water in de cabriobak

Voor alle technische vragen over de BMW 3 Serie
Remi58

Re: water in de cabriobak

Bericht door Remi58 » 31 dec 2014, 05:27

Ik heb ook de zelfde probleem afvoergaten zijn verstopt links en rechts heb ook hg duo ontstopper erin gegoit.Alleen ene kant is nu wel open andere kant nog niet volgens mij moet ik nog sterkere ontstopper gebruiken.

Gebruikersavatar
Bart70
Berichten: 10824
Lid geworden op: 15 dec 2013, 12:36
Locatie: Zuid-Holland
Contacteer:

Re: water in de cabriobak

Bericht door Bart70 » 31 dec 2014, 11:24

Beste Remi58,

Het is niet verplicht, echter het wordt zeer gewaardeerd als je je jezelf eerst even netjes voorstelt op dit forum, dat doe je in het voorsteltopic.

Zoals gezegd, geen verplichting, echter wel zo netjes en wordt zeker op prijs gesteld :duim:

Groeten namens het BimmerPortal Team.

Gebruikersavatar
Hansvlaa
Berichten: 74
Lid geworden op: 10 feb 2013, 17:31

Re: water in de cabriobak

Bericht door Hansvlaa » 31 dec 2014, 12:35

Ik heb hetzelfde probleem gehad en met ontstopper veel verstopping weggekregen. Daarnaast hielp het om met een ijzerdraadje een beetje onder het uitklap mechanisme te *pielen*. Bij mij lag er bijvoorbeeld een takje op en daardoor verstopte het. Dat is veel eenvoudiger dan de kap demonteren, daar kun je je echt op verkijken.

Wat zeker fout gaat is de auto op een dijkje plaatsen met de neus omhoog. Dan kan het water niet weg naar de afvoerpijpjes aan de voorkant van de bak en zakt het water in je kofferbak. De afvoergaatjes zitten aan de voorkant en dus de auto met de neus omhoog plaatsen betekent dat het water naar achteren loopt en uiteindelijk in de kofferbak komt. De auto met de neus naar beneden plaatsen helpt dus wel.

Ik heb nu nooit meer water in de kofferbak of in de cabriobak.
E46 M3 cabriolet
G31 520d touring
BMW Cruise Bike..
-------------------------
Goede herinneringen: E21 320/6 - E21 323i - E30 318i cabrio - E39 525TDS - E39 530d touring - E61 535d touring - E93 335i cabrio - E46 330Ci cabrio - F11 520d touring

Plaats reactie

Terug naar “BMW 3 Serie (E46) Techniek”