De handel biedt altijd vrij laag. En al helemaal als het een auto is die langer blijft staan of waar ze meer moeite voor moeten doen. Die willen ze soms niet eens hebben. Maar ik zie niet in waarom een pre facelift minder waard zou zijn. Bouwjaar en km spelen ook heel erg mee. Alleen als je een pre LCI en een LCI van hetzelfde bouwjaar zou vergelijken zie je een duidelijk verschil schat ik zo.Dess schreef:... maar voor de handel zijn de pre facelift geen drol meer waard...
De waarde van een auto wordt zeker niet alleen bepaald door de merk, type, uitvoering, bouwjaar, kilometerstand en staat van de auto. Bij economie leer je in één van de eerste lessen dat vraag en aanbod de prijs bepaald. Dat is in deze tijd helemaal het geval. Grote, onzuinige auto's zijn uit de gratie, klein en zuinig is helemaal hot.
Zeg nou zelf, als je op zoek bent naar een E60 en je kunt kiezen tussen een 520i en 525i van 2005 die praktisch even duur zijn, waar zou je voor kiezen?daaj.mensinga schreef:...De waardes van een 520i of een 525i liggen zo goed als bij elkaar.
Maar de TS is idd. wel wat optimistisch over de uitvoering van zijn BMW. Elke 5 is immers 'luxe uitgevoerd.' Natuurlijk willen we allemaal een 'Full Options' auto maar soms moet je concessies doen. Ik zou de mijne (High Executive) dan ook liever omschrijven als: '"alles waarvan ik vind dat het erop moet zitten zit erop."