
Michel | '98 323ti Ringtool
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Nee heel toevallig niet..ik ben tevreden met mijn stuurtje haha 

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Beginpost aangepast met nieuwe plannen en een lange lijst met onderdelen die ik nog moet bestellen haha.


Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Behoorlijk lijstje! als dat allemaal gedaan is, zal de auto er wel een stuk op vooruit gegaan zijn zeg! 

>>>>Showroom E36's<<<<
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
he michel, ik zie dat je veel gaat vervangen aan je auto dan is die toch weer zo goed als nieuw he?
ik ben eigenlijk aan het kijken voor een andere auto, maar als me dat niet lukt ga ik ook mijn auto een beetje
opknappen. Ik zal roest moeten laten weg werken en de voorbumper laten spuiten want die mist nu wat lak, dankzij mijn vriendin hahahha.
ik ben eigenlijk aan het kijken voor een andere auto, maar als me dat niet lukt ga ik ook mijn auto een beetje
opknappen. Ik zal roest moeten laten weg werken en de voorbumper laten spuiten want die mist nu wat lak, dankzij mijn vriendin hahahha.
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Ik mag hopen dat 'ie dan inderdaad bijna nieuw is haha.
Er zit ook nog wel cosmetisch werk aan te komen maar dat valt gelukkig wel mee. Stootlijsten rondom stoor ik me wel mateloos aan, die klemmen zijn kaputt en de stootlijsten zelf zijn verweerd. Gelukkig is een nieuw setje helemaal niet zo heel duur.
Er zit ook nog wel cosmetisch werk aan te komen maar dat valt gelukkig wel mee. Stootlijsten rondom stoor ik me wel mateloos aan, die klemmen zijn kaputt en de stootlijsten zelf zijn verweerd. Gelukkig is een nieuw setje helemaal niet zo heel duur.
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
hoe bedoel je die zijn verweerd, zijn ze niet mooi zwart meer dan?
ik werk bij een poets-bedrijf weet je nog? ik kan ze je zo weer mooi zwart maken als dat het probleem is
ik werk bij een poets-bedrijf weet je nog? ik kan ze je zo weer mooi zwart maken als dat het probleem is
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
die stootlijsten kun je ook nog goed oppoetsen hoor! dan zijn ze weer als nieuw 

>>>>Showroom E36's<<<<
- deepbass909
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Je hebt een heel nette Compact! Lijkt een beetje op mijn oude, maar dan wel met de goede motor erin (ik had een 316i ///M-uitgevoerd).mithras17 schreef:Ik mag hopen dat 'ie dan inderdaad bijna nieuw is haha.
Er zit ook nog wel cosmetisch werk aan te komen maar dat valt gelukkig wel mee. Stootlijsten rondom stoor ik me wel mateloos aan, die klemmen zijn kaputt en de stootlijsten zelf zijn verweerd. Gelukkig is een nieuw setje helemaal niet zo heel duur.
Ergens zou ik graag een 323ti voor de deur zetten. Door mijn cabrio weet ik hoe enorm fijn die motor is, en ik weet hoe leuk een Compact wil sturen. Een Compact zal trouwens altijd wel iets slap blijven voelen, door de grote klep. Ik heb weleens op een bergweg gereden waarbij een vriend van mij vertelde dat hij het portier t.o.v. het dak voelde bewegen bij scherpe bochten. De body is dus niet zo heel stijf. Maar de "ouderwetse" E30 achteras laat hem wel lekker sturen, namelijk strakker en directer dan met de multilink mogelijk is.
Alleen ik zat je lijstje met onderdelen door te kijken, en ik wil je aanraden die nog eens goed na te kijken, want volgens mij heb je wat verkeerde/rare dingen ertussen staan. Zoals waarom die verstevingsplaten voor de achterste veerpootlagers? Die zijn namelijk specifiek voor de Z3 en voor zover ik weet, niet echt nodig bij een Compact.
En een carterpanpakking? Je weet dat het een hele uitdaging is om bij een 6-cilinder het carter los te halen, met de motor in de auto?

Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Die verstevigingsplaten zijn origineel inderdaad voor de Z3, maar ik gebruik ze op aanraden van iemand anders met een circuit geprepareerde compact. Gewoon extra versteviging dus.
Carterpakking lekt een beetje dus die zal toch vervangen moeten worden, rotklus of niet
Voorlopig rijd ik rond met een gehavende 323ti..
Afgelopen Woensdag heeft iemand tijdens het achteruitrijden mijn auto geraakt met als gevolg dat de grille (nieren) en het plaatwerk rondom de nieren naar binnen is gedrukt. Balen..maar gelukkig verzekeringswerk.
Carterpakking lekt een beetje dus die zal toch vervangen moeten worden, rotklus of niet

Voorlopig rijd ik rond met een gehavende 323ti..
Afgelopen Woensdag heeft iemand tijdens het achteruitrijden mijn auto geraakt met als gevolg dat de grille (nieren) en het plaatwerk rondom de nieren naar binnen is gedrukt. Balen..maar gelukkig verzekeringswerk.
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
*vind ik niet leuk*
Met een beetje geluk houd je er geld aan over:) kun je direct de andere cosmetische dingen betalen
Met een beetje geluk houd je er geld aan over:) kun je direct de andere cosmetische dingen betalen

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Eén dezer dagen zullen de schokdempers vervangen worden door de H&R cup kit. Nu ben ik vergeten nieuwe veerschotels te bestellen.. en zie ik in ETK de volgende tekeningen ;


Voor de vooras heb ik al besteld en/of al liggen : 1, 10 en 12
Voor de achteras heb ik al besteld en/of al liggen : 4, 7, 9 en 16
Zijn er, buiten de veerschotels, nog andere onderdelen die ik maar beter gelijk kan vernieuwen ?
Overigens is het vreemd dat ETK voor de achteras een verstevingsplaat (o.a. OEM op Z3) laat zien terwijl dit niet standaard is op de 323ti. Dat maakt het verwarrend en twijfel ik of de tekeningen in z'n geheel wel kloppen ? Ik heb de cup kit ook niet bij de hand dus ik kan niet controleren of ik de onderste veerschotels ook moet bestellen..


Voor de vooras heb ik al besteld en/of al liggen : 1, 10 en 12
Voor de achteras heb ik al besteld en/of al liggen : 4, 7, 9 en 16
Zijn er, buiten de veerschotels, nog andere onderdelen die ik maar beter gelijk kan vernieuwen ?
Overigens is het vreemd dat ETK voor de achteras een verstevingsplaat (o.a. OEM op Z3) laat zien terwijl dit niet standaard is op de 323ti. Dat maakt het verwarrend en twijfel ik of de tekeningen in z'n geheel wel kloppen ? Ik heb de cup kit ook niet bij de hand dus ik kan niet controleren of ik de onderste veerschotels ook moet bestellen..

Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Gisteren dynamo overleden..grrr. Meteen maar een nieuwe besteld, vanmorgen even gesleuteld en rijden maar weer. Expertise van de schade is ook gedaan.. schadebedrag is €501,- en nog wat losse centjes. Ik denk dat ik het zelf ga fixen.. €160,- aan nieuwe onderdelen, voorpaneel spuiten kan niet zo gek duur zijn.
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Dynamo stuk, zou wel lekker gemeurd hebben?
Bij mijn eerste beamer overleed de dynamo tijdens het rijden, stonk echt naar brand in de auto.

Bij mijn eerste beamer overleed de dynamo tijdens het rijden, stonk echt naar brand in de auto.
Bmw 318IS Sedan Cosmos 15-02-2013 t/m 14-02-2014 RIP
Bmw 316I Sedan Avus Blue 17-02-2014 t/m 20-06-2015
Bmw 328I Cabriolet Montreal 31-03-2014 t/m ***
Bmw 316I Sedan Avus Blue 17-02-2014 t/m 20-06-2015
Bmw 328I Cabriolet Montreal 31-03-2014 t/m ***
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
Hmm nee eigenlijk ruikte ik niets vreemds. De nieuwe dynamo fluit wel..dat ben ik niet gewend. Hopelijk is er niets mis mee. Alles is goed gemonteerd..
- deepbass909
- Berichten: 212
- Lid geworden op: 14 aug 2011, 20:44
- Locatie: Alphen a/d Rijn
Re: Michel | 323ti - Groot onderhoud..
In ETK staan voor verschillende auto's dezelfde tekeningen. Ik ben zelfs weleens tekeningen tegengekomen die totaal niet overeen kwamen met de werkelijkheid. In dit geval staan die verstevigingen wel in de tekeningen, omdat de tekening gelijk is voor de Compact en de Z3, maar alleen op specifieke onderdelen verschillen.
Bij realoem.com of bmwfans.info, als je dan zoekt op het chassis-nummer, kan je alleen doorklikken op de onderdelen die ook daadwerkelijk in je auto zitten. Daarom is het belangrijk om op je chassisnummer te zoeken.
Bij realoem.com of bmwfans.info, als je dan zoekt op het chassis-nummer, kan je alleen doorklikken op de onderdelen die ook daadwerkelijk in je auto zitten. Daarom is het belangrijk om op je chassisnummer te zoeken.
Laatst gewijzigd door Dcreator op 27 feb 2013, 23:55, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Reden: quote van voorgaand bericht verwijderd, zie de BimmerPortal huisregels m.b.t. quoten
Work in progress
Complete restauratie van de E36 323i cabrio
Complete restauratie van de E36 323i cabrio