
Vragen BMW E39 op LPG
Re: Vragen BMW E39 op LPG
Haha , Ik hou je showroom wel in de gaten 

Re: Vragen BMW E39 op LPG
Toevallig zat ik vanmiddag ook even te rekenen voor verschil diesel/gas en kwam ik tot een pijnlijke conclusie!
Ik rij zo'n 50K per jaar, heb nu een 320D die 1 op 13 rijdt (touring, automaat en gechipt). Als ik een auto op gas zou rijden die 1 op 10 zou halen dan zou me dat bijna 500 euro per kwartaal schelen. En dan reken ik met de KM vergoeding die ik via m'n werk krijg.
Nog even doorsparen dus en dan wellicht zoiets aanschaffen: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=maoihhlgchhb
(ok die zou dan wel 1 op 7,4 rijden maargoed dat mag de pret niet drukken
)
Ik rij zo'n 50K per jaar, heb nu een 320D die 1 op 13 rijdt (touring, automaat en gechipt). Als ik een auto op gas zou rijden die 1 op 10 zou halen dan zou me dat bijna 500 euro per kwartaal schelen. En dan reken ik met de KM vergoeding die ik via m'n werk krijg.
Nog even doorsparen dus en dan wellicht zoiets aanschaffen: http://www.autoscout24.de/Details.aspx?id=maoihhlgchhb


(ok die zou dan wel 1 op 7,4 rijden maargoed dat mag de pret niet drukken

Re: Vragen BMW E39 op LPG
Gas scheelt stiekem best wel ja! Al moet je natuurlijk wel mee rekenen dat de restwaarde van een gasauto met veel km's laag is, terwijl een diesel met veel km's nog wat 'meer' opbrengt. Maar of dat opweegt tegen 500 euro per kwartaal?
. Ik kwam met mijn 25k per jaar er al op uit dat het me tussen de 50 en 100 in de maand kon schelen...dat is al bijna de moeite. Ware het niet dat ik mijn diesel niet rendabel verkocht krijg, dus het verlies daarop te groot is.

Re: Vragen BMW E39 op LPG
Ikzelf rij met een 525i van 2001 touring op lpi er staan 260000km op de teller en rij met de gas vanaf 80000km het verbruikt evenveel als op benzine maar is beter voor de motor en goedkoper deze zomer de cilinderkop ervan genomen en zag dat de kleppen er mooi uitzagen en cilinderkop ook .
alle theorieen van rijdt slecht bergop ,verbruikt meer, zijn allemaal fabeltjes
alle theorieen van rijdt slecht bergop ,verbruikt meer, zijn allemaal fabeltjes
Re: Vragen BMW E39 op LPG
Op LPG verbruikt een auto altijd iets meer dan op benzine, dat is heus geen fabeltje hoor. Zie ook m'n eerdere post waarin ik het verbruik op gas/benzine van m'n vorige en huidige auto aangeef. Ook las ik ergens hier dat LPG iets meer vermogen geeft door een betere verbranding. Dat klopt ook niet (helaas;). Op LPG (G3) heb je ongeveer 2-3% vermogensverlies. Maar goed, voor mij weegt dat allemaal niet op tegen het kostenvoordeel van LPG 

Re: Vragen BMW E39 op LPG
Hoi Bjorn LPI moet je doen dan is het verbruik hetzelfde en het vermogen ook
je voelt de overgang zelf niet meer je hoort het alleen , op lpg hoor je de motor bijna niet meer draaien .

Re: Vragen BMW E39 op LPG
@Fresadoo, ik heb LPI inderdaad (landi systeem). Prins werkt met een VSI systeem, ontloopt elkaar allemaal niet veel. LPI heeft als voordeel dat de vloeibare injectie een koelende werking in de cilinder heeft en zo krijg je een betere vullingsgraad. 'Nadeel' daarvan is een iets hoger brandstofverbruik. Ook heeft Lpi vermogensverlies: 2-3%, maar dit is altijd minder dan de 5-8% van de oudere sequentiële systemen. Op LPG rijden leidt altijd tot vermogensverlies en een hoger verbruik, met oudere systemen was dat relatief veel, met moderne systemen is het (zeer) weinig. Het systeem wat nu in ontwikkeling is gaat daar hopelijk verandering in brengen; LPdi 
