Michel | '98 323ti Ringtool

Show je BMW E36. Plaats hier je fotoshoots, projecten en updates.
Gebruikersavatar
mithras17
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 mar 2010, 21:15
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door mithras17 » 23 sep 2012, 22:48

Nee heel toevallig niet..ik ben tevreden met mijn stuurtje haha ;)

Gebruikersavatar
mithras17
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 mar 2010, 21:15
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door mithras17 » 08 jan 2013, 23:18

Beginpost aangepast met nieuwe plannen en een lange lijst met onderdelen die ik nog moet bestellen haha.

-_-

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door Dcreator » 08 jan 2013, 23:48

Behoorlijk lijstje! als dat allemaal gedaan is, zal de auto er wel een stuk op vooruit gegaan zijn zeg! :duim:

Gebruikersavatar
PJ-328i
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 aug 2012, 21:31

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door PJ-328i » 09 jan 2013, 20:27

he michel, ik zie dat je veel gaat vervangen aan je auto dan is die toch weer zo goed als nieuw he?
ik ben eigenlijk aan het kijken voor een andere auto, maar als me dat niet lukt ga ik ook mijn auto een beetje
opknappen. Ik zal roest moeten laten weg werken en de voorbumper laten spuiten want die mist nu wat lak, dankzij mijn vriendin hahahha.

Gebruikersavatar
mithras17
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 mar 2010, 21:15
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door mithras17 » 09 jan 2013, 23:42

Ik mag hopen dat 'ie dan inderdaad bijna nieuw is haha.

Er zit ook nog wel cosmetisch werk aan te komen maar dat valt gelukkig wel mee. Stootlijsten rondom stoor ik me wel mateloos aan, die klemmen zijn kaputt en de stootlijsten zelf zijn verweerd. Gelukkig is een nieuw setje helemaal niet zo heel duur.

Gebruikersavatar
PJ-328i
Berichten: 221
Lid geworden op: 07 aug 2012, 21:31

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door PJ-328i » 10 jan 2013, 22:14

hoe bedoel je die zijn verweerd, zijn ze niet mooi zwart meer dan?
ik werk bij een poets-bedrijf weet je nog? ik kan ze je zo weer mooi zwart maken als dat het probleem is

Gebruikersavatar
Dcreator
Berichten: 6692
Lid geworden op: 22 jan 2011, 22:35
Locatie: Bergen op Zoom

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door Dcreator » 10 jan 2013, 22:25

die stootlijsten kun je ook nog goed oppoetsen hoor! dan zijn ze weer als nieuw :duim:

Gebruikersavatar
deepbass909
Berichten: 212
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door deepbass909 » 10 jan 2013, 22:57

mithras17 schreef:Ik mag hopen dat 'ie dan inderdaad bijna nieuw is haha.

Er zit ook nog wel cosmetisch werk aan te komen maar dat valt gelukkig wel mee. Stootlijsten rondom stoor ik me wel mateloos aan, die klemmen zijn kaputt en de stootlijsten zelf zijn verweerd. Gelukkig is een nieuw setje helemaal niet zo heel duur.
Je hebt een heel nette Compact! Lijkt een beetje op mijn oude, maar dan wel met de goede motor erin (ik had een 316i ///M-uitgevoerd).
Ergens zou ik graag een 323ti voor de deur zetten. Door mijn cabrio weet ik hoe enorm fijn die motor is, en ik weet hoe leuk een Compact wil sturen. Een Compact zal trouwens altijd wel iets slap blijven voelen, door de grote klep. Ik heb weleens op een bergweg gereden waarbij een vriend van mij vertelde dat hij het portier t.o.v. het dak voelde bewegen bij scherpe bochten. De body is dus niet zo heel stijf. Maar de "ouderwetse" E30 achteras laat hem wel lekker sturen, namelijk strakker en directer dan met de multilink mogelijk is.

Alleen ik zat je lijstje met onderdelen door te kijken, en ik wil je aanraden die nog eens goed na te kijken, want volgens mij heb je wat verkeerde/rare dingen ertussen staan. Zoals waarom die verstevingsplaten voor de achterste veerpootlagers? Die zijn namelijk specifiek voor de Z3 en voor zover ik weet, niet echt nodig bij een Compact.
En een carterpanpakking? Je weet dat het een hele uitdaging is om bij een 6-cilinder het carter los te halen, met de motor in de auto? ;) Voor zover ik weet kan je die namelijk niet los halen zonder de motor op te tillen.
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

Gebruikersavatar
mithras17
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 mar 2010, 21:15
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door mithras17 » 26 jan 2013, 15:30

Die verstevigingsplaten zijn origineel inderdaad voor de Z3, maar ik gebruik ze op aanraden van iemand anders met een circuit geprepareerde compact. Gewoon extra versteviging dus.

Carterpakking lekt een beetje dus die zal toch vervangen moeten worden, rotklus of niet :'(

Voorlopig rijd ik rond met een gehavende 323ti..
Afgelopen Woensdag heeft iemand tijdens het achteruitrijden mijn auto geraakt met als gevolg dat de grille (nieren) en het plaatwerk rondom de nieren naar binnen is gedrukt. Balen..maar gelukkig verzekeringswerk.

Gebruikersavatar
BimmerBob
Berichten: 1234
Lid geworden op: 14 jun 2012, 18:27

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door BimmerBob » 29 jan 2013, 01:00

*vind ik niet leuk*

Met een beetje geluk houd je er geld aan over:) kun je direct de andere cosmetische dingen betalen :)

Gebruikersavatar
mithras17
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 mar 2010, 21:15
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door mithras17 » 21 feb 2013, 17:29

Eén dezer dagen zullen de schokdempers vervangen worden door de H&R cup kit. Nu ben ik vergeten nieuwe veerschotels te bestellen.. en zie ik in ETK de volgende tekeningen ;

Afbeelding

Afbeelding

Voor de vooras heb ik al besteld en/of al liggen : 1, 10 en 12

Voor de achteras heb ik al besteld en/of al liggen : 4, 7, 9 en 16

Zijn er, buiten de veerschotels, nog andere onderdelen die ik maar beter gelijk kan vernieuwen ?

Overigens is het vreemd dat ETK voor de achteras een verstevingsplaat (o.a. OEM op Z3) laat zien terwijl dit niet standaard is op de 323ti. Dat maakt het verwarrend en twijfel ik of de tekeningen in z'n geheel wel kloppen ? Ik heb de cup kit ook niet bij de hand dus ik kan niet controleren of ik de onderste veerschotels ook moet bestellen.. :s

Gebruikersavatar
mithras17
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 mar 2010, 21:15
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door mithras17 » 26 feb 2013, 15:43

Gisteren dynamo overleden..grrr. Meteen maar een nieuwe besteld, vanmorgen even gesleuteld en rijden maar weer. Expertise van de schade is ook gedaan.. schadebedrag is €501,- en nog wat losse centjes. Ik denk dat ik het zelf ga fixen.. €160,- aan nieuwe onderdelen, voorpaneel spuiten kan niet zo gek duur zijn.

Gebruikersavatar
Jenova
Berichten: 84
Lid geworden op: 11 feb 2013, 19:32
Locatie: Haaften

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door Jenova » 26 feb 2013, 20:07

Dynamo stuk, zou wel lekker gemeurd hebben? :devil:

Bij mijn eerste beamer overleed de dynamo tijdens het rijden, stonk echt naar brand in de auto.
Bmw 318IS Sedan Cosmos 15-02-2013 t/m 14-02-2014 RIP
Bmw 316I Sedan Avus Blue 17-02-2014 t/m 20-06-2015
Bmw 328I Cabriolet Montreal 31-03-2014 t/m ***

Gebruikersavatar
mithras17
Berichten: 98
Lid geworden op: 04 mar 2010, 21:15
Locatie: Zuid-Limburg

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door mithras17 » 26 feb 2013, 21:40

Hmm nee eigenlijk ruikte ik niets vreemds. De nieuwe dynamo fluit wel..dat ben ik niet gewend. Hopelijk is er niets mis mee. Alles is goed gemonteerd..

Gebruikersavatar
deepbass909
Berichten: 212
Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
Locatie: Alphen a/d Rijn

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..

Bericht door deepbass909 » 27 feb 2013, 16:39

In ETK staan voor verschillende auto's dezelfde tekeningen. Ik ben zelfs weleens tekeningen tegengekomen die totaal niet overeen kwamen met de werkelijkheid. In dit geval staan die verstevigingen wel in de tekeningen, omdat de tekening gelijk is voor de Compact en de Z3, maar alleen op specifieke onderdelen verschillen.
Bij realoem.com of bmwfans.info, als je dan zoekt op het chassis-nummer, kan je alleen doorklikken op de onderdelen die ook daadwerkelijk in je auto zitten. Daarom is het belangrijk om op je chassisnummer te zoeken.
Laatst gewijzigd door Dcreator op 27 feb 2013, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E36) Showroom”