BMW voice control
Re: Voice control
@Cabrio328:
Je kan ook het idrive knop een paar seconden naar rechts geklikt vasthouden en dan ben je meteen in je Navigatie scherm.
(staat allemaal in de handleiding van de auto overigens)
Je kan ook het idrive knop een paar seconden naar rechts geklikt vasthouden en dan ben je meteen in je Navigatie scherm.
(staat allemaal in de handleiding van de auto overigens)
BMW Blijf Maar Werken; maar dan is je geld goed besteedt!
Voice control, rijdt er een vrouw voor je die een stomme streek uithaalt, roep je TRUT. Bel hij meteen je schoonmoeder 

- Sneakster550i
Niet helemaal zeker maar ik denk dat voicecontrol alleen werkt als je zowel als op het stuur als ook bij de Idrive een voicecontrol knop zit.

Normaal gesproken hoor je eerst een geluidje ("kling") nadat je de voice control knop hebt ingedrukt. Daarna geef je de voice commando. Als je dit "kling" geluidje niet hoort denk ik dat je geen voice control hebt.
Mijn vader heeft een nieuwe F11 en heeft ook het voice control knopje op het stuur. Als je op die knop drukt, gebeurt er niks bij hem. Hij heeft de voice control optie dan ook niet besteld... Jammer wat mij betreft, maar hij hecht hier geen waarde aan. Maar ik had verwacht dat de knop weg gelaten zou worden als de optie niet besteld was. Dat lijkt dus niet het geval. Bij de E6x is dat dus misschien ook zo.
Mijn vader heeft een nieuwe F11 en heeft ook het voice control knopje op het stuur. Als je op die knop drukt, gebeurt er niks bij hem. Hij heeft de voice control optie dan ook niet besteld... Jammer wat mij betreft, maar hij hecht hier geen waarde aan. Maar ik had verwacht dat de knop weg gelaten zou worden als de optie niet besteld was. Dat lijkt dus niet het geval. Bij de E6x is dat dus misschien ook zo.
Het knopje met de voice zit op elke stuur. Ongeacht of je de voice optie hebt of niet.
Bij de de idrive knop is dat inderdaad anders.
Bij de de idrive knop is dat inderdaad anders.
Ik heb die functie ook (niet alleen het knopje), maar in tegenstelling tot jullie
vind ik het echt waardeloos...
(Las ook ergens dat het alleen bij navipro zou kunnen, maar ik heb business en heb het toch..)
vind ik het echt waardeloos...
(Las ook ergens dat het alleen bij navipro zou kunnen, maar ik heb business en heb het toch..)
Wat?
Hoe kom jij aan al die speciale functies? Heb je vriendjes bij Breeman ofzo?
Ik dacht (tot 1 minuut geleden) dat het alleen kon bij Professional.
Ik ben nu bezig om deze functie te retrofitten in mijn auto. Hiervoor is een code nodig dat bij BMW in Munchen gegenereerd moet worden.
Alleen.... deze code kost 300 euro.
Het is per VIN nummer anders.
Hoe kom jij aan al die speciale functies? Heb je vriendjes bij Breeman ofzo?
Ik dacht (tot 1 minuut geleden) dat het alleen kon bij Professional.
Ik ben nu bezig om deze functie te retrofitten in mijn auto. Hiervoor is een code nodig dat bij BMW in Munchen gegenereerd moet worden.
Alleen.... deze code kost 300 euro.

Het is per VIN nummer anders.
Hoe kan ik zien of ik nu wel of geen Voicecontrol heb. bij de oudere modellen van voor 2007 zit er maar 1 drukknop bij de I drive. ik heb een 530 met het complete M pakket, navi profi en logic 7. maar als ik de knop op het stuur indruk gebeurt er niets. als ik de auto start zie ik hetzelfde tekentje als op het stuur. dit komt even in beeld en gaat dan weer uit. ik kan me voorstellen dat de radio in vollume afneemt om alleen de gesproken functies uit te voeren. wie weet meer ?
- Sneakster550i
Van mij is van 2006 en heb 2 drukknoppen bij de Idrive.
1 x menu
1 x voicecontrol
Knop op stuur en knop bij de Idrive indrukken geven hetzelfde resultaat, je hoort een plong en de audio die speelt wordt gemute.
Als ik na het indrukken niets zeg of wartaal ga uitslaan dan zegt een vrouwenstem keurig netjes ; ik heb u niet begrepen....
Frans,
Ik heb je lijsten eens doorgenomen en de hele dag aan het lullen geweest met m'n Beemer.
Damn..., ik wist niet dat er zoveel kon zeg via voicecontrol!
Ik zou echt niet meer zonder willen...
1 x menu
1 x voicecontrol
Knop op stuur en knop bij de Idrive indrukken geven hetzelfde resultaat, je hoort een plong en de audio die speelt wordt gemute.
Als ik na het indrukken niets zeg of wartaal ga uitslaan dan zegt een vrouwenstem keurig netjes ; ik heb u niet begrepen....

Frans,
Ik heb je lijsten eens doorgenomen en de hele dag aan het lullen geweest met m'n Beemer.
Damn..., ik wist niet dat er zoveel kon zeg via voicecontrol!

Blijkbaar is het dus alleen te zien door de knop bij de idrive, en die mogelijkheid was er al vanaf de eerste E6X'en.
sneakster bedankt, ik heb dus geen voice control in mijn belg (530 D inport uit belgie) het lager vasthouden van de I drive knop werkt ook om het navigatie beeld te komen. ik ben weer wat wijzer geworden.
Tis inderdaad super handig!Sneakster550i schreef: Frans,
Damn..., ik wist niet dat er zoveel kon zeg via voicecontrol!![]()
Nog een voordeel: zit je alleen in de auto, heb je toch nog iemand waar je tegen kunt kletsen!

Frans, zou je mij die lijst ook per pb willen toesturen? Kan ik vanaf het begin meteen wennen om tegen de bimmer te praten 

Waarom pakken jullie niet even de handleiding van je auto uit het handschoenenkastje
Daar staan ellenlange lijsten van de codes voor de voice control?
Of gaat het hier om commando's die niet in het boekje staan?

Daar staan ellenlange lijsten van de codes voor de voice control?
Of gaat het hier om commando's die niet in het boekje staan?
Ik heb nog geen nl boekje. Moet even de dealer vragen om een.