Pagina 2 van 5

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 11:42
door SubCityZero
Ookal zou het lampje uit gaan, feit blijft dat de computer fouten hebben opgeslagen, als het lampje uit gaat, zijn de fouten nog aanwezig in de computer, lampje uit != fouten gewist.

Dus gewoon uit(laten)lezen, en kijken wat de fouten zijn, je kan beter de fouten allemaal oplossen, dan dat je ze negeert en het euvel eventueel escaleert. Heb voor mijn eigen gemak ook een BMW Scanner 1.4.0 besteld voor 30 euro, kan ik mooi zelf de fouten uitlezen, en wissen wanneer ik ze opgelost heb.

Dus vanaf dan kan er ook bij mij foutcodes worden uitgelezen in omgeving Friesland :P.

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 11:48
door Bimmergirl87
Oke waar woon je precies? ;)....

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 11:50
door E46Ramon
Bimmergirl, ik woon in krommenie en wil je auto ook wel even uitlezen.
Stuur me maar een pb.

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 11:51
door SubCityZero
Bimmergirl87 schreef:Oke waar woon je precies? ;)....
Harlingen; West-Friesland, 20km van Leeuwarden af.

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 12:04
door h3b
SubCityZero schreef:Ik zag dat hier gesproken werd over EURO 98, ik zelf tank tot nu toe altijd 95 in mijn E46, wat is de voordeel van 98 tegenover 95 eigelijk?
RON95 ontbrandt makkelijk dan RON98 of hoger. Om te voorkomen dat je motor gaat 'pingelen', dus dat de brandstof eerder ontbrandt dan de bedoeling is, hebben de auto's een pingelsensor waarmee je dus zonder problemen euro 95 kunt gebruiken.
Mijn gevoel en ervaring met zowel de motor als de auto met het gebruik van RON98 is dat de motor beter reageert dan met RON95. Nadeel is de prijs van RON98 tov RON95. Scheelt op dit moment geloof ik zo'n 12 eurocent per liter. Een volle tank van 60 liter is dus zo'n 7,20 euro duurder tov van RON95 dus bij mij gaat er gewoon RON95 in.

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 15:56
door Bimmergirl87
Kan het misschien ook zijn dat het aan de uitlaat(gassen) ligt?, heb bij de einddemper geluisterd en hij ' prutteld' een beetje, denk dat hij misschien lek ik, zou het daar aan kunnen liggen?.

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 16:02
door Oxellaar
Volgens het instructieboekje bij de E46 zouden de prestaties iets hoger liggen wanneer je 98 tankt.
Maar dat is te verwaarlozen volgens mij en dus de €7 niet waard ;)

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 16:18
door SubCityZero
Helemaal eens met Oxellaar. Zolang EUR95 geen kwaad kan, en ik alleen dat ene beetje prestatie moet missen, dan vind ik het prima zo.
Het is voor mij met dit weer toch 100% woon/werk verkeer, en niet voor de fun :P.

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 17:11
door dw70
Bimmergirl87 schreef:Kan het misschien ook zijn dat het aan de uitlaat(gassen) ligt?, heb bij de einddemper geluisterd en hij ' prutteld' een beetje, denk dat hij misschien lek ik, zou het daar aan kunnen liggen?.
Beetje onregelmatige loop. Misschien rijdt je wat veel korte stukken.

bimmergirl: maak vanavond eens een rit op de snelweg. Blijf daarbij eens in de 4e versnelling 120km/u rijden en brandt je cylinders een lekker schoon. Hoogtourig is dat zeker, maar dat is ook de bedoeling. Als je het laatste stuk in zijn 5 laat rijden komt hij weer een beetje tot rust. Thuis een minuut of 2 stationair laten uitdraaien voordat je hem uitzet.

Na een nacht afkoeling nog maar eens afwachten of hij pruttelt.

Rijd je korte stukken btw?

P.s. als we duitse autobahn hadden gehad kreeg je het advies om een poos 200 te rijden. Maar dat mag hier niet. :gekdoen:

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 17:23
door Bimmergirl87
Daar zal het denk ik niet aan liggen, ik heb pas geleden nog 200 ermee gereden op de afsluitdijk, dus hij is al lekker schoongebrand lijkt miij??...
Heb net een stuk gereden, even goed opengetrokken, hij houdt niet in, loopt netjes stationair en hoor geen gekke dingen, ik denk eerlijk gezegd dat het met je uitlaat(gassen) te maken heeft, hoorde me uitlaat een beetje pruttelen en ruiken/lekken...

Houdt jullie op de hoogte..

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 17:29
door Bimmergirl87
Zou trouwens naar Raymond gaan zaterdag hij wou hem voor me uitlezen, maar breng hem toch dinsdag maar naar de bmw garage, dan kunnen ze het meteen maken..Wel heel lief van de mannen dat ze dat voor me wilde doen !

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 29 dec 2011, 18:00
door dw70
11 kilometer 200? dat is hij zeker nog niet schoon..dat duurt wel even hoor.

Je uitlaat is zeker niet de oorzaak van je storing. Tenzij je katalysator in 2en ligt en verstopt is.
We zullen het wel horen. Succ6!

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 01 jan 2012, 15:29
door Bimmergirl87
Nou de afsluitdijk is 32 km en geen11! : :)

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 01 jan 2012, 19:30
door bofkont
Kijk maar uit op die afsluitdijk staan ze geregeld te flitsen, kan een duur ritje worden ;)

Re: motor management brand HELP

Geplaatst: 01 jan 2012, 21:25
door Bimmergirl87
Ja ik weet het, doe het ook niet vaak hoor ;) , het is wel spannend elke keer, hopen dat ze niet achter me aankomen, en goed vooruit kijken of ze er staan !