Pagina 2 van 2

Re: e46 328i koppelings vraagje

Geplaatst: 14 jul 2008, 14:23
door mike972
hallo,

En bofkont al wat wijzer geworden met je koppeling (vliegwiel) ?

grtx

Re: e46 328i koppelings vraagje

Geplaatst: 15 jul 2008, 17:02
door bofkont
mike972 schreef:hallo,

En bofkont al wat wijzer geworden met je koppeling (vliegwiel) ?

grtx

Ben bij dealer geweest en een specialist.

Koppeling zat wel wat hoog vonden ze maar was niet versleten.
volgens hun was er eigenlijk niets mis met de koppeling.
Op een ander forum had een e46 328i hetzelfde probleem maar was eigenlijk ook niet echt iets kapot.
Om het echt goed te bekijken zou alles los moeten.

Ik kijk het nog een tijdje aan, opzich is er goed mee te rijden.
Vr gr,

René

Re: e46 328i koppelings vraagje

Geplaatst: 15 jul 2008, 19:18
door Mike01
Als de koppeling hydraulisch bedient wordt, neem ik aan dat dat door een cilinder gebeurt. Als deze lekt lijkt het me dat nadat je de koppeling bedient de versnelling ineens inkomt (drukverlies), wat niet prettig schakeld.
Dus kan het dan niet aan de cilinder liggen???

Re: e46 328i koppelings vraagje

Geplaatst: 15 jul 2008, 19:58
door bofkont
Hey mike das een goeie :)

Zal morgen gelijk eens informeren.

Vr gr,

René

Re: e46 328i koppelings vraagje

Geplaatst: 15 jul 2008, 20:02
door Griffendahl
't Zou dan toch aan een laag hydraulische olie niveau moeten liggen ??

(Dat kan natuurlijk veel meer oorzaken hebben als alleen een defecte cilinder...)

Re: e46 328i koppelings vraagje

Geplaatst: 02 sep 2008, 18:45
door Mario TT
Mike01 schreef:Als de koppeling hydraulisch bedient wordt, neem ik aan dat dat door een cilinder gebeurt. Als deze lekt lijkt het me dat nadat je de koppeling bedient de versnelling ineens inkomt (drukverlies), wat niet prettig schakeld.
Dus kan het dan niet aan de cilinder liggen???
dat zou dan betekenen dat je koppeling niet goed ontkoppelt... Als hij lekt doet hij dat onder druk en dus als je het pedaal volledig intrapt. Dat zou dus ook betekenen dat als je hem in z`n 1 zet en de koppeling helemaal intrapt hij met de tijd vanzelf moet gaan rijden omdat de koppeling opkomt.

Ik denk dat het gewoon ligt aan het gevoel of aan de drukgroep. En aangezien meer mensen er last van hebben denk ik dat je de drukgroep moet gaan vervangen en wellicht dus ook de plaat (als het toch los ligt). Mijn plaat is vervangen omdat als ik gas gaf het toerental eerst omhoog ging en daarna de snelheid.. Maar verders had ik er geen last van. Het pedaal staat altijd hoog inderdaad... ook met mijn nu 15.000km oude plaat.

Re: e46 328i koppelings vraagje

Geplaatst: 02 sep 2008, 18:51
door Optical
bofkont schreef:Vandaag telefonisch contact met Autospin een Bmw specialist.

Koppeling zit van de e46 altijd wel vrijhoog volgens hun.
Is niks aan af te stellen omdat hij hydraulisch is.
Ook koppeling getest door vanuit stilstand gas te geven in drie.
Als hij er doorheen trekt is de koppeling verrot, bij mij dus niet het geval motor smoort.
Deze tip kreeg ik van hun.

Ik kijk het nog een tijdje aan en vraag her en der nog wat rond.
Vervangen kan altijd nog.
Hmz, je moet dus niet in z'n 3 kunnen optrekken? Wat bedoel je met smoren?

Re: e46 328i koppelings vraagje

Geplaatst: 02 sep 2008, 19:55
door bofkont
Met smoren bedoel ik als je optrekt vanuit stilstand in zijn drie moet hij normaliter gelijk tegen het afslaan aanzitten, of afslaan.
Trekt hij erdoor is zekerweten je koppeling gaar.