[e36] Ron's Touring met AC-schnitzers => VERKOCHT !!!
- Ramon 325 Vanos
Re: Ron1975's Touring Topic.....update 21-02: M-set KLAAR !!
Als alles er straks op zit is het echt een dikke touring 

Re: Ron1975's Touring Topic..... 22-03: Skirts Horror verhaa
FF een update ivm het skirt verhaal.............voor diegenen die dit niet hebben meegekregen een korte samenvatting:
Had mijn M-set via via naar een prof.spuiter gebracht om te laten spuiten. Na 3,5 week terug maar bagger werk geleverd, veel stof en lopers, dus heb ik niet geaccepteerd. Persoon waar ik de afspraken had gemaakt met de spuiter bellen en die zou het dan wel overnieuw doen. Weer 4 weken later belletje dat het klaar was, hierop vroeg ik of het nu wel ok was en hij zei jazeker....
Daar gekomen zagen de voor-en achterbumper redelijk uit, in ieder geval acceptabel. Toen kwam hij met de skirts
Lak was gaan reageren en alles bubbels erin en een berg stof, je wilt het niet weten !!! Toen begon het gezeik natuurlijk heen en weer. Een verweer van hem was dat dit niet op te lossen was omdat het anders alleen erger zou worden, PFFF :booty: , toen ik aan de bellen pulkte kwam zo de lak eraf alsof het een sticker was, dus geen voorbewerking gedaan, gewoon op de kale skirt gespoten , die aardappel. Ja zegt hij, omdat de voor- en achterbumper wel in de primer aangeleverd waren zal hij daardoor wel op het verkeerde been gezet zijn.......Neem van mij aan, als ik wist wie die mysterieuze spuiter was dan brak ik hem dat been
Sfeer werd er niet beter op en omdat ik in ruime minderheid was (5-1) mijn verlies genomen en de boel ingeladen, betaald was het helaas al de vorige keer, maar wel een wijze les: goedkoop=duurkoop.
Toen maar materiaal gehaald om het zelf goed te doen, want slechter dan dit kon toch niet. Spuitbussen op kleur laten maken, kunstof hechtprimer, primer en blanke lak gehaald en begonnen:
Zou was het:

Toen een hobby-bob-spuitcabine gebouwd:

De boel ontdaan van oude lak, geschuurd en ontvet:

2 lagen kunstofprimer erop:

Gewone primer erop:

De kleurlak, 372 Stahlblau-metallic:

En tenslotte de blanke lak:

De complete set hoe hij volgende week er eindelijk onder komt (als de lak v/d skirts is uitgehard):

En de skirts op de logeerkamer om uit te harden bij een lekkere en constante temperatuur:

Had mijn M-set via via naar een prof.spuiter gebracht om te laten spuiten. Na 3,5 week terug maar bagger werk geleverd, veel stof en lopers, dus heb ik niet geaccepteerd. Persoon waar ik de afspraken had gemaakt met de spuiter bellen en die zou het dan wel overnieuw doen. Weer 4 weken later belletje dat het klaar was, hierop vroeg ik of het nu wel ok was en hij zei jazeker....
Daar gekomen zagen de voor-en achterbumper redelijk uit, in ieder geval acceptabel. Toen kwam hij met de skirts

Lak was gaan reageren en alles bubbels erin en een berg stof, je wilt het niet weten !!! Toen begon het gezeik natuurlijk heen en weer. Een verweer van hem was dat dit niet op te lossen was omdat het anders alleen erger zou worden, PFFF :booty: , toen ik aan de bellen pulkte kwam zo de lak eraf alsof het een sticker was, dus geen voorbewerking gedaan, gewoon op de kale skirt gespoten , die aardappel. Ja zegt hij, omdat de voor- en achterbumper wel in de primer aangeleverd waren zal hij daardoor wel op het verkeerde been gezet zijn.......Neem van mij aan, als ik wist wie die mysterieuze spuiter was dan brak ik hem dat been

Sfeer werd er niet beter op en omdat ik in ruime minderheid was (5-1) mijn verlies genomen en de boel ingeladen, betaald was het helaas al de vorige keer, maar wel een wijze les: goedkoop=duurkoop.
Toen maar materiaal gehaald om het zelf goed te doen, want slechter dan dit kon toch niet. Spuitbussen op kleur laten maken, kunstof hechtprimer, primer en blanke lak gehaald en begonnen:
Zou was het:

Toen een hobby-bob-spuitcabine gebouwd:

De boel ontdaan van oude lak, geschuurd en ontvet:

2 lagen kunstofprimer erop:

Gewone primer erop:

De kleurlak, 372 Stahlblau-metallic:

En tenslotte de blanke lak:

De complete set hoe hij volgende week er eindelijk onder komt (als de lak v/d skirts is uitgehard):

En de skirts op de logeerkamer om uit te harden bij een lekkere en constante temperatuur:

Nog een filmpje van de "hechting" van de Lak :shock:
http://members.home.nl/vanderhoeff/e36- ... s.mpeg.m4v
Weet niet hoe ik dat hier zichtbaar krijg
, wel interressant om ff te bekijken trouwens...
http://members.home.nl/vanderhoeff/e36- ... s.mpeg.m4v
Weet niet hoe ik dat hier zichtbaar krijg

Hmm idd lekker verhaal zeg! Gelukkig is het zelf wel gelukt
Wann ga je het erop zetten?

Wann ga je het erop zetten?
Laat de skirts een weekje uitharden voor de zekerheid en dan de hele set erop inclusief de vers gepoedercoate 18-ers

netjes hooorr! ben benieuwd naar t resultaat! 

>>>>Showroom E36's<<<<
Dat heb je netjes gedaan man
Beter dan die "professionele hobby bob"

Lexus RX450h President Line
- dinesh_skr
Dat heb je echt heel mooi gespoten man
Wanneer ga je ze erop zetten?

Wanneer ga je ze erop zetten?
Zal volgende week worden, kennis van me uit de ruitenbranche komt dan om de skirts te kitten en vervolgens begin ik dan aan de bumpers te monteren en meteen de zomervelgen eronder te schroeven
, dan kijken of er nog een verlaging gaat plaatsvinden...
@All: thnx voor de complimenten, ben zelf ook heel tevreden ermee.

@All: thnx voor de complimenten, ben zelf ook heel tevreden ermee.
Re: Ron1975's Touring Topic.....03-04: ZOMERKLAAR (bijna dan
ZOOOOOOO, Vandaag is het dan eindelijk gebeurd !!!!
-set erop gezet en zomervelgen gemonteerd.
Was nog een flinke klus om alles er perfect onder te krijgen, maar eindresultaat is er ook naar
De Touring bij aanschaf:

En zo ging hij de winter in:

En zo staat hij er op dit moment bij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :
(Let niet op de kwaliteit, zijn telefoon-foto's

Nu nog effe aan de voorkant ietsje omlaag (2 a 3 cm ) en dan ben ik helemaal tevreden en ga
ik eens langzaam opzoek naar delen voor de volgende (interieur)Mod

Was nog een flinke klus om alles er perfect onder te krijgen, maar eindresultaat is er ook naar

De Touring bij aanschaf:
En zo ging hij de winter in:

En zo staat hij er op dit moment bij :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :
(Let niet op de kwaliteit, zijn telefoon-foto's

Nu nog effe aan de voorkant ietsje omlaag (2 a 3 cm ) en dan ben ik helemaal tevreden en ga
ik eens langzaam opzoek naar delen voor de volgende (interieur)Mod

Dat ziet er goed uit!
Misschien achter ook een cm of 3 zakken en voor 5??
Misschien achter ook een cm of 3 zakken en voor 5??

Zou kunnen maar wil niet meer bij iedere drempel moeten uitkijken of ik er wel overheen kan, daarom alleen voor wat lager, of hooguit een 30/15 setje.....
- Ramon 325 Vanos
Dat is een dikke touring geworden 

Ziet er goed uit, ik zou er een Eibach Pro-kit onder zetten niet alleen goed voor de "look" maar ok voor de wegligging.
Succes,
Mvg,
Luuk Jan

Succes,
Mvg,
Luuk Jan
BMW 323i 1998 _____ Estoril blau
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot
BMW 316i Compact 1997 Calypsorot