Ze gaan overigens echt kapot tijdens het rijden en niet tijdens (de)montage, 't Was bij mij duidelijk een vermoeiingsbreuk zeg maar.
Laatst gewijzigd door Griffendahl op 22 jul 2011, 11:07, 1 keer totaal gewijzigd.

Griffendahl

Bericht door Griffendahl » 22 jul 2011, 11:10

We moeten maar even contact houden, ik ga zeker niet meer voor de 12124. 't Is moeilijk zo op papier uit te leggen waar het verschil tussen die spacer in zit technisch gezien, maar voor alle types die voor onze auto's vermeld staan is de 12124 veruit de zwakste. Het wordt dus even onderzoek plegen wat de sterkste is die we kunnen hebben voor onze wielen.

Ik verwacht overigens geen coulance van TMP, werd er door de leverancier vooraf ook al op gewezen dat die 12124 niet bepaald de sterkste variant is en dat het afbreken van die centreerring relatief vaak voorkomt.

Dnl

Bericht door Dnl » 22 jul 2011, 12:48

Ik zal thuis nog eens kijken welke ik precies heb dan..
Want ik had ze al ver voor jou R, dus wellicht heb ik dan toch aan andere variant.

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Performance en tuning”