Pagina 2 van 2

Re: lege accu

Geplaatst: 06 feb 2012, 23:24
door dw70
...je moet ergens beginnen met zoeken. Kies dan die plek als eerste die niet functioneert. Het ZKE systeem vervult meerdere zaken. Als er in dat systeem een storing optreedt in je CV kan dat invloed hebben op de gehele ZKE module. Inclusief een verhoogde stroomafname waar dit niet wenselijk is.

Als je de stekker trekt bij je CV units in de deur, koppel je het elektrisch "waarschijnlijk kapotte" onderdeel los. Dat brengt een eventueel fout stroomverbruik gelijk naar 0. Een open verbinding kost ook bij bmw niks. Dat is ook het enige... :whistle:

Je kunt natuurlijk ook bij de dension uitkomen. Maar dat zou stap 2 kunnen zijn. Eerst diegene die niet functioneren oplappen of uitsluiten.

En je hebt een BMW met een zwakke bedrading aan de achterzijde van je koetswerk. In de klep en de weg ernaar toe.
Het forum staat vol met storingen aan klep, verlichting, leegtrekken accu. Met als oorzaak: fraaie bedradingstaferelen in het meest flexibele stuk. Gewoon kortsluiting.

Waar wil je begin :popcorn: nen?

Re: lege accu

Geplaatst: 06 feb 2012, 23:45
door vladi
Je hebt gelijk. Ik moet ergens beginnen. Zodra ik tijd heb trek ik de deurpanelen is los en haal deze stekkers los.
Is kijken wat dat opleverd. De achterruitenwisser heeft het ook nooit gedaan wat hoogstwaarschijnlijk een draadbreuk is in de bewegende delen van de klep.
Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit lekstroom veroorzaakt. Het staat nog wel steeds op mn lijstje om te fixen maar ben tot nog toe te lui geweest omdat het geen showstopper is. (tot nu dan misschien)
Daarna is de Dension of kachelweerstand verdachte.

Dank voor het meedenken.

Re: lege accu

Geplaatst: 07 feb 2012, 01:32
door vladi
Ok grappig, ik kom zojuist thuis van mijn werk, ik parkeer de auto in de garage en wanneer ik het contact uit doe blijft de blower onregelmatig doorblazen.
Wel iets zachter dan dat deze draaide al rijdend en met het contact aan maar hij bleef wel doorblazen. Ook nadat ik het contact weer even aan en uit gedaan had.

Ik ben maar even naar binnen gegaan om een sleutel te halen om mijn accu los te koppellen zodat ik zeker weet dat de auto start morgen.
Overigens was de blower bij terugkomst in de garage wel weer stil maar ik weet natuurlijk niet wat deze doet als ik er niet bij ben.

Dit is de eerste keer dat ik dit opmerk in mijn auto. Nu is de hoofdverdachte dus weer de kachel weerstand lijkt me?

Re: lege accu

Geplaatst: 07 feb 2012, 14:45
door dw70
vladi schreef:Ik kan me alleen niet voorstellen dat dit lekstroom veroorzaakt.
Als een stuk isolatie van de draad opengetrokken wordt en tegen blank metaal ligt, heb je kortsluiting. Helaas ligt het tegen gelakt plaatwerk en krijg je een zeer slechte geleider met een hoge weerstand. Als autolak zou isoleren was er niks aan de hand. Het geleidt niet goed, maar echt isoleren doet het ook niet.

Vreemd dat de kachel blijft doordraaien. Dat is niet goed.

Re: lege accu

Geplaatst: 07 feb 2012, 20:25
door vladi
Hmm ja, ik heb nog wat werk te verrichten in de achterdeuren en de achterklep dus.
Ik zal deze zo gauw als mogelijk open maken.

Vanmiddag bij Offenga een kachelweerstand besteld, met een beetje geluk is deze morgen binnen.
Ik zal deze dan inbouwen en hopelijk zijn dan de grootste problemen opgelost.

Re: lege accu

Geplaatst: 13 feb 2012, 21:22
door vladi
Even een update:

Afgelopen woensdag de kachelweerstand vervangen. Tot nu geen problemen meer gehad.
Accu lijkt nu steeds mooi op spanning. Auto start goed en snel.

Zodra ik meer tijd heb ga ik de achterdeur panelen is los halen om te kijken hoe het zit met de centrale vegrendeling achter.

Re: lege accu

Geplaatst: 16 feb 2012, 22:55
door gegri
[
Wellicht gaat de auto dan toch stroom verbruiken. Wat zou dit dan toch kunnen zijn? Iemand goede suggesties hierover?

Nog een ander opvallend ding is dat ik de auto op een zeker moment ’s ochtends ontgrendeld en met de originele BMW autotelefoon ingeschakeld aantrof.
Dit terwijl ik zeker weet dat ik de auto helemaal goed heb afgesloten. Wanneer ik de auto afsluit gaat altijd de ingebouwde telefoon automatisch uit.
Uit voorzorg haal ik de laatste tijd wanneer ik de auto parkeer de telefoon los uit het middenconsole zodat deze niet verbonden is met de auto.

[/b
na een jaar ellende met lege accu's is eindelijk een einde gekomen aan de mysterie...Mijn telefoon deed op eens niet meer, en, zoekend op het net naar oplossingen hier voor ben ik er achter gekomen dat de telefoon de boosdoener was!!!
hier bij de link waar je het kan zien wat precies de oorzaak is:
http://tis.spaghetticoder.org/s/view.pl ... 67&lang=NL" onclick="window.open(this.href);return false;

Re: lege accu

Geplaatst: 20 feb 2012, 20:29
door vladi
Bedankt gegri voor je info. Ik moet het even afkloppen maar nadat ik de kachelweerstand heb vervangen geen problemen meer met de accu. Het blijft natuurlijk vreemd dat ik de auto ontgrendeld en met de telefoon ingeschakeld aantrof. Ik heb wel een ander type telefoon zoals aangegeven in jou post.
Maar indien zich deze problemen weer aandoen zal ik dit zeker meenemen. Dank.

Re: lege accu

Geplaatst: 24 feb 2012, 21:37
door Hendrix
@Vladi,

Als de centrale vergrendeling appart gezekerd is, kun je de zekering verwijderen en de auto met de sleutel op slot doen. Paar dagen proberen lijkt me.

Re: lege accu

Geplaatst: 26 feb 2012, 11:33
door gegri
super, ik hoop het voor jou dat het opgelost is! he is niet makkelijk om achter te komen tussen al de elektronica wie de boosdoener is en het is niets vervelender dan
s 'ochtend's een auto die niet start. :duim:

Re: lege accu

Geplaatst: 27 feb 2012, 07:55
door vladi
@Hendrix, na het vervangen van de kachelweerstand gaat het al weer 3 weken goed. Hopelijk is het hiermee opgelost.
De cv van mijn deur links achter doet het weer (?) nadat deze het tijdens de spanningslek storing het niet heeft gedaan. Dus ik moet nog steeds de panelen achter is los halen om te zien hoe dat er nou uit ziet en of ik wat kan doen aan dit probleem. Rechts achter heeft het nl nog nooit gedaan sinds aanschaf auto.
Deze week eerst de schijven en blokken voor vervangen omdat deze krom zijn en trillen bij het remmen. Ik heb een tijd geleden helaas gekozen om deze te vervangen voor een goedkope imitatie set. Rommel dus want het is nu al weer krom...

@gegri, ja het is ontzettend vervelend en spannend wanneer je 's ochtends naar je auto loopt met de sleutel in je handen om de cv te ontrgendelen en dan te zien dat de binnenverlichting niet aan gaat of heel zwak brand waardoor je dus al ziet dat het mis is....