316ti 2002 distributie kapot? Help!

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
vegito
Berichten: 685
Lid geworden op: 02 nov 2007, 00:51

Re: 316ti 2002 distributie kapot? Help!

Bericht door vegito » 18 nov 2011, 16:50

Ketting verspringt wel als de geleider stuk is maar dan zou ie helemaal niet lopen of heel onregelmatig. Nokkenas sensor lijkt mij iig de boosdoener maar, ik zou hem toch beter bij een specialist uit laten lezen voor de zekerheid.
Verkocht BMW 320D e90
Huidige: BMW F11 525D

Gebruikersavatar
aaroenz0r
Berichten: 215
Lid geworden op: 20 mar 2010, 16:12
Locatie: Den Haag

Re: 316ti 2002 distributie kapot? Help!

Bericht door aaroenz0r » 19 nov 2011, 00:34

Ketting kan volgens mij wel verspringen als de motor uitstaat, en je hem handmatig roteert (bijvoorbeeld met een ratel, of duwen terwijl hij in versnelling staat). Bij mij is dat ook voorgekomen toen ik met een ratel aan de motor ging draaien, de kettingspanner heeft dan namelijk geen oliedruk en oefent dus geen kracht uit op de ketting.

Gelukkig kon ik hem wel zelf weer goed getimed krijgen, maar dat zal meer aan geluk zijn geweest dat ik niks kapot maakte.

Misschien heb je hier iets aan?
http://www.bimmerportal.nl/e46-techniek ... it=ketting

Gebruikersavatar
ArnoldC
Berichten: 366
Lid geworden op: 08 dec 2010, 22:11
Locatie: Middelburg

Re: 316ti 2002 distributie kapot? Help!

Bericht door ArnoldC » 19 nov 2011, 02:57

Net als ik op bmwforum zei: ik ga voor (een) kapotte bobine(s). Als hij op minder cilinders loopt, kun je dat het beste als eerst proberen, een bekend probleem bij de N42 motor.

Megalodon
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 nov 2011, 14:25

Re: 316ti 2002 distributie kapot? Help!

Bericht door Megalodon » 19 nov 2011, 07:59

Ik vermoed dat ik er een kapottenbobine heb uitgehaald, hij was van binnen helemaal wit uitgeslagen, zelfde met de bougi. Hij word dadelijk vervangen, ik hoop dat dat het probleem is,

Gr. Sean

Megalodon
Berichten: 11
Lid geworden op: 16 nov 2011, 14:25

Re: 316ti 2002 distributie kapot? Help!

Bericht door Megalodon » 20 nov 2011, 15:26

De bobine + bougies zijn vervangen, maar het probleem is nog niet helemaal weg, eerst loopt hij super tot 3000 touren, daarna hoor je hem weer op 3 cilinders terugvallen. morgen word er naar de ketting en nokkenassen gekeken, als die goed zijn worden de nokkenas sensoren vervangen.

Mvg Sean

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”