Pagina 2 van 3

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 21 jan 2012, 09:19
door daNpy
Heb je je stuurslot ook verwijderd?
Hoe werkt je kill-switch precies? Dat soort dingen zijn wel aan regels gebonden.

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 21 jan 2012, 19:34
door buutnhuus
altijd foto's heel veel ;) :gekdoen:

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 22 jan 2012, 13:29
door Ramon 325 Vanos
Hey hardoxxx.

Had een vraag ik zie dat de meest met driften een sedan chassis hebben en geen coupe heeft een sedan een beter chassis.
Want ben er zelf ook aan het denke om een drifter te maken maar helaas nog niet zoveel kennis ervan.
Want heb nu een coupe staan waar ik dat misschien wel mee wil gaan doen.
Maar als sedan meer voordelen heeft dan switch ik.

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 22 jan 2012, 18:11
door Madness
Een sedan caroserie is stijver, en zit dus minder flex in. Daarom rijden ook alle BMW motorsport teams met sedans ipv coupés. Tevens ook een financieel aspect omdat coupes over het algemeen duurder zijn omdat dit het "sport" model is en aardig gewilt is.

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 22 jan 2012, 19:09
door daNpy
Klopt wat je zegt, sedans zijn inderdaad stijver (waarom weet ik ook niet eigenlijk, wellicht juist door de dikkere B-stijl), maar niet alle BMW Motorsport teams rijden met sedans ;)

Afbeelding

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 22 jan 2012, 20:51
door Madness
Klopt, maar betreffende de e36 wel :-p
Er zijn een paar teams welke met de coupe mee deden, maar dat was zeldzaam. BTCC, WTCC, ze rijden allemaal sedans. :-p

@Hardoxxx; Bedankt voor de foto's en wat uitleg, ik heb gelukkig geen electrische ramen dus ik zal geen last hebben van de motoren.

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 23 jan 2012, 07:43
door Hardoxxx
Ach, voor de klasse waarin wij driften, en vooral om te oefenen merk je amper tot geen verschil of je nu een coupe rijdft of een 4 deurs. Dat wij een 4 deurs hebben is meer omdat we die goedkoop konden kopen. Zelf dacht ik altijd dat de coupe stijver zou zijn vanwege het ontbreken van de 2 extra deuren. Maar de coupe heeft op zijn beurt geen deurraamstijlen en geen dicht achterschot dus het zal niet zoveel verschil maken.
Een coupe heeft wel de ramen die omhoog schuiven bij deuren sluiten dus ook altijd elekctrische ramen toch?

Die killswitch loopt gewoon hetzelfde als je startslot, dus gewoon een 'omweg' gemaakt als ik het goed heb. Mijn maat heeft de electronica gedaan. Bij mijn weten zijn daar geen regels voor.

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 23 jan 2012, 10:16
door Ramon 325 Vanos
Oke dan houd ik de coupe deze staat bij men show room van men een licht blauwe. wel een 320 maja kan altijd nog zwaardere motor erin.
Denk dan dat een stang achterin tussen de veerporten las en een rolkooi dan zou ie wel stijf genog zijn denk.
Ja coupe heeft elecktrische ramen.
Maar ja dat beetje gewicht zal wel niks uitmaken neem ik aan maar je kan zo ver gaan als je zelf wilt.
Maar zijn er speciale dagen waar je je kan inschrijven?
want wil dat gewooon voor de fun gaan doen.
Ja ben er niet helemaal in thuis dus heb nog wat vraagjes hier en daar :whistle:

Hardoxxx en Madnees ik houd jullie in de gaten 8)

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 23 jan 2012, 10:28
door daNpy
Hardoxxx schreef: Die killswitch loopt gewoon hetzelfde als je startslot, dus gewoon een 'omweg' gemaakt als ik het goed heb. Mijn maat heeft de electronica gedaan. Bij mijn weten zijn daar geen regels voor.
Wat is dan precies het nut van de killswitch?
Hij brengt een minimale hoeveelheid extra veiligheid (stuurslot) maar wel de mogelijkheid voor de passagier om de auto uit te zetten tijdens het rijden.. :D

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 23 jan 2012, 10:29
door daNpy
Ramon 325 Vanos schreef:Maar zijn er speciale dagen waar je je kan inschrijven?
want wil dat gewooon voor de fun gaan doen.
Ja ben er niet helemaal in thuis dus heb nog wat vraagjes hier en daar :whistle:
http://www.autofans.nl/trackagenda/" onclick="window.open(this.href);return false; ;)

Staan ook driftdagen tussen, ook SkyLimit events heeft driftdagen maar die zijn (nog) niet opgenomen in de agenda.

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 23 jan 2012, 10:48
door Ramon 325 Vanos
thans ik ga de site straks thuis opslaan ben nu nog op het werk ;)

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 23 jan 2012, 18:03
door Hardoxxx
daNpy schreef:
Hardoxxx schreef: Die killswitch loopt gewoon hetzelfde als je startslot, dus gewoon een 'omweg' gemaakt als ik het goed heb. Mijn maat heeft de electronica gedaan. Bij mijn weten zijn daar geen regels voor.
Wat is dan precies het nut van de killswitch?
Hij brengt een minimale hoeveelheid extra veiligheid (stuurslot) maar wel de mogelijkheid voor de passagier om de auto uit te zetten tijdens het rijden.. :D
Het heeft geen functie, ik had er als bijschrift toch ook staan dat het gewoon voor de fun was. Ziet er alleen race-auto-achtiger uit. :tong:


@ Ramon: Ik denk dat je meer last gaat krijgen van het gebrek aan vermogen dan aan het gebrek aan stijfheid van je auto. Wij driften zonder veerpootbruggen en dat wil goed. Kan altijd beter natuurlijk, maar vergis je niet; fitte M50B25 (2,5 liter) blokjes liggen ook niet voor het oprapen ;)
4 februari is er weer driften op Weeze (DE) daar zijn wij eigenlijk altijd te vinden als we tijd hebben. Ook gewoon puur voor de fun. De website is http://www.driveweeze.com/ daar kun je meer info vinden en wellicht een keer een kijkje op de baan komen nemen.
Het terrein is een oud leger vliegveld en je drift letterlijk tussen hangaars door. In de grote hangaar komen de drifters altijd te staan als ze niet rijden.
Zie hier:
Spoiler: Laat zien
Afbeelding
groetjes!

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 23 jan 2012, 18:55
door Ramon 325 Vanos
Ja dat ziet er echt dik uit 8)
Nou ik heb hier nog een 325 m50 staan sedan maar is automaat jammer genoeg.
Maar ik zag dat je maybe ook 4 maart na roermond kwam dus kan ik dan ook nog wat info opdoen .
Waar kom je ongeveer vanaf Limbur 8)

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 23 jan 2012, 19:28
door buutnhuus
@ ramon, dan haal je de automaat er toch achterweg? en zet je er een handbak achter?

Re: MRM Drifting E36 325i

Geplaatst: 23 jan 2012, 19:33
door Hardoxxx
@Ramon, de bak van de coupé past ook aan jou m50 denk ik? Dus dan heb je dat probleem weer getacklet. Ik kom van noord limburg, bij Venray. Jij?