aanhanger verlichting
- lekkerwijf1
Re: aanhanger verlichting
Je zult wel een module moeten hebben anders brand je gewone verlichting op de trailer veel te zwak bij pre lci want die achterlichten branden normaal maar op 3.6 volt
Vind die bedrading nogal prutswerk Bart, zelf zorg er altijd voor dat alles origineel lijkt. Kost meer werk maar het mag dan ook gezien worden.
Kan mij ook niet voorstellen dat de trailer mee op de gewone lichten hangen, de lichtmodule gaat dit niet fijn vinden. Daarin zitten geen gewone relais maar Electronica en deze overbelast je beter niet. Alsmede moet je alle bewaking uitschakelen op de lichten. Ook zijn de remlichten de gewone achterlichten die harder branden en dit is niet compatibel met trailer verlichting.
Vroeger werden lichten van de trailer idd mee op de lichten gehangen maar dit is niet meer het geval bij moderne wagens.
Kan mij ook niet voorstellen dat de trailer mee op de gewone lichten hangen, de lichtmodule gaat dit niet fijn vinden. Daarin zitten geen gewone relais maar Electronica en deze overbelast je beter niet. Alsmede moet je alle bewaking uitschakelen op de lichten. Ook zijn de remlichten de gewone achterlichten die harder branden en dit is niet compatibel met trailer verlichting.
Vroeger werden lichten van de trailer idd mee op de lichten gehangen maar dit is niet meer het geval bij moderne wagens.
525d E61 2007 pre-LCI
Ik heb ook geen idee wat het allemaal is Tom_il, zat er helaas al in en ziet er idd niet uit. Eens een keertje uitzoeken wat nou wat is.
Ik heb met de caravan totaal geen last gehad en onlangs met de aanhanger ook niet, waar zou de module normaal gesproken moeten zitten ?
Iemand ook een idee waar de loze 14 polige stekker van kan zijn ????
Ik heb met de caravan totaal geen last gehad en onlangs met de aanhanger ook niet, waar zou de module normaal gesproken moeten zitten ?
Iemand ook een idee waar de loze 14 polige stekker van kan zijn ????
Aan het uiteinde van die kabel vind je het antwoord denk ik, Bart.Bart70 schreef:Iemand ook een idee waar de loze 14 polige stekker van kan zijn ????
Pappa > 2006-E61-550i-M - Mamma 2015-F20-118d
vermoed niet dat dit nodig is, gezien de kwaliteit van het geleverd werk zal de kabel niet geweldig goed gelegd geweest zijn en gewoon achter de plastic geduwd zijn zonder deze te demonteren.
525d E61 2007 pre-LCI
Die stekker ziet er behoorlijk origineel uit en is dus denk ik wel origineel aangelegd, zal het nog eens van dichterbij gaan bekijken.
Goedemorgen,
ik heb toevallig afgelopen weekeind een trekhaak eronder geklust.
de stekker die je laat zien op de foto is van je trekhaak module (ik heb precies dezelfde stekker)
er zit dus geen module tussen.
mvg. Kevin
ik heb toevallig afgelopen weekeind een trekhaak eronder geklust.
de stekker die je laat zien op de foto is van je trekhaak module (ik heb precies dezelfde stekker)
er zit dus geen module tussen.
mvg. Kevin
Hahahaha, sorry Kevin, was dit topic allang weer vergeten.
Voor de vakantie kwam ik er achter dat de verlichting van de caravan niets deed, bleek dus dat de garage met het verwisselen van de accu vergeten was deze stekker weer op de module te doen
Module zit er dus wel degelijk tussen
Voor de vakantie kwam ik er achter dat de verlichting van de caravan niets deed, bleek dus dat de garage met het verwisselen van de accu vergeten was deze stekker weer op de module te doen

Module zit er dus wel degelijk tussen

Ook nog terug komend op dit topic, bij mij lijkt het er op dat er te veel verlichting op de aanhanger (caravan) zit. Ik heb nu 4 zijlampen er uit gehaald en dan blijft de rest van de verlichting wel branden. Blijkbaar mag er maar een maximaal vermogen op de bmw aangesloten worden en bij overschrijding zet hij de hele boel uit. Alles door led vervangen zou misschien een optie kunnen zijn. Maar dan ben je ook weer een paar honderd euro verder. Dan maar rijden zonder een paar zijlichten.
Dat is wel balen, en de zijkanten alleen vervangen door een paar goedkope ledjes ?
Die ledjes zijn helaas niet goedkoop en ik vrees dat het totale vermogen alsnog wordt overschreden. En de ledjes hebben een weerstand waardoor ze storingvrij zouden moeten zijn voor auto's zoals bmw. Ben bang dat met eenzelfde weerstand op het totale circuit misschien ook niet werkt. Dat vier van de 14 lampen niet branden lijkt mij niet zon probleem (rij er ook niet s nachts mee) maar is natuurlijk wel 'strafbaar'
Is inderdaad strafbaar, maar ach, als je niet in het donker rijd, en je houd de verlichting uit, geen mens die het ziet dan