Pagina 2 van 2
Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 03 nov 2011, 20:38
door Brainpoeder
Mocht je nog onderdelen nodig hebben in Avus Blue dan kun je je bij mij melden.. Heb waarschijnlijk nogal wat liggen na vandaag..
heb intresse voor de leidingen van de motor koeling
en dan die van de onderste leidigen. (dikkere) die ook op een foto te zien is
Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 04 nov 2011, 13:27
door j0eyv
Ik heb een 318is blok, geen M3. Dat lijkt mij dus niet dezelfde te zijn.
Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 04 nov 2011, 14:05
door Brainpoeder
oh ok dan houd het op
Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 12 nov 2011, 19:23
door GabberNL
zeer dik is het betaalbaar om een auto uit engeland te halen als ik vragen mag?
Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 14 nov 2011, 12:45
door Brainpoeder
GabberNL schreef:zeer dik is het betaalbaar om een auto uit engeland te halen als ik vragen mag?
ja zeker zijn stuk goedkoper dan in NL, Belgie of Duitsland
Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 22 nov 2011, 17:56
door Brainpoeder
het project gaat nu toch langer duren dan gepland

omdat ik zelf helemaal geen tijd meer heb en omdat de onderdelen die ik nog nodig had heel lang in backorder bij de bmw dealer hebben gestaan.
ik weet nog niet of ik het project zelf ga afmaken.
heb ter inventarisatie de klus ook maar ff op werksopt gezet
http://www.werkspot.nl/opdracht/626632/ ... ation=true
er moet nog gebeuren
- Handremkabels demonteren en nieuwe er op
- versnellingspook goed zetten
- zorgen dat koppling werkt
- alle vloeistoffen erin
- leiding van de motorkoeling en het reservoir netjes op een plek plaatsen
-uitlaat plaatsen
- (sensor werkend krijgen van motorkoeling)
- missende kabels plaatsen)
of het project ff stil laten staan

Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 03 dec 2011, 14:46
door Brainpoeder
Toch lastig om iemand te vinden helaas
Die het werk kan leveren (met vergoeding natuurlijk)
Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 03 dec 2011, 15:34
door dw70
wat ik je zou adviseren als je toch tijd hebt (als je er zelf niet aan kunt werken vanwege tijdsgebrek, mis je hem niet): zoek een goed all round garagebedrijf en ga dit gesprek aan: neem je gerust 3 maanden of langer de tijd (het is toch winter) en noem je punten. Spreek af dat hij alleen aan je auto werkt als hij even zonder werk dreigt te komen. Eigenlijk vult jouw auto de lege momenten op. Ik heb deze methode zelf bij mijn ford capri toegepast bij de autospuiterij. Toevallig was dat een ford garage in duitsland. Afgesproken om dit ongeveer binnen 6 maanden te doen.
Dit scheelde me de helft van het geld. Hij was zeer blij en ik ook.
De ene hand wast de andere.
Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 03 dec 2011, 23:57
door Brainpoeder
Misschien dat er hier iemand is ?
(die zich aanbied)
Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 09 dec 2011, 19:04
door Brainpoeder
ik ben toch maar even verder gegaan met uitzoeken van de bedrading en dan vooral met betrekking tot de stekkers voor in de moterruimte en ik ben al een eind gekomen.
ik zal het bescrhrijven mischien handig voor de volgende
in de motor ruimte zat een grote ronde stekker (x20) en een kleine (x6031)
x6031 heeft 3 draden en die zitten op pin 10, 11 en 12
-pin 10 moet naar stekker x16 en dan op pin 13 (x16 is een stekker die in het instrumentenpaneel gaat is een witte stekker)
-pin 11 moet naar een relais toe. deze staat beschreven als K22 ( en is voor dat je ventilateur naar de 2 stand kan als de motor warm wordt) en dan op die relais moet ie op pin 9 (x53)
-pin 12 moet naar x17 en dan pin 1 (deze stekker zit ook weer achter op het instrumentenpaneel maar dan de blauwe)
nu heb ik ook nog wat verschilllen gevonden in de grote stekker.
van de x20 stekker moet pin 14 via een soort verdeelblok (x188) naar stekker x17 op pin 2 (dit is ook een stekker achter op het instrumentenpaneel dan de blauwe)
later kom ik met een update met wat duidleijke schema's
Re: BME E36 318IS - M3 Swap
Geplaatst: 09 dec 2011, 23:49
door /\/\ats
Mooi project hoor, blijf hem volgen. jammer dat het even stil ligt !
ga trouwens nog je subframe achteraan verstevigen? voordat je de bevestegingspunten straks uit je kofferbak trekt
